Anti allergie katten, ervaring?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DonjaxAlla

Anti allergie katten, ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-14 18:02

Hoi bokkers,

Ik ben sinds kort opzoek naar een katje voor bij ons thuis.
Nu is mijn moeder allergisch en je kan veel vinden over mensen die denken dat ze een ras weten maar ik vertrouw het toch niet helemeaal dus is mijn vraag aan jullie, "Hebben jullie ervaring met anti allergische katten?" :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 18:07

hypo allergeen zul je bedoelen :P het beste is om op bezoek te gaan bij cattery's :j bijv noorse boskat of cornish rex :)
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 31-01-14 18:10, in het totaal 1 keer bewerkt

future_vet

Re: Anti allergie katten, ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 18:08

Over Noorse boskat heb ik idd ook gehoord dat die hypoallergeen zijn

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 20:13

elke allergie is anders en elke kat is anders. Geen idee of je van naaktkatten ook allergie kan hebben (die hebben wel huidschilfers dus daar kan je wel allergie van hebben).

Zelf ben ik allergisch voor katten. Mijn korthaar kat sliep (is overleden) altijd op mijn bureaustoel naast mijn bed en dat gaf geen problemen. Mijn huidige langharige kat slaapt vaak op mijn hoofdkussen dus tegen mijn hoofd en dat gaat ook heel goed. Echter als ik verkouden ben/wordt dan moet ze wel een paar nachten uit mijn kamer blijven (wat heel makkelijk lukt gelukkig) omdat ik bij verkoudheid veel last erbij krijg van mijn allergie. Zonder die verkoudheid dus niet. Overigens ook allergie voor honden en die lopen er hier ook 2 rond.

Ik slik extra vitaminen en let erop ook veel fruit en groente te eten en dan gaat het gewoon goed. Iets meer verkouden en heftiger dan de gemiddelde mens. Echter dit geldt niet voor iedereen. Ik blijk gelukkig!!! niet zo heftig allergisch ;)

Langharen hebben minder last van de huidschilfers dan kortharen vele mensen met allergieen kunnen dus beter een langhaar kat nemen. Daarnaast niet teveel borstelen want dan stimuleer je de vacht om te verharen e.d. Mijn kat wordt dus ook niet eens wekelijks geborsteld. Ze heeft dan ook wel een erg makkelijke en zeker niet snel klittende vacht ;)

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 20:17

Ik hoor goede verhalen over ragdolls. Geen idee of ze waar zijn, die van mij slaapt weliswaar op mijn kussen, maar ik ben gelukkig niet allergisch.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 20:18

Mijn moeder is ook allergisch voor katten en paarden maar beide dieren hebben wij gewoon.
maar het lijkt net of zij er overheen is gegroeid.
maar voor bepaalde raketten kan zij niet tegen .
en volgende mij was dat .....Rex die hebben van dat fluweel zachte korte haren weet zo even niet precies hoe het ras heet.
maar daar is zij echt benauwd van.
terwijl wij thuis main coon. Noorse boskat. En huis tuin en keuken katten en heeft geen last