Inmiddels zijn er drie nieuwe valkjes: Joy, Jade en Pyriet. Pyriet was een ongelukje.. Tja, ik kon hem nou eenmaal niet weerstaan
Gelukkig zijn valkparkieten erg zachtaardig en accepteerden Joy en Jade hem direct. Dat is toch wel een voordeel. Saffier was echt contactgestoord (is Pyriet ook een beetje), maar sociale valkparkieten als Joy en Jade zijn een genot om naar te kijken. Daarom is het zo belangrijk dat vogels altijd minstens met z'n 2en zijn
En wonder boven wonder kunnen zowel Jade als Pyriet allebei imiteren (komt bij 1 op de tien valkjes voor) en begint Jade nu het bouwvakkersfluitje onder de knie te krijgen
Ook doet hij: 'Kusje! *smak* goed zo!' Hij heeft echt talent 
Pyriet zou ook nog eens familie van Saffier kunnen zijn. We wachten het af, maar ik zou helemaal niet vreemd opkijken, want ik herken ontzettend veel karaktertrekjes van Saffier in hem.
Hierbij het filmpje
Ze zijn zo leuk
Al kunnen ze ons echt tot wanhoop drijven
Zeker nu de twee oudste in de puberteit raken
(De bonte valk is Jade, de witte (albino) is Joy en de grijze/wildkleur met gele kop is Pyriet.)

Jade kan echt urenlang hetzelfde geluidje maken waar je helemaal gestoord van word, en Joy is net een ekster. Zodra iets glimt moet ze het hebben. Ze is ook de baas in de kooi (en de grootste en zwaarste
, leuk stel vogels!