Puppy bij 2katten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sharon_2105

Puppy bij 2katten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-14 20:49

Hoi,

Mijn moeder en ik zijn er serieus over aan het nadenken een hondje uit Spanje te adopteren, ze is bijna 4maanden.
Nu hebben wij hier thuis wel al 2 katten rondlopen. 1 kat is al oud (16) en sinds enkele maanden blind, of toch zo goed als... De andere is nog jong, nog geen 3jaar, echt een heel speels en lief katje. De 2 zijn geen beste vriendjes, de jongste zou wel willen maar de,oudste moet er niets van weten, ze is vooral mensgericht. De oudste slaapt voornamelijk heel de tijd (boven en beneden) maar de jongste kan nogal eens door het huis crossen!
Af en toe komt hier bezoek met een hondje (kruising chihuahua x keeshond), meestal zijn de katten boven, maar soms is de oudste beneden en die blaast en gromt dan naar het hondje. Wat normaal is denk ik. We zetten haar dan op haar krabpaal en dan gaat de hond eens snuffelen en gromt de kat nog eens, maar daar blijft het bij. De jongste blijft altijd boven tot de hond weg is....

Heeft iemand ervaring met het introduceren van een puppy? Denken jullie dat de katten er nog goed aan zouden kunnen wennen? De puppy zou in ieder geval niet boven mogen komen, zodat de katten daar toch hun rust kunnen vinden. De katten zou ik wel overal laten lopen (het zijn binnenkatten of we steken ze soms in een rennetje buiten)

Ojajoh

Re: Puppy bij 2katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 21:21

ik ga morgen een pup uit roemenie van 4 mnd oud introduceren bij mijn 2 katten van 16 en 9 :+

Sharon_2105

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-14 21:43

Spannend! Benieuwd hoe het bij jou gaat gaan

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 07:26

ik zou een pup gerust bij katten durven te zetten. Echter weet ik niet of ik dat zou doen bij katten die al heel oud zijn en niet meer gezond zijn en geen honden gewend zijn.

Daarnaast zou ik al helemaal niet voor een buitenlander kiezen voor mezelf om het algemene karakter van die honden maar daar gaat het nu niet om. Ik zou in dit geval niet voor een buitenlander kiezen omdat je nooit de afkomst weet en wat deze gewoon is en welke rassen zitten er qua aanleg in? Karakter zit al vroeg in een hond en als het een hond is die afkomstig is van jagende honden dan zit je dadelijk nog met een hondje wat enorm op je katten wil gaan jagen en een blinde kat die de hond niet ziet........ ik zou het niet aan durven....

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 07:27

ja hier ook gedaan , geen probleem, mijn katten waren wel een hond gewend overigens
mijn vriendin heeft er 2 uit het buitenland, en het zeijn geweldige lieve honden , terwijl ze gedumpt waren.
zegt dus niet altijd wat waar ze vandaan komen :Y)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 09:18

dierenfan schreef:
ik zou een pup gerust bij katten durven te zetten. Echter weet ik niet of ik dat zou doen bij katten die al heel oud zijn en niet meer gezond zijn en geen honden gewend zijn.

Daarnaast zou ik al helemaal niet voor een buitenlander kiezen voor mezelf om het algemene karakter van die honden maar daar gaat het nu niet om. Ik zou in dit geval niet voor een buitenlander kiezen omdat je nooit de afkomst weet en wat deze gewoon is en welke rassen zitten er qua aanleg in? Karakter zit al vroeg in een hond en als het een hond is die afkomstig is van jagende honden dan zit je dadelijk nog met een hondje wat enorm op je katten wil gaan jagen en een blinde kat die de hond niet ziet........ ik zou het niet aan durven....

Gelukkig is niet elke buitenlander hetzelfde ;)

Deze buitenlander zit gelukkig vanaf jonger al in de opvang in nederland bij een gezin met kinderen,honden katten en paarden :Y)
mijn katten zijn misschien 16 en 9 maar beide gezond, vitaal en zelfs nog speels dus ik verwacht geen problemen met onze buitenlander maatje russel

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 09:23

Ik heb momenteel een pup voor opvang uit spanje hij is een kruising podenco en 12 weken.
ik heb zlef 2 katten 2 konijnen en 1 vogel
De dieren geven hun grenzen goed aan van de kat heeft hij een krab gehad en hij geeft ze nu de respect.
Is maar net hoe je ze opvoed als je hem leert dat hij rustig moet zijn is er niks aan de hand.
Goede opvoeding is gewoon belangrijk voor zowel nederlandse als buitenlandse hond

de pup is nu een week bij me en de katten zijn nu gewend en doen hun eigen ding
Laatst bijgewerkt door AfricanLady op 20-01-14 09:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 09:27

De pup van een vriendin van mij is ook wel eens een dagje bij ons geweest, het eerste uur is het altijd even discussie wie wat en waar, maar dat ging altijd vrij snel over.

Hond is trouwens het zelfde formaat als de katten, katten varieren van 13 tot 1 jaar.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 09:31

met onze (kleine) hond, ook een importje, (toen 7 mnd) zonder problemen mee genomen naar mijn ouders, twee bejaarden katten, en ze hebben de eerste keer wat geblazen en dat was het. Als ik nu kom, dan gaat onze hond op de stoel liggen en één van de poezen kruipt tegen haar aan. En een geweldige dankbare hond! Super lief en intelligent, dus niet alle import geven problemen! In Nederland zijn ook zat verknipte honden of kruisngen die rare gedragsafwijkingen of lichamelijke problemen vertonen.

Sharon_2105

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-14 20:32

Allemaal bedankt voor jullie reacties!
Onze oudste kat is nog volledig gezond, just haar ogen. En we zouden de katten ook niet alleen bij de puppy laten als wij niet thuis zijn, dus jagen zal de pup niet doen achter de katten.