Ik ben vanavond (wederom) door een hond van de dochter (19 jaar) van mijn stalbaas gebeten. Deze was al in de boerderij en stoof naar buiten de weg op waar ik al op de fiets was. Ik weet hoe onopgevoed die duitse herders van haar zijn en ben stil gaan staan. Deze hond vond het als nog nodig om in mijn boven been te bijten. (voelde duidelijk de tanden in mijn been door een skibroek/spijkerbroek en legging heen en heb hier weer en mooie blauwe plek) De hond in kwestie had de tanden bloot en de staart stil en laag. Gromde veel met blaffen. En dan heb ik het niet over vrolijk/speels grommen/blaffen. Dit valt voor mij toch echt onder agressief gedrag. De hond luistert voor geen meter en liep dreigend om mij heen en beet vervolgen in mijn bil. Tanden wederom duidelijk voelbaar door alle lagen. Ik sta nog steeds stil en negeer de hond en richt mijn aandacht op de dochter die eindelijk aan komt lopen al schreeuwend naar de hond. Na een paar pogingen kreeg ze haar hond te pakken en moest hem aan het nekvel mee sleuren. Luisteren ho maar. Hond wou steeds weer naar mij toe, nog steeds grommen. Ik tegen haar dat ze haar honden eens moet opvoeden, zij van "dat zijn ze" Ik weer "echt niet" Zij van "dag aikon" Tja, duidelijk hebben we daar een hele andere kijk op. Op commando kunstjes doen is heel wat anders dan opvoeden. Dit is al de 2e hond van haar die mij zonder aanleiding bijt. (de eerste had ook al andere mensen gebeten) En daar niet eens voor gecorrigeerd word
Tja, waar dient opvoeden voor? Volgens de jonge dame bijt haar hond niet, heeft ie nooit gedaan. Nee, hond zit altijd in een kennel als er andere mensen zijn. Niet vreemd dat ie nooit een ander bijt.De hond in kwestie zit geregeld in een buitenkennel (veel vaker binnen zonder iets om zich mee te vermaken) en blaft dan ook als een idioot als ik langs loop (heb geen andere keus om binnen te komen dan daar langs) wederom met de tanden ontbloot en staart laag en springend tegen de tralies proberend met de bek tussen de tralies door mij te bijten. Geen normaal gedrag volgens mijn boekje. De hond is daar als pup gekomen vorig jaar ergens en ik sta hier al 2,5 jaar met mijn pony's. De hond hoort en ziet mij dagelijks. Ik bemoei me niet met haar honden, raak ze ook niet aan. Dus wat die tegen mij heeft geen idee.
Ik zit nog maar 39 jaar tussen de honden, heb in een kennel/pension gewerkt, en heb wel een redelijk kijk op wat normaal gedrag is en wat agressief is. Denk ik. Mijn eigen honden moeten het zeker niet in hun hoofd halen om soort gelijk gedrag als deze hond ten toon te spreiden. Dan hebben ze een erg groot probleem.
Ben ik nou zo'n piepdoos dat ik dit een agressieve hond vind? Of heb ik wel degelijk gelijk?

thuis met haar honden. Verstand heeft ze er niet van. Dus zeker gevaarlijk. Heb haar vader hiervoor gewaarschuwd dat dit niet zonder leiding gedaan kan worden.
magere scharminkels zijn het.

Daar is ie happig op, honden die hem aan vallen pakt ie. Maar ja dan heb ik het gedaan als de hond het loodje legt.
Mijn andere hengst is een held op sokken, die raakt gewond.