Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
BOKTMANDYY schreef:Ze zeggen een hond cijfert zichzelf weg hij houd meer van de baas dan van zichzelf, voor een hond is de baas de enige die er bestaat
Share schreef:Mja.. Blijft een moeilijke vraag.. Ik denk een btje van beide. Zowel gek op voedsel als blij om je te zien en kroelen = het tonen van genegenheid = liefde...
En wij geven haar heus ook eten haha 
) dat ze vaak eten weigert. een apart geval dus. maar zij komt gewoon lekker tegen ons aan/ op ons liggen, komt lekker kriebelen enz.
tesseke schreef:Onderzoek toont aan van wel: http://www.hln.be/hln/nl/2661/Dieren/article/detail/1781825/2014/01/27/Je-hond-houdt-echt-van-je.dhtml
Foundtheone schreef:@Eskegirl, dit vind ik niet kloppend. Mijn moeder heeft een evenwichtsstoornis en heeft soms hele heftige aanvallen. Ze kan dan niks, alleen plat liggen op de bank, haar hoofd niet draaien anders moet zij al overgeven. Onze hond is niet bij haar weg te slaan. Als je hem dan mee uit neemt moet je hem mee sleuren. Op het moment dat hij bij mijn moeder ligt krijgt hij geen aandacht. Ik denk dat honden zeker wel van je houden.

), maar over het algemeen, uitzonderingen daargelaten, zit er een voer of aandachtsbeloning aan een actie vast, wat dus meer motiveert dan de mens gelukkig maken.
EskeGirl schreef:Foundtheone schreef:@Eskegirl, dit vind ik niet kloppend. Mijn moeder heeft een evenwichtsstoornis en heeft soms hele heftige aanvallen. Ze kan dan niks, alleen plat liggen op de bank, haar hoofd niet draaien anders moet zij al overgeven. Onze hond is niet bij haar weg te slaan. Als je hem dan mee uit neemt moet je hem mee sleuren. Op het moment dat hij bij mijn moeder ligt krijgt hij geen aandacht. Ik denk dat honden zeker wel van je houden.
Dat is bijzonder, zo'n mooie band
Ik zei niet dat honden geen liefde geven (dan doen ze zeker, merk ik genoeg aan mijn lieve ouwe sok), maar over het algemeen, uitzonderingen daargelaten, zit er een voer of aandachtsbeloning aan een actie vast, wat dus meer motiveert dan de mens gelukkig maken.
Maar er zijn genoeg andere gevallen bekend, ik ben er ook niet over uit.