Hond sochtends een slechte eeter

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kimberleij

Hond sochtends een slechte eeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-14 10:37

Mijn Jack Russel van 7 maanden eet sochtends slecht, soms eet ze helemaal niet, meestal een klein beetje en soms alles/

Savonds eet ze wel gewoon.

Ik had van de dierenarts de tip gekregen om het na 5 min weg te halen, maar dit werkt niet want dan eet ze niet en heeft ze halverwege de middag al honger. Ander voer proberen kan niet want ze mag alleen deze brokjes omdat ze ergens allergisch voor is.

Ik laat der tussen 8 en 9 uit en ze krijgt rond een uur of 10 der brokjes.

Iemand de gouden tip zodat ze wel gaat eten?

Dani

Re: Hond sochtends een slechte eeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 10:38

Op een ander moment voeren? Misschien heeft ze 's ochtends gewoon nog niet zo'n honger.

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-14 10:42

Ja maar de vraag is dan Hoelaat, het staar er nu van 10 tot 12 en dan eet ze nog niet, of soms een beetje

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 10:43

Waarom moet ze smorgens eten? Mijn hond krijgt 1x per dag te eten. Savonds na zijn avondwandeling en eet ook niet alles op. Meestal in de loop van de ochtend eet hij de rest (of niet). Ik zou me er niet zo druk over maken.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 10:43

Nou, later op de middag dus. :+ Of gewoon alles 's avonds, in één keer.

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-14 10:45

Dan eet ze veelste weinig voor zon jonge hond die veel beweerd, Savonds meer geven werkt niet want laat ze het staan

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 10:46

Gewoon 1x per dag voeren en dan inderdaad 's avonds. Honden zijn roofdieren en hun spijsvertering is erop gebouwd om 1x veel te eten ipv. 2/3/4x een beetje. Na het eten gaan ze slapen om de boel te verteren en als ze wakker worden verbruiken ze de energie.
Nu gooi je dat schema dus een beetje in de war. De hond krijgt eten, gaat (vrij vlot daarna) slapen, verteerd zijn eten, wordt wakker met de energie van de verteerde brokken en moet vervolgens weer eten. Daar hebben ze dan helemaal geen behoefte aan, want met een volle maag wil een hond niet genoeg bewegen en kan hij dus geen energie gebruiken. Bij jonge pups kan je dat wel doen, maar op een gegeven moment gaan ze aangeven dat het genoeg is en dat is wat hij nu dus doet.

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 10:47

Ondabks dat andere mensen wel 1 keer voeren zou ik toch voor op zn minst 2 keer voeren, hoe laat krijgt je hond de avond ervoor eten? Het kan ook dat door lang niks eten de maag zo lang leeg is dat ze een beetje misselijk worden en daarom dus niet eten

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 10:48

Een keer per dag gaan voeren, je hond is er duidelijk aan toe. En overdag gewoon brokken laten staan, mocht ze honger hebben eet ze wel.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 10:49

Die van mij eet ook slecht 's morgens. Over te weinig binnen krijgen zou ik me niet zo veel zorgen maken. Gewoon het gewicht goed in de gaten houden. Die van mij eet veel minder dan ze volgens de verpakking zou moeten krijgen, maar is nog prima op gewicht.
Waar is je hond allergisch voor? Is het een idee om over te stappen op kvv? Daar zitten minder/geen toevoegingen in, en bepaalde diersoorten kun je helemaal weglaten als dat het probleem is. Die van mij eet het kvv veel beter dan de brok.

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 10:50

Mijn jack russel eet alles gelukkig, maar onze andere hond is ook een moeilijke eter..
Bij hem doe ik er wat warm water bij, even laten intrekken en dan het water eruit gieten.. Dan eet hij het wel op.
En idd misschien naar de tijden kijken. Wij voeren altijd rond half 8 en 18-18.30 uur.

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-14 10:51

Daar zit wel iets in, maar dat zo dan beteken dat ze Savonds veel energie heeft,

En overdags waarneer we speelen en naar het bos gaan minder energie heeft..

Ik ben zelf meer van het 2 x voeren... Ze krijgt rond 6 uur haar eten en dan rond 10 uur, eerst tussen 8en 9 maar dan eet ze helemaal niet

KVV heb ik geprobeerd maar kreeg ze helaas ook jeuk van :\

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 10:54

Hummer heeft ook een periode gehad dat 'ie 's ochtends bijna niet wilde eten.
Wij willen perse 2 eetmomenten per dag houden dus we geven hem nu iets minder te eten dan daarvoor.
Even voor je beeld: hij kreeg altijd 4 hamburgers per dag, dus 2 's ochtends en 2 's avonds.
Nu krijgt hij 1 's ochtends en 2 's avonds. Sinds we dat doen gaat het prima :) Wel het gewicht goed in de gaten houden natuurlijk.

Had je Energique ook nog geprobeerd? Uni had ook altijd snel last van jeuk, maar daar niet van.
Laatst bijgewerkt door Rianne_ op 20-01-14 10:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 10:55

Kimberleij schreef:
Daar zit wel iets in, maar dat zo dan beteken dat ze Savonds veel energie heeft,

En overdags waarneer we speelen en naar het bos gaan minder energie heeft..

Ik ben zelf meer van het 2 x voeren... Ze krijgt rond 6 uur haar eten en dan rond 10 uur, eerst tussen 8en 9 maar dan eet ze helemaal niet

KVV heb ik geprobeerd maar kreeg ze helaas ook jeuk van :\

Je geeft haar 's avonds om 10 uur eten? Hoe lang is ze dan nog echt wakker en actief? Ze gaan nl. vrij snel na de maaltijd rusten/slapen en verbruiken die energie als ze wakker worden over de dag.
Als het je zorgen baart, gewoon 's avonds voeren en de rest van de dag een bakje brokjes laten staan en haar gewicht in de gaten houden.

IndyPascalle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 10:56

Mijn Mechelse herder is ook altijd een zeer slechte eter geweest (tot we er een hond bij namen). Ik liet het eten gewoon de hele dag staan tegen alle adviezen in. Zo kon ze zelf eten wanneer ze honger had. Ze was altijd perfect op gewicht en had energie voor 10.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 10:56

Misschien een andere KVV of overstappen op een andere brok. Geperste brok bijvoorbeeld van farmfood of Cavom? Geef eens een bruine boterham met een beetje kaas of worst of een gekookt eitje. Een restje van jullie eigen eten?
Wij voeren de honden voor het slapengaan altijd een klein beetje eten (de genoemde boterham of restje 'ons' eten) en dat is voor een van de twee altijd het hoogtepunt van de dag. Verder zou ik me er niet te druk overmaken, zolang je hondje gezond is en actief....

NoName126

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 11:00

en als je haar laat 'werken' voor het eten? Het is bewezen dat dieren dan meer voldoening vinden in hun eten en dus ook meer eetlust hebben.
Door bijv. het inzetten van zo'n 'voerbal' of de brokjes verstoppen en dan laten zoeken, of een snuffelkleed, of oefeningetjes doen en belonen met wat brokjes.

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-14 11:06

Ceetje_bokt schreef:
Misschien een andere KVV of overstappen op een andere brok. Geperste brok bijvoorbeeld van farmfood of Cavom? Geef eens een bruine boterham met een beetje kaas of worst of een gekookt eitje. Een restje van jullie eigen eten?
Wij voeren de honden voor het slapengaan altijd een klein beetje eten (de genoemde boterham of restje 'ons' eten) en dat is voor een van de twee altijd het hoogtepunt van de dag. Verder zou ik me er niet te druk overmaken, zolang je hondje gezond is en actief....

Dat mag ze allemaal niet, krijgt ze verschrikkelijke jeuk van.

Rianne dat merk wat jij toen had aangeraden heb ik geprobeerd volgens mij is dat diegene die je nu zegt.

Als ik der laat werken ( heb een snuffelkleed en voerbal) dan eet ze het wel.

Nee om 6 uur Savonds en dan 10 uur volgende ochtend.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 15:11

Misschien 's middags en 's avonds laat voeren? Dus gewoon de tijden wat opschuiven. Bijv rond 2 uur 's middags voeren en rond 11 uur (als jullie gaan slapen).

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-14 17:43

Geeft dat niet dan dat ze dan pas 8 uur later word uitgelaten, want nu word ze rond 8 uitgelaten en dan voordat ik ga slapen

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 18:33

Kimberleij schreef:
Ceetje_bokt schreef:

Rianne dat merk wat jij toen had aangeraden heb ik geprobeerd volgens mij is dat diegene die je nu zegt.

daar is dus je oplossing :) :Y)

NoName126

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 15:42

Kimberleij schreef:
Ceetje_bokt schreef:

daar is dus je oplossing :) :Y)[/quote]

Inderdaad.