We waren samen in de stallen bezig, en hadden al vaker enkele wilde kittens zien rondlopen in de stro/hooi opslag. Toen mijn vriend een van de hengsten uit stal haalde, en ik in tegengestelde richting kwam gelopen zag ik plots 1 van de kittens achter het paard zitten. Echter had deze dit ook gemerkt (sensibel beestje.. ) en vloog de kitten de gang door.
Beestje even bekeken, had enkel een oppervlakkige schaafwond, was verder na een aantal minuutjes op elk vlak weer binnen de normale waarden. Echter was de poot met het schaafwondje toch geraakt, want voelde dat het niet helemaal goed zat.
Heb de kitten ( gok dat ze al meer dan een maand oud was ) weer rustig in de stro opslag gezet, en even afgewacht hoe ze verder reageerde. De eerste dagen mankte ze fel, maar dit minderde steeds meer en meer. Heb ze de eerste dagen dan ook op pijnstilling gezet en de wonde verzorgd, voor zover ik de kat kon vinden.
Wel zagen we dat ze immens mager was, en vaak zielig lag te miauwen.
Uiteraard hebben we ze in huis genomen, en is ze nu van een bang hoopje magere kat uitgegroeid tot een leuke speelse kattin. Wel vaak nog angst aanvallen (vooral dan van mijn vriend). Het manken is nog steeds aanwezig, maar heel miniem. Ze is ook eindelijk van haar wormen vanaf, want dat was ook een ontzettend probleem.
Het is heerlijk om het kleine beestje het huis door zien te vliegen en gelukkig op bed of in de zetel zien te liggen! Ben immens blij dat we ze in huis genomen hebben.
Als ze oud genoeg is laat ik haar uiteraard steriliseren, en ga ik haar toch eens RX'en om te zien wat er nog scheelt. En voor diegene die vinden dat ik meteen met haar naar de DA had moeten gaan.. Ze heeft van mij zelf wat pijnstilling gekregen en heb met mijn stage DA overlegd dat we gingen afwachten of het zichzelf herstelde. Dus hebben we ervoor geopteerd om haar op hoogwaardige voeding te zetten en zien hoe haar pootje evalueerd.
We hebben buiten onze eigen 2paarden en kat er dus nog een lief zwart klein kattinetje bij, genaamt negra ( vriend wou gaar eerst little laim guy noemen.. )