Wie heeft er allemaal ratjes ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KingChay

Wie heeft er allemaal ratjes ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-14 23:02

Hey, ik heb geen forum gezien met een gelijkaardige inhoud.

Dus zo wie heeft er allemaal ratjes en wat voor ras zijn ze ?
Hoelang heb je ze al in het bezit en wat is hun naam ?

Doe je er speciale dingen mee ?

Ik heb zelf 3 ratjes !

- Fromage:
Leeftijd; ong. 3.5
Van mij: 3 jaar.
Geslacht: Rattin
Ras: Husky x Japanner
Karakter: super lief, aanhankelijk, stressloos en bijt NOOIT, maar super associaal naar andere ratten,
oversociaal naar mensen !

Afbeelding

- Smokey:
Leeftijd: 11 weken
Van mij: een halve week :p
Geslacht: Rat
Ras: 'Voederrat '
Karakter: super actief en zot !

- Skya:
Leeftijd: 11 weken
Van mij: een halve week
Geslacht: Rattin
Ras: 'Voederrat '
Karakter: superactief, lief en zot ! :p

Skya en smokey zijn broer en zus.

Afbeelding
Ik weet hier niet wie, wie is. Ondertussen kan ik het al wel onderscheiden aan hun gedrag :p

dus deel jullie ratjes maar ! :)

Monica72

Re: Wie heeft er allemaal ratjes ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 23:05

dus zus mag gedekt worden door d'r broertje?

KingChay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-14 23:17

Neen, wanneer hij geslachtsrijp is wordt hij gecastreerd :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 23:39

Er bestaan geen rassen, wel verschillende kleuren, tekeningen, oorstanden etc. ;)

Als die twee echt broer en zus zijn ben ik alleen bang dat je een nestje kunt verwachten, ze zijn namelijk al geslachtsrijp nu. Mannetjes worden normaal al met 4,5 week van hun zusjes en moeder gescheiden omdat ze dan al geslachtsrijp kunnen zijn. Castreren is nu nog te vroeg (en dan moeten ze ook nog 4 weken apart zitten), dus je kan ze echt niet bij elkaar laten. Het beste is om voor beide een leeftijdsgenootje van hetzelfde geslacht er bij te zoeken en ze dan dus apart te houden.

Monica72

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 23:43

KingChay schreef:
Neen, wanneer hij geslachtsrijp is wordt hij gecastreerd :)

geslachtsrijp zijn ze al met 5 wkn

KingChay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 00:00

RedPassion schreef:
Er bestaan geen rassen, wel verschillende kleuren, tekeningen, oorstanden etc. ;)

Als die twee echt broer en zus zijn ben ik alleen bang dat je een nestje kunt verwachten, ze zijn namelijk al geslachtsrijp nu. Mannetjes worden normaal al met 4,5 week van hun zusjes en moeder gescheiden omdat ze dan al geslachtsrijp kunnen zijn. Castreren is nu nog te vroeg (en dan moeten ze ook nog 4 weken apart zitten), dus je kan ze echt niet bij elkaar laten. Het beste is om voor beide een leeftijdsgenootje van hetzelfde geslacht er bij te zoeken en ze dan dus apart te houden.

sorry, maar ze zijn jonger :p had het fout,
normaal moesten ze nog een week of 2 weken bij de moeder blijven,
maar omdat deze onverwachts is gestorven heb ik er mij over 2 ontfermt.

Ze worden binnenkort ook uiteen gehaald, smokey gaat bij mijn vriend wonen.

KingChay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 00:00

En ze zitten ook in een aparte kooi meestal, soms samen.

En bij ons worden het wel rassen genoemd hoor,
ik doe dierenzorg en tijdens de les soorten en rassen hebben we verschillende rattenrassen geleerd.

Ook als je naar de winkel gaat kan je vragen naar het ras van de rat ( husky, japanner, naakte rat, dumbo, etc )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 08:11

Hoe oud zijn ze nu dan? En waar zijn de anderen uit het nestje gebleven, of waren er maar twee?

Als je ze uit elkaar haalt, krijgen ze dan wel minimaal 1 soortgenootje van dezelfde leeftijd en hetzelfde geslacht om bij te wonen? Ratten zijn groepsdieren, die kunnen niet alleen.

KingChay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 13:30

ik vraag hier voor andere mensen met ratten en krijg ineens een hele lijst vragen over de mijne :/

Ik zit op een dierenzorgschool dus iedere leerling die wou heeft een jonkie van het nestje voor met de hand op te groeien, deze 2 gaan later ook samenzitten nadat de man is gecastreerd.

En dat ratten groepsdieren zijn mag waar zijn , maar je hebt aparte gevallen, fromage de eerste rat hierboven heeft nooit een maatje gehad, ging overal mee met mij naartoe, ik vond het zielig en kocht een vriendinnetje voor haar, heb alles gedaan zoals het hoort voor ze te kunnen samen zetten en eerst buiten de kooi enkele dagen laten kennismaken, zaten nog geen 5 minuten samen of ze had de andere vermoord.

Zo ging het bij ale andere ook, ze is associaal naar andere ratten toe en wilt gewoon geen maatje.

KingChay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 13:30

hoe oud ze juist zijn weet ik niet, de leerkracht zei dat ze nog normaal een week of 2 bij de moeder zouden moeten gezeten hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 17:48

KingChay schreef:
Ik zit op een dierenzorgschool dus iedere leerling die wou heeft een jonkie van het nestje voor met de hand op te groeien, deze 2 gaan later ook samenzitten nadat de man is gecastreerd.

Dan zitten ze dus in de tussentijd (als je het tenminste goed wilt doen) heel lang alleen. Dat is voor geen enkele rat goed, maar zeker voor rittens niet.

KingChay schreef:
En dat ratten groepsdieren zijn mag waar zijn , maar je hebt aparte gevallen, fromage de eerste rat hierboven heeft nooit een maatje gehad, ging overal mee met mij naartoe, ik vond het zielig en kocht een vriendinnetje voor haar, heb alles gedaan zoals het hoort voor ze te kunnen samen zetten en eerst buiten de kooi enkele dagen laten kennismaken, zaten nog geen 5 minuten samen of ze had de andere vermoord.

Zo ging het bij ale andere ook, ze is associaal naar andere ratten toe en wilt gewoon geen maatje.

Er zijn inderdaad uitzonderingen, maar verreweg alle ratten kunnen gezelschap waarderen, ook als ze lang alleen hebben gezeten. Maar goed, om dit in de toekomst te voorkomen moet je je rittens dus nu ook al een maatje van hetzelfde geslacht geven. Is dat onderling met de andere leerlingen die rittens hebben niet meer te regelen?

KingChay schreef:
ik vraag hier voor andere mensen met ratten en krijg ineens een hele lijst vragen over de mijne :/

Dat kan je een beetje verwachten na zo'n openingspost. ;)
Maar goed, ik heb dus ook ratten. Momenteel 20 eigen, en ook een stuk of 20 opvangers.