Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Mizora schreef:Ik ben absoluut tegen. De keren dat de huidige voorrangsvoertuigen ogs (optische en geluidssignalen) mogen gebruiken is beperkt en zeer strict gereguleerd. Dit wordt (grotendeels?) vanuit de meldkamer gestuurd. Hoe banketstaaf ook, voor dieren vind ik het niet van toepassing. Door ogs te gebruiken riskeer je mensenlevens, het is iedere keer weer een risicoanalyse dat ze doen en er moet pittig voor getraind worden.
Het geld voor de training en aanpassing van de voertuigen zie ik ook liever voor bredere zorg toegepast worden.

Billy schreef:Onzin......dat is alleen voor brandweer, politie en ambulance, niet voor mien van driehoog achter die een hondje naar de dierenarts moet brengen...
) 
Talindos schreef:dus als een dier dood ligt te bloeden en echt zeer snel naar de dierenats moet of hulpt moet krijgen boeit jullie dat niet?
Er kunne ook strikte regels voor dierenambulances komen.
Talindos schreef:dus als een dier dood ligt te bloeden en echt zeer snel naar de dierenats moet of hulpt moet krijgen boeit jullie dat niet?
Billy schreef:Het spijt me wel, maar als ik zie wat er gemiddeld op een dierenambulance rijdt dan betwijfel ik of ze die afweging kunnen maken, wanneer iets wel of niet spoed is en of het wel of niet verantwoord is om signalen te gebruiken....
siskeh schreef:Talindos schreef:dus als een dier dood ligt te bloeden en echt zeer snel naar de dierenats moet of hulpt moet krijgen boeit jullie dat niet?
Voor dierenambulance, nee absoluut niet.
Dan zou ik het nog liever voor de dierenarts zelf zien.
Want immers, wij paarden/diereneigenaren die een dier hebben die dood ligt te bloeden willen ook graag een dierenarts snel hebben.
mijn ouders hebben altijd melkveebedrijf gehad, soms wil je gewoon snel een DA hebben, wij hebben weer niets met een dierenambulance te maken, en eerlijk, als ik een dier dood zie bloeden bel ik wsl mijn plaatselijke dierenarts ipv de dierenambulance.
Even een vraagje, ik ken de dierenambulance niet zo goed, maar rijdt er uberhaupt een dierenarts mee op de ambulance?
Sizzle schreef:Dan heeft het al helemaal geen nut, kun je beter zelf even naar de dichstbijzijnde dierenarts bellen voor een nood spuitje.