Mijn eerste hond hebben we sinds 2005, mijn moeder riep altijd: ''Nee, er komt geen hond in huis!'' en mijn broer en ik
waren als de doods voor honden. Mijn moeder vond het altijd zo stil in huis, en toen kwam het geweldige
plan om een hond te nemen. We zijn op de site SOS Strays terecht gekomen en kwamen uit bij een hond genaamd
Tumble uit Portugal, onze eerste gedachte van hem was, een rare hond met flapvoeten. We zijn wezen kijken bij het opvanggezin
waar hij zat en mijn broer en ik waren direct verliefd, en, volgensmij, een week later konden we hem meenemen en is hij
omgedoopt tot Jake. Inmiddels zijn we een aantal jaren verder en is mijn maatje alweer 9 jaar oud en wat grijzer geworden hier
en daar.
En eind 2012 kwam mijn moeder met het tweede goede plan, we nemen een hond erbij omdat Jake zo eenzaam is. Hij lag de hele dag
alleen maar in zijn mand, at wat, dronk wat, deed zijn dagelijkse rondje door de straat, en plofte daarna weer in zijn mand. Een
tweede hond in huis was dus echt alleen maar om Jake en niet omdat wij nou zo graag een tweede hond erbij wouden. Bij de eerste
hond die we gingen bekijken schonk Jake geen aandacht aan, dus die werd het niet. Daarna kwamen we bij nog een andere organisatie
terecht en werden we verliefd op een pup met de naam Neli. We gingen kijken en ja hoor, wij waren verliefd op d'r, en ze vonden elkaar
ook leuk. Net na de Kerst hebben we haar naar huis gehaalt en omgedoopt tot Pebbles (We zaten in een zwaar dilemma, noemen we haar
Pebbles of Pepper? Verschillende mensen gevraagt, en iedereen vond de naam Pebbles het leukst.). Pebbles is nu twee jaar en sinds ze
gegroeit is heeft ze een medisch mankementje, een van haar voorpootjes is krom gegroeit, de dierenarts vermoedt door een gebrek aan
calcium doordat ze op een mijnenveld heeft geleeft in Bosnie met haar moeder en broertjes/zusjes. Gelukkig doet het geen pijn, maar
de dierenarts heeft wel gezegt dat in de toekomst wel zeker is dat ze er last van gaat krijgen.
En we hadden dus een tweede hond genomen zodat Jake misschien wat actiefer zou worden (spelen enzo), maar nee, nu liggen ze
samen de hele dag in de mand, eten wat, drinken wat en doen hun dagelijkse rondje samen. Maar nu wel elke dag is een stoeipartijtje
(of ze vliegen elkaar in de haren en moeten we ze uit elkaar trekken, ze gaan altijd vechten om mij, Jake vindt dat ik van hem ben,
en dat is met Pebbles net zo...
). En dan nu maar de foto's na dit lange verhaal die ik heb getypt!
We beginnen maar met 9-jarige oude Jake (aka Jakes, Jakiepekie, bromsnor)

En dan de 2-jarige Pebbles (aka Tante takketeckel, mopperkont, Pebbiewebbie, Peppie, Pep, krom poot)
Op de eerste foto zie je dus dat d'r poot krom staat.