hond eet slecht tot niks.. wat voeren??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

japielover

hond eet slecht tot niks.. wat voeren??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-14 00:28

Hallo,

Ik heb een jackrussel reutje van 8maanden.

En sinds een kleine maand eet hij slecht of niet..
We dachten eerst aan puber gedrag maar ik twijfel..

Hij eet rustig 2a3 dagen niet..
Bied je royal canine aan is het hapslik weg..

Als ik er ei of wat overheen doe eet hij een beetje..

Verder drinkt hij goed, is heel actief.
Zn vacht is mooi en glanst hij verhaard wel veel..

Zn ontlasting is het zelfde..
Nu wil ik dus ander voer proberen..
Maar ik weet niet wat..

Royal canin krijgt hij nu gemengt met de oude brok(welke hij laat staan eet alleen de canine brokjes)

Maar a is dat belachelijk duur en je hoort vaak over te veel zout..

Wat kan ik dus nogmeer proberen??

Thnx!

Wispeltuur

Re: hond eet slecht tot niks.. wat voeren??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 00:31

Mijn teefje at ook altijd heel slecht tot we rodi gingen voeren. Je kan ze als bevroren hamburgers in de supermarkt kopen, er zitten er 4 in 1 doos.

Mijn beide hondjes doen het hier erg goed op en zijn altijd blij als er weer een burger in t bakje zit :)

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-14 00:37

Wispeltuur schreef:
Mijn teefje at ook altijd heel slecht tot we rodi gingen voeren. Je kan ze als bevroren hamburgers in de supermarkt kopen, er zitten er 4 in 1 doos.

Mijn beide hondjes doen het hier erg goed op en zijn altijd blij als er weer een burger in t bakje zit :)

Vers vlees is mn laatste keus..
Daarbij vind ik dat voor 1 hond vaak slecht te doseren

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 00:42

Waarom is vers vlees je laatste keus?

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-14 00:45

anneliesdj schreef:
Waarom is vers vlees je laatste keus?

Buiten dat dat ook erg duur is eet hij het matig.
En hij verstopt het inhuis..

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 01:44

Vers vlees hoeft zeker niet duur te zijn en je geeft zelf al aan dat RC wat je nu voert ook erg duur is.

Mag ik vragen watvoor vlees je geprobeerd hebt?

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 01:50

Maar als je hond royal wel eet en hij het nu niet krijgt, slechter eet omdat jij het te duur vond

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-14 05:49

franka75 schreef:
Maar als je hond royal wel eet en hij het nu niet krijgt, slechter eet omdat jij het te duur vond

Wel goed lezen!
Hij krijgt nu royal met oude brok gemengd.
Alleen lees ik steeds meer over teveel zout in royal..
En dat het slecht is.
Dus vraag ik wat er nog meer kan..

Ik heb verschillende vers vlees producte geprobeerd.
Maar daar eet hij niet alles meteen van op en gaat dan slepen met de rest en verstoppen.
Terwijl hij zn brokjes verdeeld over de ochtend en avond eet

Carni best
Lotgering
Carnivoer
Barfmenu
Alle prins variante
Rodi
Smuldier

Nog 2 waar ik niet van op de naam kom.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 06:26

En je vindt vers vlees voor zo'n ukkie te duur? Pfff, wat eet zo'n kleintje nou...... laat hem eens 10 kilo wegen (en dat weegt een Jack volgens mij niet), dan zou hij ongeveer 200 gram vlees per dag nodig hebben. Een half pakje smuldier dus, wat dan uit zou komen op zo'n 35 cent per dag.

En dat is te duur??

yvonne1303

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 06:34

Dat zout gehalte zit dacht ik in elke brok. Zo'n kleintje eet natuurlijk ook echt weinig. En vers is echt niet duurder dan een goede brok. Als hij er maar een beetje van eet en de rest gaat verstoppen,heeft hij ws genoeg met dat beetje. Misschien kleinere porties vaker aanbieden.pups krijgen toch zowieso vaker te te eten op een dag?

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 06:37

Als 'ie gaat slepen en verstoppen geef je hem dus te veel in een keer. Ook vlees kun je verdelen over de dag he...Als ze gewend zijn meerdere keren te eten zullen ze het niet altijd in een keer opknauwen. Zeker een Jonge hond heeft veel nodig en kan nogal eens anders denken over eten dan een volwassen hond zal doen.
En niet meteen alles opeten is dus wel eten.
Gewoon 200 gram of wat zal het zijn uithalen, en in 3 porties verdelen.

Er zijn maar weinig brokken die ik up to scale vind komen met vers vlees als het om inhoud gaat. @Yvonne, die brokken zijn er dus (gelukkig) wel. Je kan dan eventueel Simpsons eens proberen, voer ik persoonlijk ook naast vlees en ben daar wel fan van. Weet daar de hoeveelheden van en wat daar in zit of Orijen maar ben daar niet zo bekend mee. En daarnaast is er nog Taste of the Wild, maar daarmee ben ik ook niet zo bekend.

Maarja als je Royal Canin al duur vind en je daarin zorgen maakt om het zout en inhoud (dat dan weer wel terecht) dan denk ik dat je nu je zoektocht al op mag geven :)

Er is i.m.o. geen brok te vinden goedkoper dan Royal Canin die aan fatsoenlijke voorwaarden voldoet.

Je hebt een hond gekocht, als je 40/50 cent de dag aan goed voer te veel vind, of in het geval van RC al 80 cent de dag. Dan moet je hem maar snel weer naar iemand brengen die dat het wel waard vind.

Of maar gewoon wachten tot zijn ribbenkast er uitziet als een klokkenspel :)

Een goed voer en een leuke hond kosten tijd en geld, dat had je vooraf moeten weten.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 06:44

Ik voer ook vlees..brokken vindt meneer ook helemaal niet zo lekker.
Sindsdien poept ie minder. In brokken zit 4% vlees, en juist vlees horen ze te eten mi.
Idd, als hij verstopt minder per keer geven. Verdelen over de dag.
Kvv hoeft echt niet duur te zijn..

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-14 06:55

Te veel is het niet het zijn 2 hapjes hoog uit 4 en de rest verstoppen..
Bij de royal laat hij een bodem liggen..

Ik heb nu een doos prins waar ik 11,20 voor betaalde zitten 6 burgers in a 2 per dag dat is dus 3 dagen..
Sorry maar dat vind ik erg duur ..

Royal canin vliegt er hier doorheen zeker als ik de voedings wijzer op verpakking aanhoudt..

Ik vind ruim 20euro voor een zakje van nog geen 3 kilo wel duur..

Maar goed ik ga zelf wel proberen wat hij eet en dan zie ik wel..

En voor jij schreeuwt over je weet waar je aan begon en beweringen dat k hem beter kan wegbrengen.

Jij ziet niet wat de situatie toen in huis en nu was..

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 07:18

Je kunt een beetje water over de brokjes doen en heel even in de magnetron zetten, dan geurt het extra lekker ;) Of een klein beetje blikvoer door de brokjes (dat doe ik elke avond)

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 07:20

Ik was met kvv goedkoper uit dan met brok :)

Je geeft nu royal canin en..?

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 07:23

Schreeuwen doe ik sowieso niet, ik geef je gewoon mijn mening. En ja die zet ik nogal duidelijk neer, hou niet zo van alles inpakken met een cadeaupapiertje en een strikje erom.

En wat moet de situatie toen in huis en nu daar mee te maken hebben?
Vergelijken met hoe zielig toen en hoe barmhartig jij dan nu misschien bent (ten minste, die laatste zin geeft me het idee dat je me dat probeert te vertellen) heeft niks te maken met of je een hond goed voert of niet. Persoonlijk vind ik dat altijd maar een slecht excuus voor nog steeds maar gewoon aanmodderen.

Een goede brok kost geld, en op brok blijven snap ik, maar je haalt alles een beetje door de war geloof ik.
Voor de prijzen die jij blijkbaar voor ogen hebt ga je geen goede brok vinden, dus dan lekker uitproberen.

En tzja, wat je met mijn mening doet moet je zelf weten. Er zijn tips gegeven, pak die aan, in plaats van blijven vertellen hoe duur het is en hoe erg je je best wel niet doet.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 07:27

Wij voeren persbrokken van Jarco. Dat vinden onze honden erg lekker en er zit ook minder graan in dan in reguliere brok. De brokken vallen in de maag ook snel uit elkaar en zijn daardoor makkelijk te verteren.

Helaas hebben we nu een pup, en dus puppybrok in huis. Geloof dat we nog wel voer hebben staan van onze oude hond. Als dat zo is, en je hebt interesse wil ik wel (tegen betaling) een zakje opsturen zodat je het kan proberen? Evt kan ik het ook overhandigen op station Amersfoort. Daar kom ik regelmatig omdat ik van Zwolle naar Utrecht reis voor mijn studie.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 07:28

Ze verkopen ook slobbersaus die je over de brokken kan doen. Dat zouden ze lekker moeten vinden. Alleen onze hond vond het niet te vreten:p
Zalmolie vinden ze hier wel lekker, maar dat is ook brij prijzig.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 07:35

Slobbersaus? :')
Ik zou zeggen geef KVV (idd zoals boven vermeld hoeft het helemaal niet veel te kosten) ik voer hier 3 kilo! Vers op een dag haha das pas veel :p maar stop het in een kong, bind de kong vast op een plek waar jij wil dat hij eet en voilà... Je hond sleept niet met eten, hij moet er wat moeite voor doen en hij is langer bezig *\o/*

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 07:57

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 08:08

Zijn er loopse teefjes in de buurt? En misschien heb ik eroverheen gelezen maar hoe vaak per dag krijgt hij eten? En als hij het niet op eet haal je het dan meteen weer weg?

Anders zou ik hem toch eens laten nakijken door de dierenarts..

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 08:26

Probeer anders wat hij doet op een graanvrije brok. Vaak net zo duur als RC, maar er zullen ook wel goedkopere te vinden zijn :j Je hoeft er vaak niet zo veel van te voeren omdat er meer voedingsstoffen in zitten, dus de zak is even duur als RC maar je doet er wel langer mee.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 08:33

6 burgers voor 11.20?
Rodi heb je 4 voor rond een euro.
Als je de complete neemt is daar niks mis mee. En Smuldier kun je met een pakje 2 dagen van voeren, kost je 60 ct per 2 dagen.
Gewoon de bak geven, 5 min geven om te eten en dan weghalen. Dan leert hij vanzelf om gewoon te eten en heeft hij niet de kans om het in huis te verstoppen....leven is zo simpel!

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 08:34

Welke korrel geef je nu? Soms kan overstappen naar een andere korrel wel helpen.
Voorstanders van vlees en voorstanders van korrel ga je altijd hebben, als TS geen vlees wil, wil ze geen vlees. Er zijn korrels genoeg die ze kan proberen, korrels met een andere samenstelling en korrels genoeg die betaalbaar zijn.

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 08:37

je hond zit in de pubertijdsfase. Ga alsjeblieft niet aanklooien met sausjes, water, verwarmen etc. Als je daar nu aan gaat beginnen, kun je de aankomende jaren aan blijven klooien met eten. Zorg dat je hond leert eten als hij zijn brokken voorgeschoteld krijgt. Hij heeft een kwartier de tijd om z'n bak leeg te eten. Niet op? Prima, bak op het aanrecht of in de kast en op z'n volgende voertijd heeft hij weer een kwartier de tijd om zijn bak leeg te eten. Blijf dit consequent volhouden en je hond zal met 2 dagen z'n bakkie weer leker leegeten.

Als hij ander voer verkiest boven je 'gewone' brok, kan dat zeker wel betekenen dat hij RC lekkerder vind. Ga een lekker neuzen in de dierewinkel en vergelijk de inhoud/ingredienten van de zakken met elkaar. Het ingredient wat als eerste genoemd staat, daarvan zit het meest in de brok. Begint hij dus met graan? Lekker de zak laten staan :) Graan verteert een hond niet en is puur buikvullerij. Begint hij met kip of een ander dierlijk product? Dan zit je op de goede weg. En dan kun je idd ook nog naar het zoutgehalte kijken. Onze hond heeft jaren op rauw vlees gezeten en wij voeren nu Nutro brok. Die kwam bij ons het best uit de vergelijking.

Succes met voeren! Hopelijk kom je er uit.