je moet een bench nemen waar ze zeker languit in kan liggen. Liefst waar een deel kussen en een deel kale bodem is (zodat ze dus kan kiezen wat ze wil). Daarnaast ligt het eraan hoe lang ze erin moet. is het puur voor 's nachts dan zou ik een 87 cm lengte wel genoeg vinden. Echter moet ze overdag ook regelmatig een poos(je) erin dan zou ik sowieso een 107 cm bench nemen. Een te grote bench kan je namelijk niet snel nemen een te kleine bench wel. Hier pak ik heel snel naar een 107 cm bench hoe groot de logee die er op dat moment is ook is. Puur omdat ze altijd de ruimte erin hebben (ik heb nooit maatje duitse dog/berner sennen of sint bernard als logee).
Tegenwoordig heb ik echter puppenren veel makkelijker en nog groter en net zo veilig als ze er niet uit kunnen klimmen. Echter 90% van de honden blijft echt wel achter een hekwerk van 1 meter hoog. Voordeel is dat ik deze makkelijk op kan ruimen en terug kan zetten als het nodig is.
Zo'n ren is eigenlijk veel voordeliger dan een bench om de reden dat ze veel groter zijn (je kan ze natuurlijk wel kleiner op zetten als dat ze op hun grootst zijn)
http://www.dierenverblijf.com/konijnenr ... 1-kr8.html dit is al behoorlijk sterk materiaal en je praat over € 50 euro als je hond eenmaal goed gewend is kan je ook bijv. een deuropening af zetten en hem dus zo een ruimte in huis geven.
Bij mij gaan ze altijd mee op vakantie, voor mijn eigen honden heb ik eigenlijk niets nodig maar op vakantie doen we het gewoon voor de zekerheid en mijn honden hebben er echt geen problemen mee. (zet hem dan het liefst op in een hoek op de momenten dat ze alleen moeten zijn omdat het dan des te groter opgezet kan worden want langs de muurkant hoef ik niets te doen, ze doen geen moeite om eruit te komen namelijk dat het er staat is genoeg en ik heb een hond van 30 en van 40 kg en als ze ertegen op staan uit enthousiasme dan houd het hekwerk hun ook gemakkelijk