Katten/honden bont toch verboden in NL?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CK88

Katten/honden bont toch verboden in NL?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 11:30

Hallo,
We weten allemaal dat er vreselijke dingen gebeuren in China en andere landen met katten en honden. Info zie http://www.stophondenenkattenbont.nl/ (is alleen info geen gruwelijke dingen)

Maar wat ik me afvraag, waar kunnen we wel gewoon zulke dingen bestellen als het in Nederland verboden is? Er staat gewoon bij dat het kattenbont is...
http://nl.aliexpress.com/promotion/home ... otion.html

Toch vreselijk.. :\ Hopelijk worden de dieren(en mensen)rechten ook langzaam beter in andere landen...En let natuurlijk op wat je koopt!!

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 11:31

hoe kom je erbij dat bont verboden is in nederland? Het is/wordt verboden om bontdieren te houden en bont te maken in nederland

Daarom zijn de actiepunten van de partij voor de dieren ook zo waardeloos en zorgen ze juist voor nog meer dierenleed.

Amaris

Re: Katten/honden bont toch verboden in NL?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 11:33

Je kunt op internet alles bestellen, van drugs tot wapens tot hoe je kernbommen maakt. Dus een beetje bont is al helemáál niet moeilijk.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 11:33

daffie1986 schreef:
hoe kom je erbij dat bont verboden is in nederland? Het is/wordt verboden om bontdieren te houden en bont te maken in nederland

Daarom zijn de actiepunten van de partij voor de dieren ook zo waardeloos en zorgen ze juist voor nog meer dierenleed.

Bont is niet verboden, maar katten en honden bont wel http://www.bontvoordieren.nl/dieren/honden-katten/

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 11:34

nou voor zover ik weet is ook daar alleen de productie van verboden

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 11:35

Wat is het fundamentele verschil tussen bijvoorbeeld nertsen en katten?

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 11:37

Kuggur schreef:

ik denk dat laatsgenoemde plus hond te dicht bij de woonkamer in de buurt komt. Maar ik dacht dat het produceren van bont in nederland ook al verboden is of verboden wordt.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 11:37

Kuggur schreef:

Het verschil is dat Nertsen niet levend gevild worden, maar eerst worden gedood. (in NL tenminste) In landen als China gaat het er vreselijk aan toe, mocht je willen weten hoe op youtube staat helaas genoeg...
Ik draag sowieso geen dierenvellen, vind ik vreselijk!

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 11:41

CK88 schreef:
Het verschil is dat Nertsen niet levend gevild worden, maar eerst worden gedood. (in NL tenminste) In landen als China gaat het er vreselijk aan toe, mocht je willen weten hoe op youtube staat helaas genoeg...

Dus hebben we het heel goed voor mekaar met zn allen dat we nu dus bont van levend gevilde dieren sponsoren. Ik draag overigens absoluut geen bont hoor, laat dat duidelijk zijn. Maar ben er wel heel erg op tegen dat een bont voor dieren en partij voor de dieren jaren aan het strijden zijn om de bontproductie in nederland naar de maan te helpen dus nu is de invoer van bont vrij voor landen als china waar ze nog nooit gehoord hebben van dierenwelzijn en dierenrechten. Echt een top idee geweest jongens.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 11:43

daffie1986 schreef:
CK88 schreef:

Dus hebben we het heel goed voor mekaar met zn allen dat we nu dus bont van levend gevilde dieren sponsoren. Ik draag overigens absoluut geen bont hoor, laat dat duidelijk zijn. Maar ben er wel heel erg op tegen dat een bont voor dieren en partij voor de dieren jaren aan het strijden zijn om de bontproductie in nederland naar de maan te helpen dus nu is de invoer van bont vrij voor landen als china waar ze nog nooit gehoord hebben van dierenwelzijn en dierenrechten. Echt een top idee geweest jongens.

Niet alleen van Nederland hoor, ze strijden ook om het in andere landen te stoppen. Alleen maar goed, laten we een voorbeeld zijn maar het dan ook niet invoeren! Daar wordt trouwens ook hard aan gewerkt..

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 11:59

en hoeveel dieren zijn er ondertussen al vermoord op lugubere manieren voor de verkoop in nederland? Maar zo zijn er nog veel meer dingen en heb ik het niet alleen maar over de bont sector.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 17:11

CK88 schreef:
Kuggur schreef:

Dus als de katten en honden humaan worden gedood voor hun bont is het weer okay?

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 17:16

Citaat:
Dus als de katten en honden humaan worden gedood voor hun bont is het weer okay?

Bont is sowieso niet ok, maar als ze het perse willen doen inderdaad diervriendelijk huisvesten en doden...

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 17:19

CK88 schreef:
Kuggur schreef:

leren schoenen/laarzen? handschoenen misschien?? Ik draag geen dierenvellen is een grote uitspraak.

Ik ben niet tegen bont als het dier wat erin zit ook geconsumeerd wordt. Waarom iets weggooien als je het goed kan gebruiken om andere dingen van te maken. Ik heb een hekel aan weggooien dus als ze kat eten waarom dan niet t velletje looien en verwerken?
Ik hoef geen kat/hond aap of zo te eten.. maar als daar uiteindelijk mijn handschoenen van gemaakt blijken te zijn.. so be it

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 18:21

Citaat:

leren schoenen/laarzen? handschoenen misschien?? Ik draag geen dierenvellen is een grote uitspraak.
Citaat:
Ik ben niet tegen bont als het dier wat erin zit ook geconsumeerd wordt. Waarom iets weggooien als je het goed kan gebruiken om andere dingen van te maken. Ik heb een hekel aan weggooien dus als ze kat eten waarom dan niet t velletje looien en verwerken?
Ik hoef geen kat/hond aap of zo te eten.. maar als daar uiteindelijk mijn handschoenen van gemaakt blijken te zijn.. so be it

Dat is de huid, geen bont waarvoor het dier alleen gedood word, ze eten er ook katten en honden inderdaad maar het fokken van katten en honden en het levend villen gebeurt alleen voor de huid, dat is daar goedkoper als nepbont. Het doden van de dieren om te eten gebeurt daar ook op een vreselijke wijze, katten levend koken is daar heel normaal, omdat het vlees malser is dan volgens hun.... :n
Dieren gebruiken voor vlees prima, als ze netjes gedood zijn en goed behandeld ( eet ook altijd biologisch vlees) alleen dieren doden om hun velletje voor de mode...wat een onzin!!!

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 21:00

@TS, helemaal eens met jouw zienswijze!

ik kan niet terugvinden op de site dat dit kattenbont is, dacht overigens dat de invoer van katten/hondenbont inmiddels verboden was in de EU.

Ik heb dit soort pluche dieren (zal ik ze maar even noemen) een aantal jaren geleden ook teruggevonden bij een aveve (BE) ik heb hen toen gevraagd waar het bont van gemaakt was omdat er toen media aandacht voor was. Later bevestigden ze dat het idd kattenbont was en dat ze gestopt waren met deze producten te verkopen (was toen nog geen verbod)

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 21:04

Mist schreef:
@TS, helemaal eens met jouw zienswijze!

ik kan niet terugvinden op de site dat dit kattenbont is, dacht overigens dat de invoer van katten/hondenbont inmiddels verboden was in de EU.

Ik heb dit soort pluche dieren (zal ik ze maar even noemen) een aantal jaren geleden ook teruggevonden bij een aveve (BE) ik heb hen toen gevraagd waar het bont van gemaakt was omdat er toen media aandacht voor was. Later bevestigden ze dat het idd kattenbont was en dat ze gestopt waren met deze producten te verkopen (was toen nog geen verbod)

Hier staat dat het kattenbont is http://nl.aliexpress.com/item/Real-Cat- ... 44684.html

Hopelijk kopen mensen zulke dingen niet meer. Ook speelmuisjes zijn regelmatig van honden of kattenbont, ik herken het vrij makkelijk omdat ik er veel informatie over heb opgezocht, bij twijfel gewoon niet kopen!! Vaak wordt het chemisch behandeld waardoor het geen echt bont meer lijkt.