hier kan ik me zo druk om maken!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tessaroos

hier kan ik me zo druk om maken!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 18:15

ik hoor net op het nieuws dat er in Japan heel veel dolfijnen zijn geslacht op een brute manier! volgens Japan is dit een traditie.
je kon in het water al het bloed zien. zo zielig..
ik begrijp best dat wij ook koeien, paarden, varkens etc eten maar toch dolfijnen zijn hele slimme dieren.
en hier in Nederland valt dat toch onder dieren mishandeling?

wat vinden jullie daar eigenlijk van?

sorry als het verkeerd staat

rapunzelx

Re: hier kan ik me zo druk om maken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 18:17

Ik vind het vreselijk als dieren voor een onnodige reden van het leven beroofd worden! Vind het met de walvissen jacht, ook in Japan, net zo erg.

Ufurio4e

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 18:19

Helaas gebeurd dit al jaren en is het afschuwelijk.
veel van de wilde dieren worden nadat ze hun soortgenoten dood hebben zien gaan verkocht naar dolfinaria.
nogmaals afschuwelijk!
Laatst bijgewerkt door Ufurio4e op 21-01-14 18:23, in het totaal 1 keer bewerkt

tessaroos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 18:20

het idee al ik moet er echt niet aan denken....

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 18:22

En helaas kunnen wij er niets aan veranderen..

jillhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 18:23

sieluughh.

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 18:24

jillhorses schreef:
sieluughh.

Zou je alsjeblieft op je spelling willen letten? En dus geen sms taal etc. :)

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 18:25

Varkens zijn ook slimme dieren... Dus snap niet waarom intelligentie hier mee te maken heeft.

Dolfijnen werden onlangs verkocht als zijnde tonijn...

tessaroos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 18:31

ze eten daar toch ook al hond en kat?

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 18:34

tessaroos schreef:
ze eten daar toch ook al hond en kat?

Ja dus?

Wij etne koeien. Moet je niet doen in India, daar zijn ze heilig. In het oosten worden insecten gegeten, moeten wij niet aan denken.

Kangarovlees en buffel, veel gegeten, maar niet bij ons. Wij zijn wat dat betreft zo bekrompen als wat en enorm etnocentrisch.

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 18:36

Ik vind ook de rituele slachtingen voor het offerfeest heel erg. Letterlijk die arme schaapjes :(

Ufurio4e

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 18:37

Deze topic is niet geopent omdat ze het zielig vind dat de dieren gegeten word maar op de manier hoe het gebeurd en dat ze het een zielige traditie vindt

tessaroos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 18:39

wel raar in ieder wereld word wel dieren gegeten en soms tot de meest gekke dieren, maar alles en iedereen kijken wel raar op als er mensen worden gegeten. dat is toch niet eerlijk...
de dieren moeten maar lijden en wij, wij genieten er van maar o wee als er mensen word gegeten dan word je raar aan gekeken.

Brechtje_A

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 18:39

tessaroos schreef:
ik begrijp best dat wij ook koeien, paarden, varkens etc eten maar toch dolfijnen zijn hele slimme dieren.

Varkens zijn ook hele intelligente dieren :j

En inderdaad, hier kunnen wij eigenlijk niks aan doen, er gebeuren hele erge dingen met dieren in deze wereld. Ook veel waar wij geen eens weet van hebben.
Dus ik ben ondertussen gestopt met het ''zorgen maken'' over alle dieren die in het nieuws komen wegens niet humane handelingen, vooral omdat mensen zich dan inzetten voor die dieren (niet dat hier iets mis mee is) terwijl zij lang niet de enige zijn die zo behandeld worden.

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 18:40

x_Quinta_x schreef:
Ik vind ook de rituele slachtingen voor het offerfeest heel erg. Letterlijk die arme schaapjes :(

Bij de masaii in Kenia is het normaal voor de jongens om een geit te slachten zodat ze krijger worden. Dat is daar heel wat! Hier is het gewoon als je een papiertje krijgt met geslaagd. Het is bij ons nou eenmaal heel anders dan in andere landen..

LumiJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 18:43

Verschrikkelijk...

tessaroos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 18:44

Brechtje_A schreef:
tessaroos schreef:

Varkens zijn ook hele intelligente dieren :j

En inderdaad, hier kunnen wij eigenlijk niks aan doen, er gebeuren hele erge dingen met dieren in deze wereld. Ook veel waar wij geen eens weet van hebben.
Dus ik ben ondertussen gestopt met het ''zorgen maken'' over alle dieren die in het nieuws komen wegens niet humane handelingen, vooral omdat mensen zich dan inzetten voor die dieren (niet dat hier iets mis mee is) terwijl zij lang niet de enige zijn die zo behandeld worden.

ik probeer me eigenlijk ook zo min mogelijk druk te maken maar afentoe schiet ik er toch op los... :n

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 18:45

Maar een dolfijn mag je niet doden voor je eigen plezier (eten etc) maar een koe niet?
dat is hypocriet, ik zeg toch ook niet, alle turken mogen vermoord worden en Nederlanders niet?

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 18:46

Of een paard naar het slachthuis wordt vervoerd of een varken, beide keren vind ik het vreselijk.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 18:48

Ik heb er meer op tegen dat Japan zich zo slecht aan de regels houdt en alles probeert te omzeilen door zogenaamd te zeggen dat het voor de wetenschap is (en aannemelijk is dat een groot deel puur commercieel geslacht is)

Heb niets tegen het goed slachten van dieren; of het nou een dolfijn is of een kip. Ik eet nu eenmaal vlees :)

De Inuit vangen en slachten ook graag een walvis, maar gebruiken het dier ook zo goed als volledig. Prima :)

tessaroos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 18:57

ik vind het slachten zelf ook niet erg.
maar op de manier hoe het soms gebeurt wel...
dus als het dier pijn moet lijden vreselijk!

sevenofnine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 19:20

Ik vind het altijd zielig als er bedreigde diersoorten gejaagd worden, om te eten of voor de sport.
Japan is een heel ontwikkeld land, maar ze hebben geen zin om te stoppen met walvissen jagen, dat snap ik niet. Het is in Europa ook absoluut niet meer sociaal aanvaardbaar om een reis naar Afrika te boeken zodat je the big five kunt afschieten, vroeger was dat gewoon een teken van rijkdom (ik weet dat het nog gebeurd, maar ik denk dat de mensen die daarvoor bekend zijn er niet populair mee geworden zijn, denk aan de koning van Spanje,...).

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 19:35

sevenofnine schreef:
Ik vind het altijd zielig als er bedreigde diersoorten gejaagd worden, om te eten of voor de sport.
Japan is een heel ontwikkeld land, maar ze hebben geen zin om te stoppen met walvissen jagen, dat snap ik niet. Het is in Europa ook absoluut niet meer sociaal aanvaardbaar om een reis naar Afrika te boeken zodat je the big five kunt afschieten, vroeger was dat gewoon een teken van rijkdom (ik weet dat het nog gebeurd, maar ik denk dat de mensen die daarvoor bekend zijn er niet populair mee geworden zijn, denk aan de koning van Spanje,...).

In Noorwegen en IJsland wordt anders ook nog op walvissen gejaagd :)

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 19:50

Ik vind het vreselijk hoe sommige mensen met dieren omgaan, totaal respectloos. Als een dier dan al gedood moet worden doe het dan snel en zoveel mogelijk pijnloos. Helaas is het met tradities vaak een regelrechte marteling, zoals bijv. het ritueel slachten.....

Jammer dat sommige mensen zeggen dat ze zich er niet meer druk om willen maken.....als iedereen zo denkt zal er nooit iets veranderen voor deze dieren. Ik heb groot respect voor mensen die zich inzetten voor dieren soms met gevaar voor eigen leven. Al onderteken je maar een petitie, deel je berichten op facebook (zoals bijv. met de Angorakonijnen), of doneer je iets aan een instantie, dan kun je al een verschil maken......

sevenofnine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 20:25

@Vuurneon: De inuit jagen ook nog op walvissen, dat is eigenlijk oké voor mij :p Het is een groot deel van hun cultuur, dus laat ze maar doen, ze jagen er ook niet veel op. Wat ik begrijp van de walvisjacht in Noorwegen/Ijsland is dat er weinig wordt gejaagd? Vind ik al moeilijker om te accepteren omdat het Europese landen zijn. Het grote probleem met Japan is dat er zoveel wordt gejaagd en de quota die hen worden opgelegd genegeerd worden.

Maar vooral als het om dolfijnen gaat: Hoeveel schade doen sleepnetten? Als er met zo'n netten wordt gevist komen er allerlei ongewenste vissoorten in de netten terecht.