honden blijven krabben

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Riannesodd

honden blijven krabben

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-14 22:51

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag, mijn hondjes krabben zich helemaal gek.
ik heb ze ontvlooit en ontwormd, ik heb ze met een vlooienkam nagekekeen ze hebben geen schilfers - vlooien of dergelijke.
nu vroeg ik me af of het door het voer zou kunnen komen?
ze krijgen royal canin croc, misschien dat iemand dit ook ziet bij zijn hond?
Ik moet volgende week langs de dierenarts voor de jaarlijkse enting dus mocht het dan niet over zijn vraag ik dat meteen natuurlijk.
het is sinds een week dat ze zo erg krabben.

Groetjes Rianne

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 23:02

Wat vreemd!
Eten ze dit al altijd?
Ze hebben het beide?
Hoe oud zijn ze?
Onlangs in voer gewisseld, nieuwe smaak? Andere beloningsbrokjes... Botten...

Edit: Schampoo, doekjes, nieuw wasmiddel, ander soort kleedje...

Denise1984

Re: honden blijven krabben

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 23:07

Mijn hond kreeg dit ook plotseling had het zelfde voer als die van jou. Denk dat ze iets hebben veranderd in de samenstelling ofzo. Ben nu over op versvlees en nergens last meer van.

Miekje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 23:08

onze hond had dit ook, bleek niet meer tegen het voer te kunnen. en ze kreeg hetzelfde voer.
zit nu op sensitive van de fokker uit. gaat perfect

Riannesodd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-14 23:35

Bedankt voor de reacties :)

ze zitten nu ongeveer 5 maanden op deze brokken.
ze krabben allebei zijn 5jaar en de snoepjes/koekjes zijn hetzelfde al altijd :)

ze hebben wel een ander kussen gekregen maar daarvoor moesten ze al zo erg krabben.

oké dan moet ik misschien toch maar eens gaan kijken voor ander voer, want het lijkt wel alsof ze helemaal onder de vlooien zitten zo erg krabben ze.
ze gaan nu ook met hun kont over het vloerkleed heen (sleetje rijden zoals ik het maar noem)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 23:37

Hebben ze ook haar verlies?

Riannesodd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-14 23:40

ja best wel

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 23:41

Zijn ze nog recent ontwormd met een goed wormmiddel?
En met welk middel heb je ontvlooid?

Allergie op voer zou kunnen, maar is niet logisch als ze dit al langere tijd krijgen.

Riannesodd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-14 23:49

recent ontwormd met mansonil
en met bofo gold ontvlooit

ze krabden wel maar niet zo erg als de laatste tijd.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 00:19

Het kan idd ook zijn van het ontvlooien mijn hond(en) kunnen er helemaal niet tegen, krijgen dikke witte pluk haren er voor terug en 1 word heel duizelig dus gene standaard ontvlooi gif meer voor mijn honden ;)

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 00:24

even flink ontharen, laten zwemmen of wassen en daarna alle dode en losse haren verwijderen

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 00:33

Mijn Duitse herder krabte zich ook te pleuris van voeding van Royal Canin, overgestapt op andere voeding en heeft nergens meer last van :)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 07:20

Onze pup (8maand oud) had ook jeuk en kreeg kale plekjes. Hij bleek demodex te hebben. Dat is meer een kwaal voor jonge honden, maar kan makkelijk aangetoond worden door een huidafkrabsel te laten nemen bij de DA.
Een huisafkrabsel kan sowieso raadzaam zijn als ontvlooiing etc niet werkt.

De voeding van Royal canin hoor ik meer klachten over. Je zou ander voer kunnen proberen? Bij de C1000 en Albert Heijn verkopen ze diepvriesbakjes vleesvoeding waar onze vorige hond het erg goed op deed. Onze pup krijgt het (nog) niet omdat hij nog puppybrok krijgt. Daarna stappen we deels over op vers vlees en deels op de persbrokken van Jarco. Daar doen ze het hier goed op.

Fenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 07:31

Granenallergie? :) Heeft onze hond ook last van als je m op voer wat granen bevat zet. We hebben onze hond nu op Bosch bio, en gluten/granenvrije snacks. Nergens meer last van.

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 12:23

Klopt van de Royal Canin, ik zou persoonlijk eerst andere brokken proberen en dan is de kans al groot dat het weg is voordat je op vers vlees en weet ik het over gaat :)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 12:34

Mijn hond krabt ook veel (herder) ik heb het idee dat het door het weer komt. Hij verhaart ook erger dan anders en heb het idee dat dat jeukt. Hij staat op goed voer, is ontvlooit, heeft ook geen vlooien (heb ook 2 katten die vlo vrij zijn en die krabben niet)

Overigens doet vers vlees bij mijn hond veel goed. Hij had last van een vette wat zurig geurende huid. Nu niet meer. Alleen hij verhaart wel meer, maar denk dat dat dus eerder een periode is.

Riannesodd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-14 21:27

Bedankt voor de reacties!

Ik ga kijken voor andere brokken en hoop dat het over is :)
Ik borstel ze meestal 2/3x in de week met een furminator en dan vraag ik me soms af waar het haar vandaan kan komen.

Riannesodd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-14 11:48

Ik heb nu lam en rijst voor ze gehaald, natuurlijk zie je het niet binnen een paar dagen dus ben benieuwd :)

hoop dat ze hier minder op gaan krabben(liever helemaal niet natuurlijk!)

maar ik heb nog een vraag (ik blijf vragen... :P )
één van de 2 "begraaft" haar brokken het liefste...
ze doet dit in het kleedje wat op de bank ligt en eet meestal de helft ook niet op..
Ze is wel eens zo aan het brokken begraven gegaan dat heel dr neus op was, iemand een idee om hier wat tegen te doen?

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 17:14

Voorkomen dat de hond zijn brokken op de bank gaat ingraven ;)
Ik heb er ook eentje hier die niet altijd alles wilt opeten, daar moet ik echt naast blijven staat anders eet ie niet.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 18:21

die furminator is niet heel goed voor de vacht. Er staat niet voor niets in vele beschrijvingen gebruik deze kam maximaal 1x per maand!! Als je namelijk te heftig tekeer gaat beschadigd je de hele vacht van je hond(en) en gaan ze idd alleen maar meer verharen, dichtere beharing krijgen en nog moeilijker van hun haar af komen. Daarnaast als jij het haar er te vroeg uit trekt (dus haar wat nog niet goed los zit al met de borstel eruit trekt) veroorzaakt dat irritaties aan de huid. Irritaties geven weer jeuk op ten duur en zo kom je in een cirkel terecht.

Ik zou bij de DA vragen om een goede shampoo (allercalm bijv.) en dan je hond nat maken, insoppen, uitspoelen, goed insoppen, 10 minuten wachten (10 minuten masseren vinden ze heerlijk) en dan weer zeer goed uitspoelen en daarna afdrogen met een ruwe handdoek. Elke week wassen en niet meer borstelen je zal zien met het wassen en afdrogen gaan de losse haren eruit en na een paar weken is het weer rustig.

Daarna niet meer te actief borstelen, geef de vacht ook rust ;)

Overigens met het wassen verdwijnt de vettigheid van de huid en de vacht wel. Niet bij zeer koud weer de hiond buiten opsluiten dan dus ;)

Riannesodd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-14 21:48

Ik zet nu meestal de kat naast dr neer en dan kan ze aardig door eten :P

Ik heb die Furminator gehad van de trimster en die zei dat ik 2x in de week kon kammen.
heb van Furminator ook nog gewoon een borstel en daar doe ik ze dan ook mee (het is niet zo dat ik ze altijd met die kam doe waarmee je alle losse en sommige vaste haren er uit haalt.)
ze waren ook al aan het krabben voordat ik die furminator had.
dus ik kijk even aan met andere brokken voordat ik een dure shampoo bij de DA ga halen die misschien niet nodig is. :) (maar bedankt voor de tip :)

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 21:50

Ik ken ook een hond die stikte van de jeuk met RC. Ander voer deden de symptomen gelijk verdwijnen. Ik inderdaad eens ander voer proberen. Lam en rijst wil nog wel eens goed doen!

Edit: ik was te snel. Succes met het nieuwe voer.