Tja zoals je weet heb ik nu ook een binnenkat die voorheen wel gewend was naar buiten te gaan en heeft daardoor veel meer energie als dat ik van haar gewend ben en vraagt veel aandacht (met name 's avonds), niet erg maar vraagt wel wat van mijn fantasievermogen omdat ze mij nu echt als speelkameraadje ziet... en dat voor een senior (ze is 11)
Ik heb een voertoren en heb een bakje bovenop staan omdat ze anders ook van de bovenkant eet
Ik heb een voerbal
Gooi brokjes 1 voor 1 door de kamer heen zodat ze galopperend mijn huiskamer doorgaat en laat haar het lekker zelf uitzoeken als een brokje ergens onder komt zodat ze hem niet meer ziet... je ziet haar dan echt haar neus gebruiken om het brokje te localiseren.
En ik had al zo'n activityboard die ik afgestoft heb en weer in gebruik heb genomen, deze is op zich makkelijk voor haar, maar met brokjes in de vissenkommetjes moet ze de meeste moeite doen, ik ben dan weer wel zo banketstaaf om 1 brokje per kommetje erin te doen, als je er nl 10 oid indoet haalt ze er in 1 haal gelijk 5 uit, terwijl als er maar 1 of 2 inzitten ze veel meer moeite moet doen en moet hengelen ernaar.
Toevallig zat ik gisteren te bedenken dat ik daarvoor ook andere dingetjes kan zoeken/aanschaffen, ik ga maar eens bij de xenos/action kijken daarvoor, het lastigst lijkt het me voor ze als de bovenkant iets smaller is als de onderkant, de kommetjes zijn ong. 7 cm hoog, maar tot 10 cm moet kunnen, ik denk dat veel van die goedkope waxinelichtjeshouders wel geschikt zijn voor dit doel, of anders van die long shotglaasjes of aparte vorm eierdopjes, wel zul je er dan altijd bij moeten blijven aangezien het vaak om glas gaat, en sowieso zul je het 'glas' vast moeten zetten/houden zodat het niet of weinig beweegt, tis natuurlijk wel de bedoeling dat ze hengelen en niet gewoon het omgooien >.<
Ook heb ik al wel eens een brokje verstopt onder de hoek van mijn vloerkleed, haar wel heel duidelijk laten zien dat ik het er onder legde en eerst heel dicht bij de rand, tm 10 cm van de rand af gaat het hier goed daarna wordt het blijkbaar te moeilijk (of ruikt ze het niet meer?).
Maar dit zou je eventueel ook onder een theedoek/handdoek/laken/kussensloop oid kunnen doen.
Verder hoop ik dat er meer mensen met ideeën komen, heb nl een slimme kat en die heeft dingen al snel door waardoor de moeite die ze ervoor moet doen al snel heel weinig is.