konijn van blij naar bijna shock

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ElinaSK

konijn van blij naar bijna shock

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 08:44

Hoi bokkers,

Pfff ik moet het even van me afschrijven...
Gisterochtend kwam ik bij mn konijn had niks
gegeten of gedronken , gelijk ging er natuurlijk al een alarm af in mn hoofd. Ik probeerde hem met de hand te voeren en dat nam hij dankbaar aan . Het viel me gelijk op dat zn kopje iet wat scheef stond, ik besloot het even af te wachten en ging smiddags weer kijken . Helaas was hij verslechterd.. wilde inmiddels niet meer eten en zn kop hing iets schever .. ik heb geen moment getwijfeld en heb de dierenarts gebeld gelukkig konden we daar terecht binnen een kwartier.

Toen we daar waren liet de DA mn konijn over de grond lopen en hij had een duidelijke afwijking naar rechts... Temperatuur werd gemeten en dat was best ff slikken.. 36,2 .. hij ging richting shock.. de DA vroeg me hoe ver ik wilde gaan ik wilde het proberen.. zo gezegd zo gedaan kreeg hij iets tegen de shock daarna kreeg hij een infuus tegen de uitdroging... Het was vreselijk om mn mannetje zo te zien liggen.. uiteindelijk ging het onderzoek verder en er kwamen twee opties uit middenoorontsteking of EC hij had geen koorts en schone oren, maar het feit dat dit accuut op kwam zetten wees er wel naar dat hij een ontsteking heeft... Hierna heb ik twee medicijnen meegekregen antibiotica en iets tegen EC komende maand elke dag spuiten waarvan 10 dagen twee keer antibiotica...

Ik hoop dat mn ventje er snel weer bovenop komt gezien hij al redelijke leeftijd heeft nu. Duimen jullie mee ?

MarlindeRooz

Re: konijn van blij naar bijna shock

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 08:45

Ach arm ding. :(:)
hopen dat hij opknapt!

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-14 16:04

helaas, we hebben het gevecht verloren..... vandaag heb ik hem laten gaan...
hij was op en kon niet meer, het is beter zo

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 16:07

tof dat je het geprobeert hebt omdat ie ook al op een leeftijd zat !
Heel veel sterkte met het verlies !! Y;(

_Gummybear

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 16:08

Heel goed dat je de dierenarts erbij hebt gehaald en zo je best hebt gedaan voor hem, er zijn genoeg mensen die het niet zouden doen .. Dus dat is heel goed van je.. Maar, heel veel sterkte, wat naar zeg ! :(:)

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-14 19:28

Dankjulliewel :) hij is nu gelukkig pijnvrij.

sanne_sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 19:30

sterkte... :(:)