Advies over hond gevraagd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirltjuh

Advies over hond gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-14 09:48

Hallo allemaal,

Graag had ik advies omtrent mijn hondje gevraagd.
1,5 jaar geleden heb ik haar opgevangen, ze was overgebleven uit een nestje en die mensen hadden haar echt verwaarloosd.. Ze zat altijd opgesloten in een donker hok e.d.
Het gevolg was dus dat ik een totaal onzindelijk hondje kreeg.. Geen probleem dacht ik, maar dat bleek al snel niet waar.. Door haar verleden raakte ze echt in paniek als ik haar alleen liet.
Na veel op te zoeken over zindelijkheid e.d. had ik haar dus als ik weg was in een bench geplaatst, maar ook al bleef ik maar 30 min. weg en liet ik haar daarvoor plassen enzo, ze raakte zo in paniek dat ze tegen de bench bleef krabben en alsnog gewoon haar behoefte deed. Vervolgens dacht ik; ik laat haar dan maar in huis, zodat ze minder in paniek is, maar dan gaat ze tegen de deuren krabben, zelfs tot ze helemaal bloed. Nuja, we woonden op een boerderij en dus lieten we haar uiteindelijk maar los lopen, in de hoop dat ze door de tijd minder paniekerig zou worden en op zich was het geen probleem, want mijn (ex)vriend was altijd thuis. Daarna ben ik verhuisd naar een vriendin omdat de relatie gedaan geraakte. Deze mensen hadden ook een hond, en hier was ze gek genoeg wel zindelijk, maar in het begin krabde ze nog tegen de deuren. Als ik iets voor de deur zette dan deed ze dit niet. Een paar maanden later ging die hond dood aan ouderdom en toen begon ze continu te keffen als ik vertrok. De buren (app.) waren hier echt niet blij mee, dus bijgevolg heb ik haar naar mijn mama gebracht. Echter is daar bijna de hele dag iemand thuis dus daar is er niet echt last van haar probleem. Maar; ik heb een huis gekocht en ik wil mijn hond graag terug natuurlijk. Maar ik werk dus ik kan niet continu bij haar zijn en nu zoek ik dus advies..
Zelf zie ik de volgende mogelijkheden omtrent haar zindelijkheid:

* Ik maak een kattenluik in de veranda zodat ze binnen en buiten kan om haar plasje te doen..
* Ik zet zo'n puppytrainerbak in huis (maar gaat dit niet stinken?)

En voor haar verlatingsangst dacht ik eraan nog een hondje in huis te nemen, zodat ze zich ook zeker niet alleen voelt en er weer een stakker uit het asiel is?

Wat zouden jullie doen?
Gr

kleinvosje

Re: Advies over hond gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 09:53

Ik mis een mogelijkheid: laat het diertje bij je moeder. Beestje heeft al zo veel meegemaakt in haar leventje, dat ze wel wat rust verdient..

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 09:55

kleinvosje schreef:
Ik mis een mogelijkheid: laat het diertje bij je moeder. Beestje heeft al zo veel meegemaakt in haar leventje, dat ze wel wat rust verdient..

Hier ben ik het mee eens. Dit lijkt me de beste oplossing voor het hondje.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 09:58

Dat was eerlijk gezegd ook de eerste gedachte die bij mij opkwam :j

Beestje gaat niet opknappen van weer een verhuizing en alleen komen zitten in een voor haar vreemde omgeving :n

Je zou kunnen overwegen om een andere hond een goed tehuis te bieden, maar of dat met een volledige baan buiten de deur mogelijk is ?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 09:58

Daar ben ik het ook wel mee eens. Soms moet je keuzes maken voor het hondje, en niet zozeer voor jezelf. Als je moeder haar wilt houden en het gaat goed, laat haar dan daar omdat dat voor haar het beste is.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 10:06

Mee eens ook,als het hondje bij je moeder op de plaats is dan daar laten,een dier kiest vaak zelf de eigenaar uit en als die je moeder heeft uitgekozen boven jouw,hoe hard voor jouw ook,dan is het beste om dat te accepteren. Als je fulltime werkt vind ik overigens, zal nu wel boze reactie krijgen,dat je geen hond moet nemen. Een hond 6 uur of langer per dag thuis en jij werken vind ik niet echt kunnen voor t beestje. Misschien kan je wel af en toe eens de hond die dan bij je moeder is meenemen naar het bos of strand etc ?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 10:07

Nee hoor Mioux, ik ben het helemaal met je eens. Je neemt geen hond om het hele dagen alleen te laten zitten. Heeft het beestje niet om gevraagd.

miszblueeyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 10:09

ik zou het hondje ook bij je mam laten is de beste oplossing,

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 10:21

Mioux schreef:
Mee eens ook,als het hondje bij je moeder op de plaats is dan daar laten,een dier kiest vaak zelf de eigenaar uit en als die je moeder heeft uitgekozen boven jouw,hoe hard voor jouw ook,dan is het beste om dat te accepteren. Als je fulltime werkt vind ik overigens, zal nu wel boze reactie krijgen,dat je geen hond moet nemen. Een hond 6 uur of langer per dag thuis en jij werken vind ik niet echt kunnen voor t beestje. Misschien kan je wel af en toe eens de hond die dan bij je moeder is meenemen naar het bos of strand etc ?

ben ik wel met je eens, alleen heb ik ook zo iets van ik denk dat een hond, mits die het gewend is en het kan, beter af is in een huis waar die liefde en aandacht krijgt dan in een asiel zitten.

Wat betreft hondje van ts ben ik ook van mening dat je hem beter bij je moeder kunt laten, daar heeft ze iemand die altijd thuis is enndat is voor haar fijner

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 10:25

maj0 schreef:
Mioux schreef:

ben ik wel met je eens, alleen heb ik ook zo iets van ik denk dat een hond, mits die het gewend is en het kan, beter af is in een huis waar die liefde en aandacht krijgt dan in een asiel zitten.

Wat betreft hondje van ts ben ik ook van mening dat je hem beter bij je moeder kunt laten, daar heeft ze iemand die altijd thuis is enndat is voor haar fijner

tuurlijk is dat wel beter,maar als iemand de hele dag werkt, is dat dan ook eerlijk tegenover de hond zelf? Die de hele dag alleen thuis zit te vervelen en te wachten?

Cowgirltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-14 10:45

Persoonlijk denk ik dat een dag in het asiel versus een dag in een warm huis ondanks alleen, wel leuker is voor zo'n dier. Maar idd, ik ben het eens met het feit dat ze beter niet zo lang alleen kan zitten.
Toch werk ik niet alle dagen 8u, maar oke, dat ter zijde..
Het ding is, ik weet dat die hond stapelgek is op mij.. Als ik bij mijn moeder binnenkomt gaat ze op mijn schoot zitten en daar komt ze zelfs voor haar voer niet meer af..
Dat maakt het voor mij nogal moeilijk..

Cowgirltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-14 10:45

En dat is ook de reden dat ik een tweede hond wou, zodat ze dus niet alleen zijn..

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 10:52

Ja dat is jouw mening cowgirl :) Ik vind als je moeder de goede zorg kan geven,de hond het er naar zijn zin heeft, en je hem altijd kan bezoeken en keer leuke wandeling kan doen. Waarom zou je hem daar dan uit willen halen en weer een verhuizing willen doen etc? Soms is het, hoe hard ook,beter om vanuit t diertje te kijken als vanuit je eigen standpunt en gevoel.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 10:53

Waarom zou je dat hondje de rust die het nu eindelijk gevonden heeft af willen pakken ? In dit verhaal is het totaal onbelangrijk dat JIJ je hondje terug wil, het zou moeten zijn dat je het beste voor het hondje wil......ik denk in deze dat het diertje bij je moeder op de beste plek zit!!

Het gaat dus niet om jou maar om het stuk dat je het je hondje niet moet gunnen om zoveel alleen te zijn in de wetenschap dat dit serieus stress en pijnklachten bij je hondje veroorzaakt. Je zelf tot bloedens toe open krabben aan de deur vind ik behoorlijk extreem en dat moet je gewoon niet willen.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 10:54

Bassenqua schreef:
Waarom zou je dat hondje de rust die het nu eindelijk gevonden heeft af willen pakken ? In dit verhaal is het totaal onbelangrijk dat JIJ je hondje terug wil, het zou moeten zijn dat je het beste voor het hondje wil......ik denk in deze dat het diertje bij je moeder op de beste plek zit!!

Het gaat dus niet om jou maar om het stuk dat je het je hondje niet moet gunnen om zoveel alleen te zijn in de wetenschap dat dit serieus stress en pijnklachten bij je hondje veroorzaakt. Je zelf tot bloedens toe open krabben aan de deur vind ik behoorlijk extreem en dat moet je gewoon niet willen.

hier ben ik het helemaal mee eens :j

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 10:55

maj0 schreef:
Mioux schreef:

Ja, maar dan kun je weer bedenken dat je heus niet de enige toekomstige baas bent voor zo'n asielhond.

Je kunt denken '8 uur per dag alleen in een warm huis is beter dan asiel'.
Je kunt ook denken "er komt vast wel iemand die wél alle tijd voor hem heeft'.

En laten we wel wezen: meestal gebeurd dat dus ook.

xGwennn_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 10:56

Ik ben het niet eens met alle berichten hier, Mijn hond zit gemiddeld 8 tot 10 uur alleen (wel in de kennel) En nee dit vind hij totaal niet erg. Moet wel zeggen dan ik 3 x per week naar het stand ga. 1 x per week fiets en 2 dagen train (I.P.O) en 1 rust dag. Het is maar net wat een hond gewend is. Ik denk in geval van TS dat het het beste is je hond (mist je moeder het goed vind) bij haar te laten. Het is heel moeilijk voor jou, maar honden (eigenlijk alle dieren) kunnen die beslissing niet nemen dus moeten wij dat doen.

Ik heb 5 maanden geleden mijn hond (andere) inlaten slapen. Haar lichaam was op, alleen haar geest wilde alles nog doen, zulk soort dingen zijn moeilijk maar wel het beste.

Je kan je hond altijd opzoeken bij je moeder, neem een nieuw hondje, klinkt hard en je moet het niet zien als vervanging van. Maar zo kom je vaak wel sneller van het nare gevoel af, en is er altijd iemand die op je wacht thuis. Is het niet leeg in huis en je geeft een andere hond een nieuwe kans.

(Ook hier zal ik wel reacties op krijgen over hoe ik met mijn hond om ga, maar dit is ook alles wat ik zeg) Als TS vragen heeft mag je me altijd mailen, andere overigens ook. Ik wens je veel succes met je beslissing!

Medea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 11:02

Als de hond daadwerkelijk scheidingsangst heeft, veroorzaakt door een te sterke binding met jou, dan gaat een tweede hond absoluut niet helpen.

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 11:12

Ik vind het fantastisch dat deze dame adviezen vraagt en nadenkt over hoe ze de nieuwe situatie leefbaar maakt voor haar hondje! Levens veranderen.
Ik heb de andere kant meegemaakt en na een relatiebreuk afstand moeten doen van mijn honden omdat ik hele dagen werkte. Dat heeft echt een gat in mijn hart achtergelaten. Ondanks dat ik ze nog steeds regelmatig zag (en zie).
Je vindt vast een oplossing TS!

Veel met je hondjes doen buiten het werken om.

en een 2de hondje zou zeker wel kunnen helpen om er voor te zorgen dat jouw hondje zich minder aan jou hecht en dat ze iets te doen hebben.
Een luikje naar de tuin zorgt er voor dat ze haar behoefte kan doen tussendoor zonder het huis te vervuilen.

Cowgirltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-14 11:16

Dankje Lusitano! Ik vraag inderdaad advies omdat ik het mijn hondje zo geweldig mogelijk wil maken, ookal doet dat mij het meeste pijn.. Ik zou sowieso nog het liefst een ander hondje een warme thuis willen bieden, ookal zit ik met mijn werk. Ik ben me er dus zeker van bewust dat er dieren gaan zijn die het nog beter hebben hoor! Vroeger hadden we een boerderij met 5 honden en echt, die hadden alles..
Maar helaas, ik moet ook normaal werken, maar misschien kan ik inderdaad mijn hondje beter in haar omgeving laten..

Urion

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 11:53

Ik zou haar ook bij je moeder laten en gewoon gaan bezoeken en kroelen als je bij haar bent. Tevens is het niet altijd de beste oplossing om zo'n hondje met verleden in een huis te halen waar gewerkt wordt. Je weet niet altijd wat je binnen haalt. Ik wil je niet van je wensen afhalen hoor, absoluut niet. Maar denk er de volgende keer iets langer over na en bedenk je dat je misschien beter een hondje kan nemen waarvan je al weet dat deze alleen thuis kan zijn voor een paar uur. Het scheelt een hoop ellende voor jou maar ook voor het hondje.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 21:43

Ga je ver bij je ouders vandaan wonen?
Mijn eerste hondje bracht ik overdag bij mijn moeder, daar was hij ook opgegroeid, ik woonde toen nog thuis. Na het werk haalde ik hem op, 's avonds en in het weekend was hij dus bij ons.
Voor ons een goede oplossing, mijn moeder had toch een hond zonder dat ze er altijd verantwoordelijk voor was en wij hadden overdag opvang voor hem.

Een andere optie is om iemand voor dagopvang te zoeken als je verder bij je ouders vandaan woont.
Dan wel goed kennis laten maken met die persoon, ondertussen is de hond wel toe aan een stabiele leefomgeving.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 00:39

Cowgirltjuh schreef:
En dat is ook de reden dat ik een tweede hond wou, zodat ze dus niet alleen zijn..

Lijkt me geen optie gezien je fulltime werkt.
Bovendien is de kans groot dat de andere hond het negatieve gedrag van je huidige hond overneemt en dan zit je met 2 slopende honden met verlatingsangst.
Eerst deze hond leren alleen te zijn en leren zindelijk te zijn, dat kan elke hond nog leren, kost je alleen tijd.
Als je die tijd niet hebt is het beter om uit te kijken naar een ander huisje voor de hond, een hond erbij is dan zeker geen oplossing.

Hopke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 00:45

Indien je moeder zich daar in kan vinden natuurlijk!
We kunnen allemaal wel zeggen het is beter voor het hondje bij je moeder te blijven maar ik weet nu nog niet of je moeder niet heeft gedacht, hondje kan hier blijven tot er nieuwe plek is of dat je moeder ook daadwerkelijk de zorgen voor de rest van het hondje zijn of haar leven op zich wil nemen.

Ik ben het wel met de rest eens dat het voor het hondje wel de meeste rust brengt om lekker op de plek te blijven waar het nu goed gaat en geen vervelende stress ontstaat.