en dit is waarom ik geen! fan ben

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

essiesilly

en dit is waarom ik geen! fan ben

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-14 10:01

mooi filmpje in slowmotion om te zien wat dit met een hond doet

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 11:19

Wat een overdreven filmpje.. "Heavily stressed and fearful", dat valt echt wel mee. Doordat je het in slow-motion ziet lijkt het alsof de hond bang wegsluipt, maar hij loopt gewoon voorzichtig weg. De hond weet even niet wat ie er mee aan moet, is wat uit zijn doen omdat hij opeens geen kip meer mag pakken, en negeert Cesar. Maar als ie daar even doorheen moet om vervolgens te leren dat hij kippen niet mag doden, en daardoor een fijner leven krijgt, dan vind ik dat niet zo'n probleem hoor. Ik vind het knap hoe Cesar honden weet te helpen die andere professionele hondentrainers al lang hadden laten inslapen. Ik weet dat Cesar ook heel vriendelijk en geduldig is met honden, en al honderden, misschien duizenden hondenlevens gered heeft. Tuurlijk zal ie af en toe een fout maken, maar al met al vind ik het heel goed wat ie doet hoor :) ik gebruik regelmatig een methode van Cesar als ik ergens vast loop, en die werken meestal prima.

Edit, typfout
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 15-01-14 11:24, in het totaal 2 keer bewerkt

Wizz99

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 11:22

Ik ben het helemaal met 8nnemiek eens. Vreselijk overdreven filmpje.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 11:23

Wat een verschrikkelijk overdreven en melodramatisch filmpje. Dit neem je toch niet serieus? := :')
Ik vind Cesar trouwens een heel kundig persoon, en waar mensen werken worden fouten gemaakt. Hij zal de laatste zijn die beweert dat hij perfect is in zijn omgang met honden. Er zijn heel veel mensen die nog wat van hem kunnen leren.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 15-01-14 11:24, in het totaal 1 keer bewerkt

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 11:23

Tatatatatataaaaaa! Moraalridder Cesar on the way! ^)

Volledig eens met 8nnemiek, als je je iets meer verdiept had in Cesar en de lichaamstaal van de hond had je gezien dat dit veel voorkomt als een hond onzeker is of volledig vastloopt in zijn hoofd. Bij puppies zie je dit ook wel vaker, een hond is geen mens en moet alles aangeleerd krijgen.

Ook ik gebruik vaker methodes van hem als ik ergens tegenaan loop.

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 11:25

Cayenne schreef:
Wat een verschrikkelijk overdreven en melodramatisch filmpje. Dit neem je toch niet serieus? := :')
Ik vind Cesar trouwens een heel kundig persoon, en waar mensen werken worden fouten gemaakt. Hij zal de laatste zijn die beweert dat hij perfect is in zijn omgang met honden. Er zijn heel veel mensen die nog wat van hem kunnen leren.

Amen. :))

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 11:26

Serieus??
Nou sorry ts maar je snapt toch hopelijk wel dat dit filmpje gruwelijk overdreven is neergezet.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 11:28

Tsja...Ik vind het altijd nogal makkelijk om een "fout" filmpje uit te zoeken uit al die honderden filmpjes. Daarbij is zo'n scene helemaal uit verband getrokken, dus kan je ook minder goed een conclussie hier uit trekken. Mensen kunnen dit wel "mishandeling" noemen, maar hij heeft al zoveel honden geholpen. Zoveel honden die strak van de spanning stonden (En vaak al voordat Cesar kwam helpen) en die nu fijne ontspannen honden zijn. Ik ga dan ook mee met 8nnemiek.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 11:28

essiesilly schreef:
mooi filmpje in slowmotion om te zien wat dit met een hond doet

[ Video ]

Ik zie vooral wat het met de kip doet: die wordt niet meer opgegeten :Y)

En als Cesar bij die mensen is geroepen zal het met een simpel 'foei! je mag die kip NIET opeten' niet echt gelukt zijn.

Hond wordt uit zijn normale reaktie/stramien gehaald. Ja, dat zal best even gek zijn. En goh, dat zal misschien nog wel even stress opleveren ook. Nou en? Ik heb ook wel eens stress. De kat ook, als ze naar de DA moet. Hoort erbij, ga je niet dood van.

Belachelijk filmpje :')

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 11:32

Ik kan hier echt pissig om worden. Klinkt overdreven, maar die onzin om maar iemand de grond in te trappen.
tijdje terug waren er wat 'hondentrainers' bij Paul de leeuw die vertelde dat hij slecht is omdat hij de honden schopt. Toen had ik het ook niet meer, wauw wat een onwetendheid.

Kom op dit geloof je toch zelf niet!
Dit is ontzettend overdreven en iedereen ziet toch dat hij echt heel kundig is.
Laatst bijgewerkt door NeverGiveUp op 15-01-14 11:33, in het totaal 1 keer bewerkt

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 11:33

Goh, moeten ze de hond dan maar toestaan om hun kippen te doden?

Sorry TS ik heb al vaak naar filmpjes van Cesar gekeken maar dit is zo overdreven. Cesar is de eerste om toe te geven dat sommige honden zelfs voor hem een uitdaging zijn en dat hij ook nog van andere mensen kan leren.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 11:35

Ik lach me meer kapot om die stomme Martin Gaus, loopt nu allemaal tegen Cesar te bitchen maar staat bekend om het "gausen" (keihard naar achteren snukken) bij oudere generaties van onze hondenclub... Dan zie ik toch zeker liever Cesar.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 11:36

Inderdaad, vreselijke dierenbeul is hij, hij had gewoon 'foei' moeten zeggen en dan was het allemaal over. *\o/* :')

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 11:37

Als ik bij de slager sta en iemand zegt heel resoluut tegen mij: jij geen vlees meer! Dan denk ik dat ik ook een heel raar hoofd trek en zeker gestrest word.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 11:37

Azmay schreef:
Ik lach me meer kapot om die stomme Martin Gaus, loopt nu allemaal tegen Cesar te bitchen maar staat bekend om het "gausen" (keihard naar achteren snukken) bij oudere generaties van onze hondenclub... Dan zie ik toch zeker liever Cesar.

Mijn moeder heeft ooit drie lessen bij hem gevolgd voor onze hond die toendertijd maar bleef blaffen en nooit op hield. Weet je wat ze moest doen? Bo (de hond) moest los en mama moest blijven staan, geen oogcontact etc... Dat heeft ze drie lessen gedaan en het heeft geen ruk geholpen.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 11:39

naomi_g1998 schreef:
Azmay schreef:

Mijn moeder heeft ooit drie lessen bij hem gevolgd voor onze hond die toendertijd maar bleef blaffen en nooit op hield. Weet je wat ze moest doen? Bo (de hond) moest los en mama moest blijven staan, geen oogcontact etc... Dat heeft ze drie lessen gedaan en het heeft geen ruk geholpen.

Hij is wel vriendelijker geworden, dat zeker. Maar ik vind het onterecht dat hij Cesar zo neer haalt.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 11:40

Wat een raar filmpje. Het is nogal dramatisch gebracht en met die tekst dwars door het filmpje kun je als kijker weinig van maken. Geluid zal ik het maar niet over hebben.
Dat is het leuke en minder leuke van filmpjes je kan er van maken wat je wil zeker op deze manier.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 11:40

essiesilly wat zou jij dan doen om te voorkomen dat deze hond nog achter kippen aan gaat?
Wat zou dan een goede manier zijn zonder stress?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 11:41

Ik heb het na 13 seconden afgezet. Ieder filmpje wat in slow motion wordt gezet kan uitgelegd worden als dierenmishandeling. Bovendien heeft iedereen wel eens stress. Zo ook dieren. Zat paarden die stress krijgen als ze de trailer op moeten, zat katten die stress krijgen zodra ze naar de dierenarts moeten. Deze hond heeft stress omdat zijn patroon onderbroken wordt en zijn denkwijze anders wordt dan naar het gewone. Natuurlijk brengt dat onzekerheid en stress mee. Zo lang de stress maar geen uren, dagen of weken duurt.

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 11:42

kohtje schreef:
essiesilly wat zou jij dan doen om te voorkomen dat deze hond nog achter kippen aan gaat?
Wat zou dan een goede manier zijn zonder stress?

Hè dit is een goeie vraag,ben ik ook benieuwd naar :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 11:45

Martin Gaus heb ik ook een broertje dood aan. Ik ben twee keer mee geweest met een vriendin van mij wiens dobermann niet los kon lopen en agressief gedrag toonde naar andere (alleen grote) honden. Idd wat iemand hierboven zei haalde Gaus eerst Cesar Milan volledig naar beneden maar gaf de dobermann zelf wel steeds zulke harde rukken dat de hond steeds onderuit ging. Er moest maar een slipketting aan en een muilkorf om, en als dat nog niet genoeg was moest ze toch denken aan hem wegdoen als waakhond of in laten slapen :roll: Bizar. Het was verder ook gewoon een lief beest.

Nee, dan zie ik liever Cesar. Die probeert zich nog in de hond te verplaatsen en laat een dier in z'n waarde.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 11:46

Azmay schreef:
naomi_g1998 schreef:

Hij is wel vriendelijker geworden, dat zeker. Maar ik vind het onterecht dat hij Cesar zo neer haalt.
Ik zeg toch ook niet dat ik dat ik Martin beter vind? Vind hem juist slechter. Mama en ik snappen nog steeds niet waarom die lessen zo duur waren terwijl ze alle drie de lessen alleen heeft moeten staan en niks doen. Na een tijdje merk je toch wel dat het niet werkt lijkt me dan.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 11:47

Azmay schreef:

_/-\o_

Ik heb hondjes salto's achterover zien maken van het snokken van Gaus! -O-
Ook Gaus: je mocht geen hondje optillen van hem, want dan werd dat hondje prooi voor andere honden.
Daarbij vergat ie dat die andere honden dan blijkbaar geen respect hebben voor de persoonlijke ruimte van degene die dat hondje (of poesje of konijn of wat dan ook) optilt.

Cesar leert honden dat ze zich er niet mee te hebben bemoeien als iemand een hond om wat voor reden dan ook optilt. (Het gaat er even niet over of je een klein hondje wel of niet moet optillen, het gaat om het feit zelf: als je een hond of wat dan ook optilt, horen andere honden jou en wat je in je handen houdt met rust te laten.) Cesar heeft de kern van het probleem beter door dan Gaus.

Iets meer on topic: ze hebben zo te zien aardig wat moeite moeten doen om "belastend" materiaal te vinden van Cesar...

Beter een hond die signalen geeft van verwarring (vertaald naar stress... ach ja, hondje kijkt verbaast omdat het voor het eerst van zijn leven op de rem gezet wordt, oei wat een "stress".) dan een hond die dat niet doet en vrolijk over alles en iedereen heenwalst en uiteindelijk doodgereden wordt of afgemaakt ivm onhandelbaar gedrag.

Cesar heeft zo al heel wat honden van de dood gered denk ik dan maar.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 11:49

Martin Gaus is ook meer van het trainen en Cesar is mee van het gedrag. Althans zo zie ik het.
Dat verschil heb je bij paarden ook zo heb je de trainers en degene die zich richten op het gedrag.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 11:52

wauw echt wauw, dat dit al als slecht wordt gezien, snap net als de rest hier totaal niet waarom je dit filmpje serieus neemt ts. Als er een iemand is die kundig is en die idd al heel veel hondenlevens heeft gered dan is het Cesar Milan wel.
Hond is alleen maar flink in de war en zit met zichzelf in de knoop omdat hij ineens iemand tegenover zich heeft die hem wel van het kippenmoorden afhoudt. Tja dat moet zo'n hond ff verwerken.
En dat gebeurt met rust en kalmte.

En Martin Gaus; omg heb hier 2 boeken van hem liggen en nog niet zo lang geleden nog een interview van hem gelezen. Wat een foute, maar vooral ook zeer achterhaalde ideeen heeft die man zeg. Dominante honden bv; laat bij Gausje geen lipje zien, want meneer raad gelijk inslapen aan.