Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Lisannuuh schreef:Ik denk dat je daarvoor zelf naar een dierenasiel moet....
Wel raar voor een duif komen ze wel maar niet voor een verdwaald kittentje...
_Mondy_ schreef:Ze was vanochtend ook gewoon door iemand opgepakt toen ze belden ! En daarbij liep ze sowieso naar elk mens wat maar lief praat toe.
Ik kan me voorstellen dat ze niet willen vangen (maar aan de andere kant.. hallo je gaat zelf bij de dierenambu werken al dan niet vrijwillig). Maar t werdt ze hier op een presenteerblaadje aangeboden..
_Mondy_ schreef:Maar een diertje zielig vinden omdat het koud is is imo heel wat anders als een dier wat ergens niet hoort te zijn. Kan me niet voorstellen dat ze denken dat het normaal is dat ze het hotel maar in en uit moet lopen. Zeker niet als er uitgelegd is hoe de sittuatie is en ze gewoon al gevangen is. En tja die loze ritten horen er helaas bij... als het even kan dan uiteraard proberen dat te voorkomen maar wanneer dat niet kan is het jammer dan. Hier is het katje een overlast en loopt het gevaar.
_Mondy_ schreef:Ze was vanochtend ook gewoon door iemand opgepakt toen ze belden ! En daarbij liep ze sowieso naar elk mens wat maar lief praat toe.
Ik kan me voorstellen dat ze niet willen vangen (maar aan de andere kant.. hallo je gaat zelf bij de dierenambu werken al dan niet vrijwillig). Maar t werdt ze hier op een presenteerblaadje aangeboden..
(ja het komt voor, ook dat we voor een chow chow rijden en een shih tzu aantreffen haha kan de vinder ook niet aan doen ze proberen hun best te doen)
quintusgl schreef:Ze komen, registreren de kat, geven hem een bandje en als ie dan 3 weken later nog rondloopt halen ze hem op. tenminste, zo gaat het hier in Grun.
Kirsha schreef:Lisannuuh schreef:Ik denk dat je daarvoor zelf naar een dierenasiel moet....
Wel raar voor een duif komen ze wel maar niet voor een verdwaald kittentje...
Ik heb eens gebeld voor een duif die overduidelijk een gebroken vleugel had en toen kwamen ze ook niet. 'Vang hem eerst zelf maar en dan komen we hem wel halen' kreeg ik toen te horen... Ja tuurlijk, want ik heb standaard een vangnet o.i.d. bij me op de fiets.
Haha wij ook niet gwn handsgoenen aan en vangen want wij wilden geen dode half aangevreten door katten en kraaien duif op het achterpad....
Het zal wel erg per plaats verschillen dan.
Citaat:Ik heb een kat of hond opgevangen, komen jullie deze halen?
In opdracht van de Dieren Bescherming komen wij deze halen.
Een hond moet echter wel aangelijnd zijn en een kat zo goed mogelijk vastzitten, in een schuurtje of wat dan ook!
Wel is ons verzoek om ook stichting AMIVEDI te bellen en vraag of er een melding is van zo'n zoekgeraakt dier, vaak is er al een eigenaar op zoek, en wie weet, misschien uw buren wel!
Het nummer van de Dieren Bescherming: 088 811 3500
Het nummer van Amivedi: 088-0064684