Vraagje over mijn guppen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LoveUggs

Vraagje over mijn guppen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-14 16:56

Hoi!
Ik heb sinds een tijdje een aquarium van 63 liter. M'n vorige aquarium zou ik graag aan iemand anders verkopen, maar alles wat daar in stond staat nu in m'n huidige aquarium. Wel heb ik er nog steentjes bij, aangezien voor mijn huidige aquarium werd geadviseerd hele kleine steentjes te nemen ipv de grotere.
Aquarium loopt super! Zoals in de titel heb ik een vraag over mijn guppen. In mijn vorige aquarium zaten guppen, en om de haverklap hadden ze jongen. Die liet ik op een gegeven moment gewoon zitten want m'n aquarium raakte over bevolkt. De gupjes die het overleefden dienden als de volgende generatie. Toen ik mijn nieuwe aquarium had ik nog maar 3 gupjes ofzo over, en heb er een aantal bij gehaald. Zowel mannetjes als vrouwtjes. (Verhouding was 2 vrouwtjes op 1 mannetje) ik heb dit keer wel een klein bakje aangeschaft omdat ik het leuk vind een ander nog blij te maken met m'n guppen, maar helaas... Sinds het nieuwe aquarium (al zeker 2 maanden) nog geen kleintje gezien..
Komt dit omdat er ook andere soort vissen inzitten? Naar mijn wegen 'fokt' een gup wel lekker, de andere vissen nog geen ervaring mee. Ik houd netjes het filter bij en verschoon voor 1/3 het water met zo'n zuiverings slangetje zegmaar, waarmee je de steentjes omhoog haalt en de poepjes enzo uit het water komen..

Weet iemand waardoor het komt dat we geen kleine gupjes hebben? Gewoon niewsgierigheid. Als het komt doordat er andere vissen bij zitten is dat ook geen punt hoor. Heb geen agressieve vissen in m'n aquarium. Bij visspeciaalzaak gevraagd wat er bij kon. (Neon tetra's, paar rood met zwart gestreepte zalmpjes en blackmollys en een algeneter) klinkt veel maar van alles maar erg weinig. Wou wel graag variatie, en heb in de zaak doorgegeven hoe groot m'n aquarium was.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 16:58

Ik gok zomaar dat de andere vissen (en de guppies zelf ook overigens) de baby gupjes opeten :P

Edit: Ik vind 't overigens vrij veel vissoorten voor zo'n aquarium. Van neon's moet je toch al echt een school hebben en van die zalmpjes gok ik ook. Dat zou dan samen al te veel zijn voor je aquarium.
Maar goed je hebt ze nu eenmaal dus ik kan ook begrijpen dat je daar dan niet weer allemaal veranderingen aan gaat doen, aan je visbestand. Een goede vuistregel is 1 soort vis voor de bodem, 1 voor midden en 1 voor boven. Dus bv een groepje guppen (boven), een school neons (midden) en die algeneter met wat garnaaltjes bv (beneden). Even grofweg. Als tip voor mocht je ooit je visbestand willen veranderen.
Laatst bijgewerkt door _Tara_ op 29-01-14 17:01, in het totaal 1 keer bewerkt

LoveUggs

Re: Vraagje over mijn guppen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-14 17:01

Ja dat kan, maar ik kijk elke dag eventjes.. Heb wel plantjes maar niet zo veel dat je ze niet kan zien zitten. Heb een hele mooie kruik erin liggen waar ik elke ochtend vroeg vis in zie 'hangen' (zo grappig om te zien dat ze dan in slaapstand ofzo zijn en allemaal bij de bodem rondhangen!) maar nergens zo'n ukje.. Of ze moeten ze ZO snel opeten dat je ze nieteens kan zien.. :')

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 17:02

Kunnen ze zich wel echt goed verstoppen tussen de plantjes denk je? Anders worden ze echt gewoon opgegeten denk ik. En dat kan snel gaan ja :P

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-14 17:08

Jaa dat kan zeker. Maar bedoel dat t niet dusdanig veel is dat als je zoekt je niks ziet. In mijn vorige aquarium had ik enkel 1 nep plantje en in verhouding zat daar meer vis in. Heb er verschillende dingen in staan waar ze zich kunnen verstoppen 5 plantjes die groeien als kool die door heel het aquarium heen groeien en ik regelmatig een stuk af moet halen, dat kruisje, een kasteeltje waar ze onder kunnen en al het andere vis te groot voor is, nouja een vuurtortentje maar dat is geen verstoppen en een stuk hout..