Vers vlees voor honden --> 'Renske'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Miracle_

Vers vlees voor honden --> 'Renske'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-14 11:15

Ik zag laatst bij de Boerenbond/Pet's place nieuw vers vlees van het merk Renske. Op de verpakking stond vermeld: Zonder geur- kleur- en smaakstoffen, iets waar ik sowieso al erg fan van ben.
Ik had al wel eens gehoord van het merk, maar nooit echt in verdiept. Nu ben ik benieuwd of er ervaring is met dit 'vleespakket'. Het ligt niet in de vriezer en er zitten groente door vermengd, volgens de verpakking uiteraard. :P

Iemand negatieve of positieve ervaringen hiermee?

Neej

Re: Vers vlees voor honden --> 'Renske'

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 12:36

Renske is geen "vers" maar is licht gestoomd dacht ik. Anders is het niet houdbaar. Ik gebruik die pakjes Renske wel eens als we een paar dagen weg gaan of op vakantie ofzo, ik zou het niet fulltime willen voeren eigenlijk. Weet niet, het heeft een hoog "kuipjes" gehalte voor mij :P Maar voor zo af en toe is het best prima ;)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 12:45

Onze hond deed het er heel goed op. Helaas begon hij afgelopen november toch ook daar lichtjes op te jeuken. Maar op dit voer heeft hij sinds hij voedsel intolerantie heeft ontwikkeld het langste gestaan zonder te gaan krabben, en het was nog lang niet zo heftig als dat het kan zijn. Alleen we kappen het liever af voordat hij zich open bijt (nu was het alleen meer schurken op de rug en wat regelmatiger krabben nog). Hij heeft op Renske ruim een jaar gestaan, eerdere voeren kreeg hij tussen de 3 en 10 maanden jeuk van.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 12:56

Ik ken het niet (ik geef Smuldier), maar ik denk dat het aardig geconserveerd moet zijn om het vers te houden in een kuipje?

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-14 12:58

Ah, gestoomd dus! Het stond namelijk bij het schapje 'Vers vlees'.
Heb ook nog niet echt goed gelezen, heb nog geen bakje meegenomen, wil eerst even researchen gezien er zo ontzettend veel verschil in zit. Maar ik wilde eens wat variëren met vlees, dus dit leek me wel een leuke optie. :)

Ik zal eens een bakje gaan halen en de verpakking en houdbaarheidsdatum eens even uitpluizen.

haboshof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 13:00

Mijn Jack Russel leeft al een paar jaar alleen op Renske. Hij heeft pancreatitus. Zijn alvleesklier werkt niet of niet goed. Hij krijgt enzymen over zijn voer. Het is het enige voer wat hij zonder ziek te worden verdraagt. Hij ziet er weer goed uit, zowel vacht als netjes op gewicht. Ik ben ontzettend blij dat dit voer bestaat.Heb jaren lopen modderen met vers en brokken.Hij zou op dieetvoer van de da moeten, maar dat vertikt hij om te eten. Dit gaat al jaren goed. De hond is inmiddels 14.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 13:01

Ik geef het mijn hond af en toe. Normaal krijgt hij brokken.
In vers vlees e.d. ben ik niet echt thuis, maar ik kan wel zeggen dat mijn hond er heel erg gek op is :D.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 13:25

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 09:52

De term 'Vers vlees' wordt ook gegeven omdat door het stomen, alle voedingsstoffen etc. Behouden blijven. Ook wordt vlees direct in het voer verwerkt dus ook vers (anders dan KVV). Ook bevat het inderdaad een hoog percentage aan vlees, 100% natuurlijk (geen opvulmiddelen ed.) en het is een complete maaltijd die ook te combineren is met brok. Het hoeft niet in de vriezer bewaard te worden dus scheelt ruimte.

Ik ben er zeer tevreden over dus als je vragen hebt mag je mij altijd PB'en!
Op de site staat ook veel info:
http://www.renske.com

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-14 18:20

Dank voor jullie berichten! De site ga ik ook eens bekijken, nog niet gedaan!

Ik heb inmiddels ook wat uitleg gehad van de dierenspeciaalzaak eigenaresse, en die was er ook enthousiast over. (Niet per se omdat ze het verkoopt, zij is hier gelukkig wel erg eerlijk in.)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 18:49

te duur voor mij om te voeren voor mijn honden maar als ik op vakantie ga vind ik het geweldig om te voeren. Het hoeft namelijk niet in de diepvries dus daar geen omkijken naar en mijn honden vinden het helemaal geweldig en hebben ze gelijk ook wat anders dan anders. Dat heb ik zelf op vakantie ook en gun ik hun ook en voor op vakantie vind ik het geen onaardige prijs hebben ;) Al moet ik zeggen dat ik ook erg vaak de worsten mee pak van runner als ik op vakantie ga (ook zoiets als renske) maar dat is omdat die worsten 800 gram of 1 kg zijn en met mijn grote honden net wat makkelijker voeren (en minder afval in de afval bak). Ook rodi worsten voer ik dan regelmatig of van dat gestoomde vlees in blikken (merk naam kwijt).

Mijn honden eten dan normaal vers maar ze gaan niet aan de schijt van deze verandering op vakantie (gelukkig maar)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 20:16

blikken van animonda gran carno bevatten een hoog vlees percentage ( en zijn een stuk goedkoper als renske) ,maar dat is niet gestoomd,maar gewoon gekookt,maar wel met echte stukken vlees erin ( althans herkenbaar als zijnde vlees :) )

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 18:09

kimmie261 schreef:
blikken van animonda gran carno bevatten een hoog vlees percentage ( en zijn een stuk goedkoper als renske) ,maar dat is niet gestoomd,maar gewoon gekookt,maar wel met echte stukken vlees erin ( althans herkenbaar als zijnde vlees :) )

Kan ik die ook gewoon bij de Boerenbond halen, of weet je dat niet? Klinkt ook wel goed.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 18:18

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 18:22

Ah, ook goed, dankje! Ga ik daar eens even shoppen! :D

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 18:23

Toen mijn hond vorig jaar ziek werd en een slechte eetlust kreeg ben ik op advies van de da Renske gaan voeren. Dit omdat het erg smakelijk is, zonder dat het barst van het zout zoals bijv frolic.
Ze at dit idd veel beter dan welk ander voer dan ook.
Ben erop blijven hangen en mijn jonkie krijgt het nu ook dagelijks.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 19:50

kimmie261 schreef:
ik bestel ze bij de zooplus,ik weet het niet of een boerenbond dat merk verkoopt :)

http://www.zooplus.nl/shop/honden/honde ... t/animonda

:D ik denk dan gelijk weer wie weet is dat wat om die van mij op vakantie te voeren maar het is een zeer actieve wandel vakantie met vele km's die we lopen (los met groep honden door de bossen). Als een hond van 15 kg dan 800 gram per dag moet eten en die van mij wegen 30 en 36 kg......... doe maar niet :D :+

Toch proberen weer ergens runner worsten te kopen

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 22:24

Ik vind Renske te duur voor wat er in zit. Verder prima voer hoor, daar niet van. Maar als je eens een keer wat anders wilt geven zou ik zelf voor Smuldier gaan. Of Tinlo/Carnibest voor andere diersoorten.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 22:25

Te duur? 2,09 per bakje.... (Voer ik 3x van)

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 22:39

LadyMadonna schreef:
Te duur? 2,09 per bakje.... (Voer ik 3x van)

Voor wat er in zit vind ik dat te duur ja. 80% kip, wat wortel, erwt en rijst en wat toevoegingen voor 5,22 de kilo. En met stomen gaan er nog steeds voedingsstoffen verloren, alleen niet zoveel als met koken.
Kiloprijs voor Smuldier kip? 1 euro. Dan heb je rauw vlees, met groenten en olie en zonder rijst.