Wij hebben sinds 3 weken een keeshond. Nu ging het in het begin wel goed met de kat. Maar de laatste dagen wilt De kat niet meer in de woonkamer komen en is ze erg schrikkerig. Ze laat zich ook moeilijk aanhalen door ons. terwijl ze eerst een echte knuffelkont was.
Ik vind het vreselijk dat zij nu niet lekker in haar vel zit.
De eerste 2,5 week ging het heel goed.
Wie heeft hier ervaring mee en kan wat tips geven.
Liannevh
Geplaatst: 03-02-14 08:53
.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 22-11-22 09:17, in het totaal 1 keer bewerkt
De hond wilt graag spelen met de kat. Als zij dan niet reageert dan blaft hij. Wij corrigeren hem dan gelijk. Soms probeert bij haar op te jagen. Wij grijpen dan gelijk in we willen dat niet hebben. Ze kan makkelijk weg komen. En als we weg gaan dan blijven ze ook niet in de zelfde kamer.
Ik hoop dat het goed komt want als het straks mooi weer is moet hij haar in de tuin ook met rust laten.
Hond is 10 maanden kat is bijna 2
Arrabel
Geplaatst: 03-02-14 09:07
Wat een vervelende situatie! Katten en honden zijn ook zo verschillend in gedrag en lichaamstaal, ze begrijpen elkaar niet. Als je kat met zijn staart heen en weer gaat dan wil de kat zeggen "kijk uit" maar de hond ziet een kwispelende staart en denkt spelen! Als de kat zijn oren plat legt dan wil de kat zeggen "ik ben boos" maar de hond verstaat "ik ben onderdanig". Ik heb niet zo snel een tip... alleen dat mocht het echt niet gaan en de kat blijft zo gestrest dat je misschien de keuze moet maken dat het beter is dat 1 van de 2 ergens anders gaat wonen.
kan een maandje of 2 a 3 duren voordat de kat de hond wat gaat vertrouwen, gewoon nix forceren en laten gaan als de kat maar het idee heeft dat die weg kan
Zilfstar
Geplaatst: 03-02-14 12:05
Hier kat die 7 jaar lang de hond genegeerd heeft, boven of buiten woonde en vooral niks met hem te maken wilde hebben. De laatste paar maanden vindt er een omkeer plaats en krijgen we af en toe de zenuwen van hun gespeel. Kat blijft dan langdurig onder de eetkamertafel lopen, de stoelpoten en af en toe richting hond kopjes gevend. Hond (labrador) loopt er dan piepend en zacht jankend bij, wil snuffelen (dat is ok). Wordt hij te opdringerig dan krijgt ie een tik of blaast ze.... en dan gaan ze weer verder. Soms verplaatst het zich naar de salontafel of bank waarbij poes OP het item zit.
Dus tsja... het is niet te zeggen of ze nooit aan elkaar wennen.
Geef het tijd. Bij mij heeft het misschien ook wel 2 jaar geduurd voordat ze op hun gemak waren met de hond in huis. Nu liggen ze met zijn drieën op de bank. Komt vanzelf.