Ik heb sinds een maandje een nieuwe kat erbij.
De kat die ik al had is een mannetje, (was een mannetje
)en de nieuwe was er ook één.
Het eerste is dat ze op zich al goed met elkaar kunnen, liggen af en toe aan beide kanten van mij op de bank. Maar toch blijven ze met elkaar etteren, elkaar besluipen, hier en daar een tik. Het komt echt van beide kanten, dus er is niet echt één aanstichter. Is dit heel erg? of is dit gewoon normaal katten gedrag?
Ten tweede is de nieuwe kat écht een vreetzak, hij heeft de hele dag honger, en als je aan het eten bent wil hij altijd schooien. Hij krijgt elke dag een bepaald gewicht kattenbrokkjes van royal canin voor een bluisgruis. Hij mag ook geen ander eten, en dit is de hoeveelheid wat ze bij het asiel aangaven. Alleen is hij de hele dag met eten bezig, zou hij dan niet écht honger hebben?
Hij probeert ook wel eens het eten van de andere kat te eten, terwijl hij dat dus echt niet mag hebben, moet ze dus steeds afgezonderd voeren.
Heeft iemand misschien tips?
Groetjes,
Eileen
. Soms ook met flink blazen en grommen erbij. Maar nog geen 5 minuten later liggen ze weer samen te slapen in hun mandje. Het kan natuurlijk echt vechten worden, maar dat verschil zal je waarschijnlijk wel zien.
Mijn katten zitten super in de vacht en hebben weinig niet stinkende ontlasting.