Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Mioux schreef:Mee eens ook,als het hondje bij je moeder op de plaats is dan daar laten,een dier kiest vaak zelf de eigenaar uit en als die je moeder heeft uitgekozen boven jouw,hoe hard voor jouw ook,dan is het beste om dat te accepteren. Als je fulltime werkt vind ik overigens, zal nu wel boze reactie krijgen,dat je geen hond moet nemen. Een hond 6 uur of langer per dag thuis en jij werken vind ik niet echt kunnen voor t beestje. Misschien kan je wel af en toe eens de hond die dan bij je moeder is meenemen naar het bos of strand etc ?
maj0 schreef:Mioux schreef:Mee eens ook,als het hondje bij je moeder op de plaats is dan daar laten,een dier kiest vaak zelf de eigenaar uit en als die je moeder heeft uitgekozen boven jouw,hoe hard voor jouw ook,dan is het beste om dat te accepteren. Als je fulltime werkt vind ik overigens, zal nu wel boze reactie krijgen,dat je geen hond moet nemen. Een hond 6 uur of langer per dag thuis en jij werken vind ik niet echt kunnen voor t beestje. Misschien kan je wel af en toe eens de hond die dan bij je moeder is meenemen naar het bos of strand etc ?
ben ik wel met je eens, alleen heb ik ook zo iets van ik denk dat een hond, mits die het gewend is en het kan, beter af is in een huis waar die liefde en aandacht krijgt dan in een asiel zitten.
Wat betreft hondje van ts ben ik ook van mening dat je hem beter bij je moeder kunt laten, daar heeft ze iemand die altijd thuis is enndat is voor haar fijner
Ik vind als je moeder de goede zorg kan geven,de hond het er naar zijn zin heeft, en je hem altijd kan bezoeken en keer leuke wandeling kan doen. Waarom zou je hem daar dan uit willen halen en weer een verhuizing willen doen etc? Soms is het, hoe hard ook,beter om vanuit t diertje te kijken als vanuit je eigen standpunt en gevoel. Bassenqua schreef:Waarom zou je dat hondje de rust die het nu eindelijk gevonden heeft af willen pakken ? In dit verhaal is het totaal onbelangrijk dat JIJ je hondje terug wil, het zou moeten zijn dat je het beste voor het hondje wil......ik denk in deze dat het diertje bij je moeder op de beste plek zit!!
Het gaat dus niet om jou maar om het stuk dat je het je hondje niet moet gunnen om zoveel alleen te zijn in de wetenschap dat dit serieus stress en pijnklachten bij je hondje veroorzaakt. Je zelf tot bloedens toe open krabben aan de deur vind ik behoorlijk extreem en dat moet je gewoon niet willen.
maj0 schreef:Mioux schreef:Mee eens ook,als het hondje bij je moeder op de plaats is dan daar laten,een dier kiest vaak zelf de eigenaar uit en als die je moeder heeft uitgekozen boven jouw,hoe hard voor jouw ook,dan is het beste om dat te accepteren. Als je fulltime werkt vind ik overigens, zal nu wel boze reactie krijgen,dat je geen hond moet nemen. Een hond 6 uur of langer per dag thuis en jij werken vind ik niet echt kunnen voor t beestje. Misschien kan je wel af en toe eens de hond die dan bij je moeder is meenemen naar het bos of strand etc ?
ben ik wel met je eens, alleen heb ik ook zo iets van ik denk dat een hond, mits die het gewend is en het kan, beter af is in een huis waar die liefde en aandacht krijgt dan in een asiel zitten.
Wat betreft hondje van ts ben ik ook van mening dat je hem beter bij je moeder kunt laten, daar heeft ze iemand die altijd thuis is enndat is voor haar fijner
Cowgirltjuh schreef:En dat is ook de reden dat ik een tweede hond wou, zodat ze dus niet alleen zijn..