Na een halfjaartje toen we op vakantie waren zijn er eitjes gekomen. Die hadden ze al vaker gelegd dus wij dachten dat er niks uit kwam.
Maar mis! Een week nadat we thuis waren lagen er 2 eitjes uit het nest gebroken en 2 kleine smurven lagen helemaal blind in het nest. Genaamd takkie (de roze als kuiken uitgegoeit tot de witte) en siep (de grijze uitgegroeit tot de bruine) en daar begon de tour om te genieten van 2 opgroeiende lachduifjes.
dag oud

4 dagen

1 week

2 week

3 weken mee naar opa (kan vliegen) ik begon me erg te hechten aan takkie

1 maand

3 maand nieuwe hok verkennen bovenop xd

Helaas na 5 maand is jip uit het hok gevlogen en op het dakje gaan zitten toen hij net weer op de hand wou vliegen heeft totaal onverwachts een buizerd hem gegrepen. Helemaal bizar midden in het dorp is mijn trouwe stoere man opgegeten... elke nacht zag ik weer het verschrikkelijk beeld voor me hoe ik hem weg zach vliegen dood in de klauwe van de buizerd. Mij duif speciaal van opa gekregen was weg tranen en vragen blijf ik nog steeds houden

6 maand zijn eerste eitje (deze hebbe we allemaal weg gehaald)

1 jaar
zo

1,5 jaar vandaag dus en nog altijd mijn tamme vrienden

Verdriet en gelachen heb ik deze jaren maar ook onbegrip want wat is er leuk aan een duif?? Maar ik ben er zo dankbaar voor dat ik deze 2 kleintjes heb mogen zien opgroeien
Bedankt als je alles hebt gelezen! Reactie is leuk
maar wat zijn die anderen ook een schatjes!!