Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ironic__ schreef:Mijn honden hebben overgewicht twijfel nu wat ik zal doen, de 1 zegt light voer is onzin zelfde als chips en light cola
En ja hoor graag wat ervaring van jullie, of het echt verschil maakt.
Mijn reu is gecastreerd en daarna de pan uit gegroeid.
En mijn teefje is niet geholpen maar echt dik.
Wat ik nu voor is ook niet belangrijk,
Geen royal canin voor mijn dieren ....en ga daar ook niet over in discussie wil gewoon weten of het verschil maakt om op light over te gaan.
Marjo89 schreef:ironic__ schreef:Mijn honden hebben overgewicht twijfel nu wat ik zal doen, de 1 zegt light voer is onzin zelfde als chips en light cola
Geen royal canin voor mijn dieren ....en ga daar ook niet over in discussie wil gewoon weten of het verschil maakt om op light over te gaan.
Wat voer je nu, en hoeveel ?? en hoeveel beweegt hij ?
Want misschien moet je de hoeveelheid naar beneden brengen en meer bewegen.
Ik ben ook anti light, vaak zit er meer rotzooi in dan je lief is.
ironic__ schreef:Er staat onbeperkt voer maar hij eet maar heel weinig wel geven we savonds na het eten wat en dat is natuurlijk enorm fout, zijn al gestopt met toetjes uit te laten likken.

Ze woog (heel netjes voor het ras) 21 kilo, nu 28,5.
Ik krijg het er met geen mogelijkheid af
Ze krijgt nu 100 gr. brokjes per dag en een wortel (ivm maagklachten) en we lopen gemiddeld 6 kilometer per dag. Deze hoeveelheid voer die ze nu krijgt krijgt ze al 6 maanden. (voorheen 400 gr. kvv per dag, daar werd ze ziek van) Dieetvoer van de DA (godsgruwelijk duur) kan ze niet tegen (rijst is een probleem) 
ironic__ schreef:Mijn honden hebben overgewicht twijfel nu wat ik zal doen, de 1 zegt light voer is onzin zelfde als chips en light cola
ironic__ schreef:Wat hij weegt weet ik niet hij heeft vet ringen in zijn nek en bij zijn staart.
Hij rent hier in de akkers en loopt genoeg buiten
Er staat onbeperkt voer maar hij eet maar heel weinig wel geven we savonds na het eten wat en dat is natuurlijk enorm fout, zijn al gestopt met toetjes uit te laten likken.
Af en toe een stukje vlees of een stukje groenten meer niet.
En mijn teefje eet heel weinig ook alleen savonds en met het avond eten blijft ze in haar mand ze bedelt niet.