Kosten lintworm behandeling?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Molfre

Kosten lintworm behandeling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-14 12:54

Hallo bokkers,

In verband met een buitenland reis (naar de UK) moet mijn hond een lintworm behandeling krijgen. Weet iemand wat hier ongeveer de kosten van zijn en wat het precies inhoudt dat het speciaal bij de dierenarts moet gebeuren en in het paspoort moet?

Groetjes!

Anoniem

Re: Kosten lintworm behandeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 12:55

Denk dat je dierenarts daar het beste antwoord op kan geven. Kosten zullen ook per praktijk verschillend zijn vermoed ik. Zou zeggen, bel eens wat rond.

Deborah2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 13:07

Molfre schreef:
Hallo bokkers,

In verband met een buitenland reis (naar de UK) moet mijn hond een lintworm behandeling krijgen. Weet iemand wat hier ongeveer de kosten van zijn en wat het precies inhoudt dat het speciaal bij de dierenarts moet gebeuren en in het paspoort moet?

Groetjes!

De behandeling tegen lintworm is gewoon een standaard wormpilletje, moet alleen door de dierenarts gegeven worden en afgetekend in het paspoort. Kosten zijn hooguit een paar euro + consult voor je dierenarts. Moet wel tussen de 1 en 5 dagen voor vertrek, dus houd daar rekening mee.

Veel belangrijker is de enting tegen rabies, die moet minstens 21 dagen voor vertrek worden gegeven en die is prijziger dan een standaardenting. Weet even zo snel niet meer hoeveel.

natural_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 20:46

Het is afhankelijk van hoe zwaar je hond weegt en welk middel je kiest. Wij hebben op de praktijk Milbemaxx en Drontal pillen. Hoe vaak ontworm jij je hond? Of gebruik je normaal pipetjes voor de bestrijding van overige wormen. Je hoeft in principe maar 2x per jaar tegen lintworm te ontwormen en ik ben een voorstander van verder ontwormen dmv pipetjes (wel goed kijken welke, want niet alleen zijn incl. ontworming)

Daarnaast kun je bij ons gewoon wormenpillen ophalen en heb je dus geen consultkosten erbij. Als je maar weet hoe zwaar de hond weegt :)

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 21:00

Normaal gesproken wordt hij met zijn jaarlijkse enting en een half jaar later ontwormd, maar omdat hij dus mee naar het buitenland gaat moet hij extra ontwormd worden en die moeten in het paspoort komen dus daar zullen ze wel een consult voor uitschrijven.
Ik heb as. dinsdag een afspraak en ik heb de keus. Hij weegt 18-20kg

natural_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 21:24

Oke, ik neem aan dat een paraveterinair ook een paspoort kan inschrijven maar het kan nooit kwaad zo'n extra check :)
Laatst bijgewerkt door natural_ op 30-01-14 21:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 21:26

Het gaat om een verhuizing en hij mag gelukkig lekker met me mee! Bedankt voor de info ;)

natural_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 21:29

Haha fout gelezen ;) anyway veel plezier