Hond doet erg raar

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ayla31

Hond doet erg raar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-14 20:06

Hoi bokkers,
Ik maak dit topic aan omdat dit nou de 2e of 3e keer is dat mijn hond zich zo gedraagt.
Ik heb een Maltezer die nu 2 jaar zal zijn gekregen uit een nest, waarschijnlijk gewoon een broodfokker. Is altijd een heel vrolijk hondje geweest maar tegelijkertijd ook op zichzelf en bang aangelegd. Als je maar iets te lomp op hem afloopt gaat hij al op zijn rug liggen.
Nu is dit denk ik. De 3 e keer dat ie ergens zit en uren naar dezelfde plek blijft kijken zonder ook maar te bewegen het is ook altijd dezelfde hoek waar hij naar kijkt. Je kan z'n naam roepen maar hij reageert daar dan ook totaal niet op. Vind dit heel apart maar wil vooral eigenlijk weten wat er nou in dat koppie omgaat :(:)
Hoop dat er iemand is die zo iets soortgelijks heeft.

Mona2008

Re: Hond doet erg raar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 20:12

Misschien ziet de hond `iets` wat jij niet ziet?

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 20:14

Ik lees heel vaak dat dieren geesten kunnen zien en dat is ook het enige dat ik kan bedenken. Doet mijn hond soms ook in dezelfde hoek van de kamer. De hond van mijn oom en mijn oude kat deden het soms ook steeds in dezelfde hoek. Was trouwens verder niks mis met die beesten want we hebben ze gelijk laten onderzoeken.

ayla31

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-14 20:19

Ja daar zaten wij ook al aan te denken, hij zit nu inmiddels al 2 en een half uur naar de muur te staren zonder ook maar een haar te bewegen.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 20:22

Misschien slaapt ie wel? Honden kunnen namelijk met hun ogen open slapen.
Ik heb een keer mijn hond op z'n kop gegeven omdat ie steeds zat te grommen terwijl ie wakker was. Bleek dat ie gewoon met z'n ogen open aan het slapen was. :o

ayla31

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-14 20:25

Kaus schreef:
Misschien slaapt ie wel? Honden kunnen namelijk met hun ogen open slapen.
Ik heb een keer mijn hond op z'n kop gegeven omdat ie steeds zat te grommen terwijl ie wakker was. Bleek dat ie gewoon met z'n ogen open aan het slapen was. :o

:') arme hond
Hij kijkt wel heel de tijd van links naar rechts, ik weet het niet, ziet er echt niet uit als slapen maarja. Het is zoiezo een erg aparte hond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 20:27

2,5 uur? Dan had ik hem toch wel even uit zijn concentratie gehaald, kan je hem niet afleiden met speelgoed?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 20:28

Epilepsie (en dan een milde vorm) is een mogelijkheid.
En aanzienlijk waarschijnlijker dan het zien van geesten...

ayla31

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-14 20:30

dees_daan schreef:
2,5 uur? Dan had ik hem toch wel even uit zijn concentratie gehaald, kan je hem niet afleiden met speelgoed?

Heb hem al opgetilt en bij me gepakt, maar hij gaat toch weer terug. Dierenarts hebben we hier al een keer eerder voor gebeld. Maar die kan hier niks mee.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 20:33

Zit of ligt ie opgericht of ligt ie gewoon lui? Dan zou het slapen kunnen zijn, maar als ie echt zit niet...
Ik zou hem zo veel mogelijk uit zijn concentratie proberen te halen. Met m spelen, wandelen, in de bench of even in de tuin.

Zou je eens een foto/filmpje kunnen maken?

ayla31

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-14 21:57

Kaus schreef:
Zit of ligt ie opgericht of ligt ie gewoon lui? Dan zou het slapen kunnen zijn, maar als ie echt zit niet...
Ik zou hem zo veel mogelijk uit zijn concentratie proberen te halen. Met m spelen, wandelen, in de bench of even in de tuin.

Zou je eens een foto/filmpje kunnen maken?

Het is nu weer over, hij is weer komen knuffelen enzo. Hij zit dan echt heel recht gerecht te kijken en bewegen met zijn hoofd.

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 22:03

Spin, mier, lichtpuntjes.....?
Misschien zijn manier om de indrukken van een dag te verwerken?
Er zijn ook mensen die uren naar hetzelfde staren en zijn dan heel gelukkig (bv. wasmachinestaren)

Heeft ie daarbij ook op andere momenten gedrag vertoont dat anders is dan normaal? Of is het alleen het staren en is de rest van de tijd nix aan de hand? Dan zou ik er (voorlopig) niet te veel aandacht aan besteden.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 22:05

Taucha schreef:
Er zijn ook mensen die uren naar hetzelfde staren en zijn dan heel gelukkig (bv. wasmachinestaren)

En wat roken die...?

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 22:08

rare vraag misschien maar zouden jullie last van muizen kunnen hebben?
Vergeet niet dat een hond (of kat) een veel sterker gehoor hebben dan mensen.

Hier heb ik bijv. volgens mij 'last' van een muis in de muur, iedere dag komt mijn kat nl opeens aangerent en gaat gebiologeerd omhoog zitten staren, maar bij ons weten we dat het muizen zijn... is het (helaas) ook het jaargetijde voor

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 22:11

Kuggur schreef:
Taucha schreef:

En wat roken die...?

:') :') :')

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 22:14

Annemiek80 schreef:
rare vraag misschien maar zouden jullie last van muizen kunnen hebben?
Vergeet niet dat een hond (of kat) een veel sterker gehoor hebben dan mensen.

Hier heb ik bijv. volgens mij 'last' van een muis in de muur, iedere dag komt mijn kat nl opeens aangerent en gaat gebiologeerd omhoog zitten staren, maar bij ons weten we dat het muizen zijn... is het (helaas) ook het jaargetijde voor

^ Dit ja. Wij wonen midden op 't veld en hebben dus ook last van muizen in de muren, soms horen we ze, maar meestal zijn ze te stil voor ons gehoor en dan zitten de honden ook een hele tijd lang naar de muur te staren :')

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 22:41

Je zou eens kunnen proberen om zelf in die hoek te gaan zitten en er 'jouw hoek' van te maken op die manier. Jij houdt het wel in de gaten, jouw hond hoeft dat niet te doen.
Mijn hond kon ook lang naar een hoek kon staren, al wist ik bij hem de oorzaak: bang voor schaduwen. Omdat de oorzaak anders was hoefde ik hem dus niet weg te sturen.

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 23:00

Heeft je hondje toevallig een nek- of rugprobleem in de vorm van een bijvoorbeeld een zenuwbeknelling?
Laatst bijgewerkt door Izep op 26-01-14 23:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 23:07

Het lijkt mij iets neurologisch. Epilepsie, beknelde zenuw?

ayla31

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-14 08:35

Hij heeft dit heel soms, hij is altijd wel een beetje raar geweest in zijn doen en laten. Daarbij laat hij ook erg veel boeren zo hard als een mens ze kan laten. Ligt in zijn hok vaak in zijn achterpoten te bijten, echt hard. Dit kan weer iets met zijn buik te maken hebben, dus binnenkort maar is snel de da opzoeken.