Kat dood, benaderd op FB door medewerker dierenambu, raar?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ElineS

Kat dood, benaderd op FB door medewerker dierenambu, raar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-14 19:04

Ons katje was al een paar dagen weg en na een belletje aan de dierenambulance wisten we het eigenlijk wel. Aangereden. Ze was nog maar een jaartje oud en zo'n ontzettend lief ding. Ben er dan ook best wel door aangeslagen.

Ik ben bij de dierenambulance geweest om haar t te zien en te bevestigen dat het inderdaad mijn kat was die was aangereden. Heel fijn behandeld hoor. Er was een vrouw daar en een jongen. Die jongen heeft zich voorgesteld (ik stelde me voor met alleen mijn voornaam) en mijn hond geaaid (had de hond mee zodat die kon zien dat de kat dood was, ze was al telkens aan het zoeken), maar had verder niets met hem van doen. De rest van de 'afhandeling' ging met de vrouw.Formulier met gegevens ingevuld, betaald voor afvoer van ons poesje (want ik wilde haar niet mee naar huis, mijn vader wilde haar liever niet zien).

Krijg ik nu een bericht op facebook, nog gecondoleerd met mijn kat... En of ik ooit daar of daar heb gewoond, want ik kwam hem zo bekend voor. Nee, heb ik niet gewoond. Welke school ik dan had gezeten. Heb daar eigenlijk niet zoveel trek in. En eigenlijk vind ik het ook niet kunnen dat hij mijn gegevens die ik daar heb in moeten vullen gebruikt om me op facebook op te zoeken. Ik ben op naam te vinden, dat heb ik zelf zo ingesteld natuurlijk, maar alsnog vind ik het niet prettig en ook erg onprofessioneel dat een medewerker van de dierenambulance mij op facebook opzoekt, aan de hand van het formulier die ik daar dus heb ingevuld... Of stel ik me dan aan?

Mijn vader vind dat ik me aanstel, maar een vriendin van mij vind het ook niet kunnen.

Ik twijfel nu of ik gewoon het moet zeggen, dat het niet kan, of maar gewoon niet meer reageer op het gesprek. Want ik heb niet de behoefte aan een dergelijk gesprek.

robert45

Re: Kat dood, benaderd op FB door medewerker dierenambu, raar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 19:06

Eerlijk gezegd is het erg vreemd dat hij contact met je opneemt. Misschien vond die je leuk en heeft zo doende contact gezocht met je.

Zou er verder niets mee doen maar mocht hij doorgaan met contact zoeken dan zou ik het toch even melden bij de dierenambulance.

sterkte ermee!

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 19:06

Ik weet niet of je er iets mee kan doen, maar erg netjes is het niet. Zou het sowieso aankaarten, zeker als jij je bij die jongen alleen met je voornaam hebt voorgesteld. Dan heeft 'ie wel degelijk de gegevens gebruikt om jou te zoeken en daar zijn ze niet voor :)

felintje

Re: Kat dood, benaderd op FB door medewerker dierenambu, raar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 19:08

Hoe oud ben jij ? En hou oud is die jongen ? Ik vindt het niet kunnen dat hij die gegevens 'mis'bruikt. Misschien vindt hij je wel leuk, en zoekt hij daarom contact op metje.

Sleeper

Persoonlijk vind ik dit ook raar en een overschrijding van een grens. Het kan allemaal wel onschuldig bedoeld zijn maar professioneel is dit absoluut niet. Ik zou het wel zeggen, waarschijnlijk zou ik ook bellen.

Agossie

Misschien gewoon zeggen met vriendelijke woorden. En je kan melden dat je het eigenlijk niet op prijs stelt dat jouw gegevens, die je vertrouwelijk acht, op deze manier gebruikt worden. Wens hem een fijne dat en succes en sterkte met zijn werk.

moyra

Ik zou gewoon aangeven dat je het onprofessioneel vind en er niet op zit te wachten.
Is het gelijk duidelijk.

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 19:09

Ik zou het gewoon even zeggen tegen die vent.
Waarom hij jou op facebook opzoekt en dat je het liever niet wilt. Zou ook aangeven dat je het erg onprofessioneel vind dat je opgezocht bent op FB door het formulier.

Is het niet toevallig een jongen die je wel leuk vind ?

Sneeuwmaan

Tja, hij heeft gewoon de stoute schoenen aan getrokken, nee heeft ie, ja kan hij krijgen. Vindt het wel dapper eigenlijk. Hoeveel topics zijn er wel niet met meiden die een berichtje sturen naar die ene jongen in de trein via facebook. Dat wordt aangemoedigd...

Gewoon zeggen dat je er geen zin in hebt lijkt me het beste :)

Alja

idd in vriendelijke woorden zeggen dat je er niet van gediend bent en niet meer reageren :)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 19:10

Ik zou er zelf niet zo'n probleem van maken. Maar als je het vervelend vindt gewoon zeggen dat je daar geen zin in hebt. Als hij dan toch door gaat kun je altijd nog een melding maken. Kan idd gewoon zijn dat hij je een leuke meid vind en zo met je in contact wilde komen.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-14 19:10

Ik ben 23, dus wel oud zat haha.. Hij zal ook in de 20 zijn :).

Ik vermoed dat ook, dat hij me wel leuk vind en daarom contact zoek. Maar 1, ik heb daar geen behoefte aan en 2, ik vind het ook niet prettig dat hij gegevens van de ambu daarvoor gebruikt. Daar zijn ze niet voor inderdaad.

Ik ben niet boos of iets, maar vind het gewoon niet fijn. Ook fijn om te weten dat ik niet over reageer. Mijn vader had zoiets van och, stel je niet zo aan haha :P.

Ik vraag me dus af of ik de dierenambu moet bellen om het wel of niet aan te geven dat dit niet netjes is :). Of dat dit dus wel een over reactie is.
Laatst bijgewerkt door ElineS op 11-01-14 19:11, in het totaal 1 keer bewerkt

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 19:11

Tja, op zich onschuldig, die jongen denkt je ergens van te kennen en wil wat vragen. Maar dat hij daar gegevens gebruikt die strikt prive zijn, is niet correct. Die gegevens horen met het nodige respect behandeld te worden. Dit zou je wel kunnen aangeven aan die jongen, met de mededeling dat je verder geen contact wil

Marjolein29

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 19:12

Ik werk zelf bij de dierenambulance (niet in Groningen) en dit is bij ons echt strikt verboden.
Wanneer je iemand op zo'n manier ontmoet kun je, als de situatie het toelaat, wel zeggen dat je het idee hebt iemand ergens van te kennen maar op zo'n manier als hier gebeurd is niet naar behoren.

De gegevens die jij hebt achtergelaten horen niet hiervoor gebruikt te worden.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 19:13

Dit is zeker raar -O-

Ik heb op de dierenambulance gewerkt en contact opnemen was echt niet de bedoeling. Een kaartje mocht wel, maar meer ook niet.

zonnebloem18

Bel maandag even naar het kantoor of mail even naar de infomail van de regio.
Als ex medewerkster weet ik dat ze dit niet oke vinden.

robert45

Hij vindt je waarschijnlijk gewoon leuk :) daarom zoekt hij contact. Niet geschoten is altijd mis, alleen het is niet netjes om die gegevens te gebruiken.

Maar het is nu al gebeurd. Ik zou er verder geen aandacht aan schenken, als hij contact blijft zoeken dan kan je altijd nog contact opnemen met zijn leiding.

XxLMMxX

Ikzou bij die jongen aangeven dat je niet op dit gesprek zit te wachten.
Mocht hij dan nog contact met je blijven zoeken, zou ik de dierenambulance even opbellen

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 19:14

Ja je kan het op meerdere manieren zien.
Het hoort niet dat iemand je gaat opzoeken aan de hand van een formulier wat jij hebt ingevuld.

Of deze jongen dacht echt wauw dit meisje moet ik echt op zoeken en wil hij wel daten.
Ik denk dat hij zelf vast niet verdere bedoeling heeft en neem aan dit niet bij iedereen doet.
en hij hier zijn redenen voor heeft om dit te doen.

Ook al zal ik het ook wel beetje vreemd vinden als dit gebeurde bij mij maar goed.

Ik denk dat je voor jezelf moet beslissen wat jij er van vind.
en niet wat een ander vind

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 19:15

Ik zou hem via facebook laten weten dat gegeven gebruiken niet professioneel is en dat je daar niet van gediend bent.
En mocht hij dan nog reageren daar niets meer op terug reageren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 19:16

Ik zou hem gewoon netjes zeggen dat je geen contact wilt en er niet van gediend bent dat hij je opgezocht heeft aan de hand van formulieren daar.

Zelf heb ik een keer gehad dat de bezorger van een koelkast mijn 06-nummer van het formulier had gehaald en mij een bericht stuurde. Zelf vond ik dit veel te ver gaan en heb dan ook bij de winkel een klacht ingediend. Wat er daarna gebeurd is weet ik niet. Maar ze hadden gemaild dat ze het vervelend vonden en dat dit niet door de beugel kon.

Maar nou vind ik iemands 06 nummer wat anders dan alleen je naam :)

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-14 19:16

Ik heb hem dit bericht gestuurd net.

Ik vind het niet heel netjes dat je gegevens gebruikt van de lijst die ik heb ingevuld daar, dus mijn naam, gebruikt om mij op te zoeken op facebook. Is niet erg professioneel, want ik zou denken dat die gegevens vertrouwelijk zijn en ze zijn er niet om iemand op te zoeken. Dat gaat wat buiten je boekje van werkzaamheden. Dus ik wil je bedanken voor het condoleren Maar daar wil ik het ook bij laten.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 19:17

hij vind je gewoon leuk,en jij hem niet....block hem gewoon op FB.Heb je er geen last meer van.
Nu vind je het vervelend maar stel dat het een kanjer was geweest?Dan had je vast geen topic geopend.
Of een ander soort van topic :+

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 19:17

Ik zelf zou hier echt helemaal geen probleem mee hebben. Waarschijnlijk vind hij je leuk en ja het valt altijd te proberen toch ;-)

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-14 19:18

geerke schreef:
hij vind je gewoon leuk,en jij hem niet....block hem gewoon op FB.Heb je er geen last meer van.
Nu vind je het vervelend maar stel dat het een kanjer was geweest?Dan had je vast geen topic geopend.
Of een ander soort van topic :+

:') _/-\o_

Je hebt misschien nog gelijk ook :D