Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ik gok dat jouw hond ongeveer hetzelfde moet eten als mijn honden en eigenlijk is dat een voordeel als je groot in kan slaan. Daar moet je wel de ruimte voor hebben, maar dan wordt het nog goedkoper.
Dat is kunstmatige calcium, waar in bot natuurlijke calcium zit. Zonder bot haal je de verhouding compleet uit elkaar. Dat is niet erg als je er brok bij voert, maar echt bevorderlijk voor de ontlasting is het absoluut niet. Daarnaast moet je wel kijken hoe groot het percentage vlees is dat je erbij voert. Een keer niet compleet is niet erg voor een pup, maar standaard bijvoorbeeld de helft niet compleet zou absoluut mijn voorkeur niet hebben. 

Duhelo schreef:Mijn pup staat momenteel op dierenartsvoeding wegens na het spenen een terugval in gewicht. Daarnaast voer ik vers vlees bij (momenteel jollipet kvv).
Ik ben nu aan het kijken naar kvv's, en val eerlijk gezegd omver van de prijzen, minimum 4 euro per kilo gemalen vlees, waarvan je zelfs niet precies weet wat erin zit.
ik heb een tsjechoslowaakse wolfhond, dus die zal als ze opgroeit behoorlijk wat eten.
de bedoeling is dat ze nog altijd grotendeels brok krijgt, maar dus het vlees voor erbij/als extra, eventueel later van tijd grotendeels op vlees.
nu denk ik erover om zelf te gaan samenstellen.
botten geef ik liever niet (teveel risico kwa splinteren en vastzitten in mijn ogen) en er zit vast al genoeg bot in de brokken. Daarnaast heeft ze voldoende kauwmateriaal voor de tandjes.
dus vlees-orgaan-eventueel groenten
wat zou de beste samenstelling zijn?80-10-10? ze zou een kleine 200 gram vlees per dag erbij krijgen
momenteel.yoghurt en zuivel verdraagt ze niet.

Duhelo schreef:Mijn pup staat momenteel op dierenartsvoeding wegens na het spenen een terugval in gewicht. Daarnaast voer ik vers vlees bij (momenteel jollipet kvv).
Ik ben nu aan het kijken naar kvv's, en val eerlijk gezegd omver van de prijzen, minimum 4 euro per kilo gemalen vlees, waarvan je zelfs niet precies weet wat erin zit.
ik heb een tsjechoslowaakse wolfhond, dus die zal als ze opgroeit behoorlijk wat eten.
de bedoeling is dat ze nog altijd grotendeels brok krijgt, maar dus het vlees voor erbij/als extra, eventueel later van tijd grotendeels op vlees.
nu denk ik erover om zelf te gaan samenstellen.
botten geef ik liever niet (teveel risico kwa splinteren en vastzitten in mijn ogen) en er zit vast al genoeg bot in de brokken. Daarnaast heeft ze voldoende kauwmateriaal voor de tandjes.
dus vlees-orgaan-eventueel groenten
wat zou de beste samenstelling zijn?80-10-10? ze zou een kleine 200 gram vlees per dag erbij krijgen
momenteel.yoghurt en zuivel verdraagt ze niet.