Ervaring met verplaatsbare afrastering geiten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

M_aaike

Ervaring met verplaatsbare afrastering geiten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-14 08:59

Binnenkort krijgen wij twee oudere melkgeiten. Nu is het zo dat ze eigenlijk rondom de schuren en ons huis als grasmaaier moeten gaan dienen. Onze andere geiten, die inmiddels overleden zijn, stonden aan een stik. Dit wil ik nu niet meer eigenlijk. Daarom ben ik op zoek naar een oplossing.

Heeft iemand ervaring met zulke afrastering? Zullen ze daar achter blijven en is het makkelijk verplaatsbaar?
http://www.cavalo.nl/afrastering/net/schapennet.html

Een tweede optie is om een stuk af te zetten en dit echt als weide te gebruiken en de rest zelf maar te gaan grasmaaien. :')
Wat zouden jullie doen?

MarliesV

Re: Ervaring met verplaatsbare afrastering geiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 09:02

Wij hebben ook zo'n schapennet te leen gehad toen we de weide opnieuw gingen afrikken.

Werkt echt prima, 1 maar: je moet er wel stroom op zetten.

Vooral geiten zijn vaak meesters in ontsnappen (melkgeiten minder dan bv dwerggeiten, maar de ervaring leert dat ook melkgeiten wel een gaatje benutten zeg maar).
Zonder stroom hielden wij de schapen er wel achter maar de geiten dus niet. Geen idee of je een verplaatsbare klok hebt die je kan aansluiten?

M_aaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-14 09:09

Oke positieve ervaringen dus met het net. Wij hebben zo'n stroomkastje die je kunt verplaatsen, in het stopcontact stoppen en een pen in de grond volgens mij.. bedoel je dat? En zou op zo'n net stroom kunnen staan of moet ik daar een ander net voor hebben?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 09:30

Volgens mij is dit zo'n net waar stroom op kan. Maar je zou het even voor de zekerheid na kunnen vragen.

Bedoel inderdaad zo'n stroomklok. Die was bij ons wel nodig maar dan werkt het ook super, mooie verplaatsbare omheining die perfect is voor jou doeleinde in mijn ogen.

schuimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 09:37

Ik heb dit soort net gehad voor mijn mini schaapjes. Vond het helemaal niks! Als je het simpel rechtdoor kunt spannen is het prima, maar wil je een hoek maken begint de ellende... Het hoekpaaltje gaan naar binnen hangen zodra je er enige spanning op zet. Span je het net niet goed, hangen de stroomdraadjes op de grond en raak je de stroom kwijt. Ook op stukken met hoog gras werkt de stroom niet. Ik heb uiteindelijk geïnvesteerd in gaas waarmee ik iedere wei apart heb afgezet, werkt veel beter naar mijn mening!

M_aaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-14 09:48

Ik ben echt aan het twijfelen.. Een vaste wei is natuurlijk wel handiger, denk ik. Wij kunnen namelijk niet overal weides maken, omdat de geiten ook voor de deuren van de schuren het gras moeten weg eten.

Als ik nu eens een weide maak van houten palen met stroomdraad. (Ook laag bij de grond) zouden ze daar achter blijven? Of moet je echt gaas hebben?

Zou een hangbuikzwijn achter dat draad blijven en zou dat samen kunnen gaan met geiten?