Hangzak bij jonge poes?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Evelienepien

Hangzak bij jonge poes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-14 12:06

Hallo!

Ik zit met een vraagje :o !

Mijn 1 jaar oude gesteriliseerde poes is een best grote hangzak onder d'r buik aan het ontwikkelen.
Nu ben ik zelf opgegroeid met katten, heb er zelf ookal aantal gehad dus dit is niet onbekend :n alleen waren die een stuk ouder en te dik :j !

Alice is niet te dik, jong en speelt volop; ze is dus niet ziek :D
Ze krijgt eten voor ras wat ze is en het is wel iets rastypisch maar vind deze nu voor haar leeftijd al erg groot. Tis gewoon los vel.

Maar die hangzak hangt voort net boven de grond, ze mot toch nog aantal jaren mee maar het zou mij niet verbazen als ze er wel last van gaat krijgen :(:)

Is iemand hier bekend mee ? Of enig idee hoe dit kan komen ( tuurlijk speelt sterilsatie van half jaar geleden mee) of wat ik hiermee mot?

Lauratje_88

Re: Hangzak bij jonge poes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 12:10

Mijn gesteriliseerde kattin heeft het ook. De geknipte kater van mijn schoonouders heeft het ook. Mijn nog niet geknipte kater heeft het niet. Ik vermoed dat het met de sterilisatie of de castratie te maken heeft. Ik kan ook mis hebben natuurlijk :D

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 12:12

Komt puur door de sterilisatie en helaas kan je er niets aan doen.
ene poes heeft er wel last van andere niet, je "mot" er dus niets mee, lekker laten gaan, ze hebben er zelf geen last van ;-)

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 12:13

Ja onze katten hebben het ook, de langharige kruising heeft het al vanaf dat ze kitten was en de andere twee ook. De jongste heeft het niet. De eerste en de jongste zijn niet gesteriliseerd, de andere twee wel. Dus ik denk eigenlijk niet dat het daar mee te maken heeft.

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 12:15

Kittens hebben dat ook als ze in hun vel moeten groeien.
Ze hebben dan meer vel dan wat ze nodig hebben en daar groeien ze later in.

De hormoonhuis houding van een jonge poes na sterillisatie veranderd een beetje en ze gaan vaak denken dat ze door moeten groeien -> maken vel aan, maar vullen het nooit.. (.. en je hebt verschillende katten die gewoon aan het begin al te veel vel aanmaken en het nooit vullen..dan heeft het dus niks met de sterilisatie te maken)

bij een kater gebeurd het probleem juist als je castreert op een jonge leeftijd.
hij krijgt nooit meer de kans om in zijn vacht te groeien...

Je kan er helaas niks aan doen.
behalve niet op zo'n jonge leeftijd castreren/steriliseren. maar dan krijg je als je niet oppast weer baby's
(en dan nog zijn er enkele katten die gewoon uit eindelijk niet zoveel groeien 'als orgineel de bedoeling was')

dus accepteren en doorgaan met je leven ;)

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 12:18

Onze gesteriliseerde kat had dat ook, onze andere gesteriliseerde kat heeft het niet.
Is gewoon een ophoping van vet/vel is ons verteld. Je kunt er niets aan doen en de kat heeft er geen last van :)

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 12:20

Onze kater had het ook een beetje vanaf kitten af aan, minder dan de andere katten. MBA zijn castratie is hij gewoon door gegroeid tot een kater van ongeveer 5 kilo, op dit moment weegt hij denk ik meer aangezien hij nu dikker word. Het is een echte jager, hij loopt bijna altijd buiten en vangt van alles en nog wat, maar eet ook de bakjes van de buurkatten leeg.. Dat laatste maakt waarschijnlijk dat hij nu te dik is, bij ons krijgt hij normaal te eten en is verder super actief

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 12:29

mijn 2 gecastreerde katten hebben het niet en mijn open kat wel :Y)

felintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 12:30

Mijn 2 poezen hebben het ook. Heeft volgens mij niets met sterilisatie te maken. Ze hadden het namelijk ook al voor de sterilisatie, erna was het een beetje afgenomen ( vet hebben ze misschien een beetje weggesneden ofzo ?) en nu is het helemaal terug.... Vind het best schattig om te zien hoor en voor de rest trek ik me er niet van aan.

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 12:39

felintje schreef:
Mijn 2 poezen hebben het ook. Heeft volgens mij niets met sterilisatie te maken. Ze hadden het namelijk ook al voor de sterilisatie, erna was het een beetje afgenomen ( vet hebben ze misschien een beetje weggesneden ofzo ?) en nu is het helemaal terug.... Vind het best schattig om te zien hoor en voor de rest trek ik me er niet van aan.

dat ze het ervoor hebben is omdat katten dus al vanaf kittens vel overhebben en er volgens in groeien..

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-14 18:54

Thsks voor de antwoorden +:)+
Gewoon per kat verschillend dus en niets aan te doen ;)

Ach, tis best schattig als madam op bankleuning zit en je achter d'r pootjes een zak ziet hangen <3 of als ze rent, dat ding als een gek van links na rechts zwabbert :+:

felintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 19:22

KingYasFenn schreef:
felintje schreef:

dat ze het ervoor hebben is omdat katten dus al vanaf kittens vel overhebben en er volgens in groeien..

Dat was niet zomaar vel hoor dat ze over hadden, dat was ook al echt vet. Ze waren al volgroeid toen.

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 19:28

Evelienepien schreef:
Thsks voor de antwoorden +:)+
Gewoon per kat verschillend dus en niets aan te doen ;)

Ach, tis best schattig als madam op bankleuning zit en je achter d'r pootjes een zak ziet hangen <3 of als ze rent, dat ding als een gek van links na rechts zwabbert :+:

Haha ja om dat laatste lig ik altijd in een deuk!! :') _O-

sevenofnine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 17:19

Onze twee hebben het ook, beiden Britse kortharen, 1 gecastreerde kater en 1 ongesteriliseerde poes. De kater heeft die buidel het minst, de kattin heeft het meer. De kattin heeft wel een paar gezondheidsproblemen, beetje dwerggroei en héél gevoelige darmen. Ik heb aan de dierenarts gevraagd of die buidel iets zegt over de gezondheid, hij zei van niet... Het zal toeval zijn dat de ongezondste het meeste die buidel heeft.