Hond heeft druiven gegeten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

fourseasons

Hond heeft druiven gegeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-14 19:49

Hallo! Ik heb mijn hond gisteren drie kleine stukjes druif gegeven, nu was ik net aan het opzoeken of die dat wel mocht en dat mag dus niet... Het is wel al meer dan 24 uur geleden en hij heeft geen symptomen, moeten die nog komen of kunnen kleine stukjes geen kwaad? Bij elkaar was het nog geen hele druif denk ik.

mcsjelle

Re: Hond heeft druiven gegeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 19:51

Van één druifje gaat je hond echt geen problemen krijgen.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 19:51

Mijn hond heeft ook wel eens druiven gegeten. Nooit iets gebeurd. Hij pakt ze stiekem en speelt er dan een poos mee. Soms eet hij ze dan op.

Ik heb er bij mijn hond nog nooit problemen van gezien

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 19:52

Van 1 druif gaat hij echt niet dood hoor, maar het kan altijd te veel ;)

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-14 19:53

Ik las op een site dat het heel giftig is dus ik maakte me al zorgen haha..

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 19:54

weet ook niet of de druif slecht is of de pit van de druif??

Voortaan van te voren even opzoeken of het wel/niet goed is ;) maar de gemiddelde hond overleefd een druif wel gelukkig ;)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 19:54

Mijn honden slapen 's zomers in de druivenkas, en reken maar dat ze de laaghangende trossen kaalgrazen.
In theorie zit er in druivenpitten, net als in appelpitten, blauwzuur. Maar dat zijn zulke kleine hoeveelheden dat ze echt kilo's moeten eten om er wat van te krijgen.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-14 19:55

Pitjes heeft die niet op gelukkig

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 19:56

Ik heb mijn honden wel eens een druif gegeven en dat vonden ze heel erg lekker. Ze gingen er van zitten te kwijlen :p. Nooit geweten dat ze dat niet mogen en ook nooit problemen gehad. Ik geef het dan ook in halve, ik kan me voorstellen dat ze kunnen stikken als je ze in een keer een hele druif geeft.

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 19:57

Van een paar druiven zal 'ie echt niet dood gaan.. Onze vorige hond die at regelmatig druiven in de zomer, hij heeft er nooit niks mee gelegen.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 20:36

Ibbel schreef:
Mijn honden slapen 's zomers in de druivenkas, en reken maar dat ze de laaghangende trossen kaalgrazen.
In theorie zit er in druivenpitten, net als in appelpitten, blauwzuur. Maar dat zijn zulke kleine hoeveelheden dat ze echt kilo's moeten eten om er wat van te krijgen.

De giftigheid van druiven voor honden heeft niets met blauwzuur te maken.
En alles met acuut nierfalen .

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 20:40

Druiven en rozijnen kunnen acute nierfalen veroorzaken met mogelijk de dood tot gevolg. Het is niet bekend welke stof toxisch is. Dus ook niet of het het in het vruchtvlees van de druif zit of in de pit. De ene hond reageert er heftiger op dan de ander. Gewoon ten alle tijden voorkomen dat je hond druiven en rozijnen eet. De uitspraak "van een paar druiven zal hij echt niet dood gaan" is ongegrond aanzien een kleine hond van een paar druiven zeker het lootje kan leggen. Ook dat er honden zijn die het blijkbaar wel hebben overleefd op flink wat druiven wil niet zeggen dat druiven daardoor niet giftig zijn.
TS, als je hond verder geen symptomen laat zien (o.a. braken, diarree, minder tot niet eten, meer drinken, rillen, verzwakt) zal het waarschijnlijk goed zijn gegaan.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-14 20:42

annepaardoes, dat stukje had ik inderdaad gelezen, vandaar dat ik bang was. Het is al meer dan 24 uur geleden en heeft nog geen symptomen gelukkig.

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 20:44

Mijn hond (niet al te groot.. cm of 30/40) eet eens in de maand ook wel een druif. heb er niets van gemerkt, mijne kan er blijkbaar wel tegen. :) maar zoals annepaardoes zegt.. de ene hond zal er heftig op reageren, terwijl de andere hond er totaal geen reactie op heeft