Citaat:
Het verschil is dat Nertsen niet levend gevild worden, maar eerst worden gedood. (in NL tenminste) In landen als China gaat het er vreselijk aan toe, mocht je willen weten hoe op youtube staat helaas genoeg...
Ik draag sowieso geen dierenvellen, vind ik vreselijk!
leren schoenen/laarzen? handschoenen misschien?? Ik draag geen dierenvellen is een grote uitspraak.
Citaat:
Ik ben niet tegen bont als het dier wat erin zit ook geconsumeerd wordt. Waarom iets weggooien als je het goed kan gebruiken om andere dingen van te maken. Ik heb een hekel aan weggooien dus als ze kat eten waarom dan niet t velletje looien en verwerken?
Ik hoef geen kat/hond aap of zo te eten.. maar als daar uiteindelijk mijn handschoenen van gemaakt blijken te zijn.. so be it
Dat is de huid, geen bont waarvoor het dier alleen gedood word, ze eten er ook katten en honden inderdaad maar het fokken van katten en honden en het levend villen gebeurt alleen voor de huid, dat is daar goedkoper als nepbont. Het doden van de dieren om te eten gebeurt daar ook op een vreselijke wijze, katten levend koken is daar heel normaal, omdat het vlees malser is dan volgens hun.... 
Dieren gebruiken voor vlees prima, als ze netjes gedood zijn en goed behandeld ( eet ook altijd biologisch vlees) alleen dieren doden om hun velletje voor de mode...wat een onzin!!!