7 februari ga ik beginnen met de vakopleiding kattentrimmen in Arnhem.
Zijn er toevallig nog meer mensen die dit gaan doen. Of mensen die een katten trimsalon hebben? Zo ja, hebben jullie het druk?
En is er vraag naar kattentrimmers? Wie gaan er met hun kat naar een trimsalon?
Ik ben ermee in aanraking gekomen, doordat ik zelf mijn 2 poezen een htk en een ragdoll X ?? liet plukken. En daar kwam een berg haar uit.. Heb mn ogen uit gekeken. Nu heb ik er nog 2 poezen bij ook een htk een een ragdoll, en leek mij het leuk om het zelf te kunnen.
Dat wil ik ook nog gaan doen. Wil de vrouw waar ik met mijn eigen katten altijd heen ging, vragen of ik een paar keer met dr mee nu kijken. Verder zitten hier niet veel in de buurt.
Equisync
Geplaatst: 15-01-14 17:59
Lijkt mij niet dat je als kattentrimmer erg veel werk hebt.. De meeste mensen hebben toch wel een htk kat en die hebben amper tot geen onderhoud nodig, of ze hebben er geen geld voor over. Mensen met katten die veel werk hebben doen het in mijn ervaring liever zelf.
Mijn moeder is hondentrimster met trimsalon aan huis, en uiteraard heeft zij het gros aan honden, ze heeft misschien 3 klanten die met een kat komen op een jaar tijd, dus een vetpot is het hier niet van.
Uiteraard als je het voor jezelf doet, waarom niet? Misschien als je fatsoendelijk materiaal aanschaft dat je het uiteindelijk wel voor 'erbij' kan doen, maar als ik eerlijk ben denk ik niet dat je er echt je brood mee kan verdienen..
Het is ook niet mijn bedoeling er van te bestaan, heb ook een baan van 30u.
Ben sowieso gek op katten, dus gaat er hoofdzakelijk om dat ik het leuk vind om te doen. Maar wil niet zomaar in het wilde weg wat aamodderen.
Heb voor een kleine 500,- aan materiaal gekocht, wat ook nodig is voor de opleiding. Wilde wel direct goed materiaal hebben, want rotzooi heb je niets aan. Alles besteld bij okvd.
Als iets voor erbij, voor de leuk zeg maar, kan het wel, maar ik denk inderdaad dat er maar weinig vraag naar is. Bij de meeste katten kan men het prima zelf af met een furminator of andere borstel. Sommige langhaarbezitters zullen er wellicht wel open voor staan. Mijn ouders hebben een kat die echt veel onderhoud vergt, anders wordt het een grote klittenbal. Voor zo'n kat kan het wel een uitkomst zijn.
ik ben met mijn kat (maine coon x ragdoll) naar een trimster geweest om advies over haar vacht en hoe te verzorgen nadat ze 2 jaar na sterilisatie een giga dikke vacht had. Ze heeft het me laten zien en had zoiets van hier zou ik nooit voor naar een trimster gaan (zei ze ook letterlijk hahaha) en heeft me dus alles uitgelegd en de goede borstels gegeven. Sindsdien doen ik het zelf.
Eigenlijk hoor ik ook op mijn werk (asiel/pension) alleen maar mensen die perzen hebben over het nut van een trimster. Deze katten hebben namelijk de neiging om zodanig hun haar los te laten dat het zo makkelijk viltbalen worden en ze schijnbaar (geen ervaring zelf!!) gewoon niet meer uit te borstelen zijn en men dus wel moet laten scheren maar tja daar lijkt me als trimster je geen 40 urige werkweek aan te hebben. Zoveel perzen zijn er niet bijv. en vele langharige katten hebbne het gewoon niet nodig.
Wel maak ook overigens ook regelmatig vervilte kortharen mee maar dat zijn vaak veel te dikke of erg oude dieren die zichzelf niet meer (kunnen) verzorgen.
Nogmaal het is ook niet de bedoeling om er een bestaan op de hebben. Heb een vaste baan van 30u per week. En die geef ik ook niet op.
Ik was benieuwd, of er vraag naar is. En of er mensen zijn, die er wel mee naar een trimsalon gaan.
Ik ging zelf nl wel met 2 kortharen heen, om te laten plukken. Omdat ik echt overal haar vond (zijn wel binnenkatten). En dacht misschien zijn er wel meer mensen die het doen.
Mijn kortharen doe ik gewoon zelf regelmatig met de furminator, dat werkt echt als een trein. Met een erg klitterige langhaar zou ik het evt. wel overwegen.
Die heb ik ook. Maar vind zelf het plukken fijner. En de katten ook. Haha.
Ach, en het gaat er hoofdzakelijk om dat ik mn eigen poezels kan doen.
Zit er ook aan te denken om na deze opleiding, kattengedragstherapie te gaan doen.
Cowgirl
Geplaatst: 15-01-14 19:46
Ik ga min 1x per jaar naar de trimmer met mijn ragdoll. De vacht is zo dik dat ik er niet door heen kom en zodra er klitjes zitten vind poes het niet fijn meer.
Zelf denk ik dat er nog weinig bekend is om met je kat naar de trimmer te gaan. Ik denk dat veel katteneigenaren eerder bij een dierenarts belanden. Hier krijgt de kat een roesje en gaat die klittenvacht eraf.
Ik zou het zelf ook graag gaan doen maar de kosten die die cursussen kosten houden mij noodgedwongen tegen.
Cerilene_
Geplaatst: 15-01-14 19:46
Daar is denk ik meer markt voor. Genoeg mensen met katten die een probleem hebben met hun kat qua stress en/of zindelijkheid/sloopgedrag bijvoorbeeld.
Mijn poes (kruising boskat) gaat 2x per jaar naar de trimster. Die krijg ik zelf niet door de rui heen. Tussendoor borstel ik haar zelf, maar in het voor en najaar wordt ze helemaal uitgeplozen.
Urbanus
Geplaatst: 15-01-14 19:55
Ik heb een Pers, die kam ik regelmatig en hij gaat in bad, naar de trimmer doe ik niet. Wel over nagedacht, maar ik vind het zonde van het geld.
Sabientjeuh
Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-14 19:57
Kijk toch nog 1 . Haha.
Heb ook zoiets van, ben nog jong. En heb nu de tijd ervoor. En als het nu niet gebeurt, dan gebeurt nooit meer.
Tjah, wat is duur? Ik betaalde voor 2 katten 20euro. Dat vind ik echt niet duur. Maar heb me ook niet verdiept in prijzen verder.
joyca
Geplaatst: 15-01-14 20:08
Voor mijn heilige birmaan betaal ik 40 euro, daarvoor wordt hij gewassen, nagels geknipt, pootjes geknipt en helemaal uitgekampt onder de fohn, hij gaat 1 keer per jaar
Cowgirl
Geplaatst: 15-01-14 20:17
Ik ben zo'n 12,50 kwijt voor uitkammen en eventueel klein beetje scheren. Het gaat super rustig bij de trimster, kat hoeft niet plat gespoten te worden.
Reageer je op mij? Ik zei niet dat ik het duur vond. Maar ik vind het onnodig, de klitten eruit kammen kan ik zelf ook wel. We hebben shampoo en conditioner, Olivier gaat graag mee onder de douche.
Ik val je niet aan hoor. En reageerde niet specifiek op jou. Maar ik bedoel meer van wat is duur in het algemeen. En als je het zelf bijhoud, is het toch prima. En ook altijd handig dat de kat het geen probleem vind om onder de douche te gaan. Hier ook 3 van de 4 die het geen probleem vinden. Hier gingen ze ook alleen naar de salon, omdat ze verschrikkelijk uithaarden. En zelf heel veel haar binnen kregen, wat natuurlijk resulteerde in constant braken. Dat is voor het dier zelf ook niet fijn. Nagels knippen doe ik ook altijd zelf.