Waar lijken mijn katten op ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Keeva

Waar lijken mijn katten op ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 16:44

Beetje een rare vraag misschien :+ .
Heb twee katten, allebei ex-proefdieren (vanuit een laboratorium waar diergeneeskundige producten gemaakt worden) die nu een heerlijk tweede leven krijgen. Het zijn allebei niet echt gewone huis-tuin-en-keuken-katten. Ik weet dat een kat pas een raskat is als er papieren bijzitten (en die zitten er niet bij, maakt me ook niks uit), maar ik vraag me zo af wat voor rassen er ingekruist zitten.

Ten eerste : Isa : je-weet-wel-poes, 2 jaar oud. Lijkt me iets van Noorse Boskat inzitten ?

Afbeelding

Afbeelding

En dan Fred ;-). Je-weet-wel-kater, 2 jaar oud. Die kan ik helemaal niet plaatsen. Lijkt qua kleur op een blauwe Rus, maar qua model weer helemaal niet ?

Afbeelding

Afbeelding

Nogmaals, ik weet dat het geen raskatten zijn, vraag me alleen af wat de oorsprong geweest zou zijn ?

Lynnepinny

Re: Waar lijken mijn katten op ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 16:50

Mooie katten hoor, ik vind ze een bijzondere verschijning :)
Misschien.. Noorse Boskat of Main Coon? De vacht is daar in ieder geval weg lang genoeg voor.
Ook lijkt het alsof de grijze een stompneus had, maar dit eruit is gefokt. Kan misschien aan mij liggen, maar de neus ziet er iets stomper uit dan normaal.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 16:55

Die laatste lijkt wel iets van Britse korthaar in te zitten.
Hij heeft de vacht van een langhaar, maar de vorm van zijn koppie is meer richting korthaar.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 18:20

rasloze huis tuin en keuken katten :D Als er geen stamboom bij zit (of ouders met stamboom) zijn het gewoon rasloze katten :)

Het lijken me gewoon mengelmoesjes, wat helemaal niet erg is want ze zijn heel knap!