Goed voer (geen vers)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Charaz

Goed voer (geen vers)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-14 21:04

Wat is buiten vers vlees goed voer? onze honden krijgen nu Profine voer hier zou veel vlees en weinig granen in moeten zitten.

Voor onze kat hebben we nu Royal Canin 32, maar hier heb ik me nog niet zo in verdiept.

Ik dacht altijd dat duurder voer beter voer was, maar Iams/Eukanuba (wat onze dieren overigens zeer smakelijk vinden) bevat volgens mij alsnog weinig vlees.

8nnemiek

Re: Goed voer (geen vers)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 21:12

Ik heb heel lang Hill's gevoerd. Heel tevreden over! Nu ben ik tijdelijk overgestapt op Bosch omdat madam even genoeg had van dr voer, maar zodra haar eetlust weer wat beter wordt krijgt ze weer Hill's :)

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 21:21

Er zijn hier meerder topics over. Maar zo uit mijn hoofd: Orijen, Acana, Tast of Wild, Dog Lovers Gold en Fish4Dogs. Allemaal graanvrij en met hoog vleesgehalte.

In Iams/Eukanuba zitten helaas granen en weinig vlees. Ik voer mijn katten nu Cat Lovers Gold.

willemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 21:23

Dog lovers gold, veel vlees, geen gluten, visolie en wordt nog gratis aan de deur afgeleverd ook.

Qwillion

Farmfood / Cavom / Orijen

Air

Taste of the wild, orijen, acana, purizon etc: allemaal verkrijgbaar bij zooplus.

De meeste merken die te verkrijgen zijn in de dierenwinkel zit zeer weinig vlees in. Dus ook RC. Ik heb iig nog geen dierenwinkel gevonden die ook merken verkoopt met een hoog vleesgehalte en zonder graan. :+

Sinds ik weet dat mijn kat nierfalen heeft ben ik mij nog meer gaan verdiepen in voeding voor katten, ze kreeg sinds een tijdje al KVV overigens.
Maar brokken voor katten begin ik sowieso niet meer aan, om de simpele reden dat katten te weinig bijdrinken en o.a. daardoor juist blaas en nierproblemen ontstaan. Ideaalste: KVV of Barf, maar liever een kwalitatieve blikvoer zonder troep(ook verkrijgbaar bij zooplus) dan brok.

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 21:24

Wij voeren nu dog lovers gold passion en daarvoor taste of the wild. Volgens mij heeft Jennyxx hierboven de meeste merken wel genoemd.

Wij zijn erg tevreden. Hond zit mooi in zijn vacht en poept veel minder dan op RC.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-14 21:26

Bedankt voor je lijstje, ben gelijk even aan het googlen geslagen.

Profine is bij de dierenwinkel hier in het dorp te krijgen en volgens mij ook ver beter dan de rest wat ze hebben.

KVV of Barf ben ik bekend mee, maar heel eerlijk voer ik liever iets anders ivm mijn eigen gemak. Kwalitatief blikvoer zonder troep, vertel welke moet ik dan hebben?
Ik heb juist begrepen dat blikvoer eigenlijk vooral tandplak veroorzaakt omdat het te zacht is.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 21:44

Almo nature, animonda, smilla.. Gewoon even op zooplus kijken en de ingrediënten bij langs gaan. Op de eerste plaatst hoort er vlees te staan en verder niet teveel toevoegingen en granen en dergelijke.
Ik heb mij verder niet in merken verdiept gezien de kat dus op KVV staat en dat ook altijd mijn eerste keus zal zijn. Vind zelf trouwens weinig ongemakkelijks aan KVV, ik koop 1 kilo rollen, laat een rol wat ontdooien, snijd het in plakken met een stevig broodmes en maak zo porties in ziplocs :) Als je het uit de vriezer haalt blijft het nog twee dagen goed in de koelkast.

Tandplak wordt vaak veroorzaakt door granen, dus ook brok draagt daar aan bij. Het enige wat dat tegenhoudt is knagen op vlees: kuikens, kippennekjes...

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 21:50

Hier ook Doglovers Gold... Helemaal top!
Hoogwaardig geen gluten en geperst...mooie combi

Had hiervoor Acana... Maar heb nog nooit zoveel, zulke vieze stinkscheten in huis gehad ( van 2 honden) en zulke slechte ontlasting...... De theorie van Acana was goed...dat wel....

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 21:55

Hier krijgen mijn bobtail en dalmatier acana, supermooi voer met mooie ingredienten, geen graan en veel vlees/vis.
Orijen en acana zijn in mijn ogen topvoeders :-), honden hebben zeer weinig nodig, eten met smaak, glimmen enz.. :-)

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 21:56

Paintlinger schreef:
Hier ook Doglovers Gold... Helemaal top!
Hoogwaardig geen gluten en geperst...mooie combi

Had hiervoor Acana... Maar heb nog nooit zoveel, zulke vieze stinkscheten in huis gehad ( van 2 honden) en zulke slechte ontlasting...... De theorie van Acana was goed...dat wel....

Oh, das gek met acana, hier geen last mee dus

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-14 21:58

Ik heb in het verleden Farmfood gevoerd aan mijn honden omdat het ook geperst was, maar vond dat echt smerig, honden vonden het ook weinig aantrekkelijk en kregen er hele vieze ontlasting van.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 21:58

Het was vreselijk.... Wij noemden het verrotte spruitjes scheten *bleh* :n

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 21:59

willemieke schreef:
Dog lovers gold, veel vlees, geen gluten, visolie en wordt nog gratis aan de deur afgeleverd ook.

hier ook tevreden erover, net als de cat lovers gold

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 22:09

Profine is niet slecht hoor!

Rc bevat ongeveer 25% vlees.
Naast de merken die al zijn genoemd zijn is canagan ook een zeer goed voer (ben er zeer tevrede over) en is aardig betaalbaar!

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 22:10

Wij voeren Nutro, is het enige voer waardoor onze hond met huisallergie(soort van exceem, allemaal open plekken in de zomer, krabt zich helemaal kapot) nét wat minder last heeft, goed eet en waar (relatief) weinig granen en andere rotzooi inzit.

Dit krijgt hij 1x per dag, 's avonds krijgt hij een volle bak met speciale rijst, vers vlees etc.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 15:02

Profine is al een mooie brok. Zit wel wat mais in, maar dat is niet erg. Een hond kan best een beetje graan in zijn eten verdragen.

Een kat daarintegen geef ik geen granen. Cat lovers gold valt voor mij dan toch af ivm bruine rijst. Dan zou ik eerder voor Acana grainfree, Taste of the Wild of Orijen gaan.