HELP MIJ AUB!!!!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

loenatje

HELP MIJ AUB!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-14 12:00

ik heb een lieve hond, rakker, en zij betekend echt alles voor mij! ik kan gewoon niet zonder haar! ze luisterd supergoed, is een heuse kinderhond en nog veel meer! maar 1 ding kan ze niet... loslopen... al van pups af aan loopt ze weg, vroeger glipte ze ook tussen je benen door als je gewoon binnenkwam! dat doet ze nu niet meer, maar éénmaal dat je ze loslaat, is ze weg!
buren van ons hebben de broer van mijn hond. en sinds kort kan die hond vrij loslopen! (waarschijnlijk al langer maar ze probeerden het nooit) en nu wilt mijn opa (want rakker is eigenlijk deels van hem) dat rakker dat ook kan! hij geeft mij 2 maanden en dan moet ze het kunnen! toen ik zei dat dat onmogelijk was (ik probeer het immers al 3 jaar te leren) werd di kwaad en zei die: "dan pak ik mijn geweer als ze niet terugkomt!" ik ben toen kei hard uitgevlogen tegen hem! ik weet wel dat hij dat niet durft doen maar haar gewoon laten weglopen of naar ergens wegbrengen wel... IK HAAT HEM!!
maar nu mijn probleem... hoe leer ik rakker loslopen? zolang dat ze denkt dat je haar vast hebt loopt ze keurig mee maar eens dat ze doorheeft dat ze los is, is ze weg! ik gebruik snoepjes, hem op omheind terein geoefend, ik heb hondenschool gedaan, ik heb met een superlange lits geprobeert maar niks helpt!!
ik hoop dat jullie mij kunnen helpen of iemand kennen die mij kan helpen ofzo, WANT IK WL MIJN HOND NIET KWIJT!!! :'(

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 12:02

Ik wil je best helpen waar woon je?

Edit zie richting België dat word hem dus niet, mijn tip naar jou zoek een goede trainer, leer samen rakker op jou te laten letten en dat terug komen het leukste van de wereld is. Elke hond kan los lopen tot op bepaalde hoogte

Succes
Laatst bijgewerkt door Seven op 04-01-14 12:05, in het totaal 1 keer bewerkt

loenatje

Re: HELP MIJ AUB!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-14 12:02

in belgie, vaams-brabant, aarschot

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 12:03

Denk je niet dat hij het als grapje zei? _O-

loenatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-14 12:05

dat van dat schieten wel, maar hij klonk bij dat wegdoen wel heel vastberaden... :(

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 12:07

Ik weet niet hoe het met de regels wat betreft vuurwapens in België betreft, maar als je ergens kan aangeven dat hij een vuurwapen heeft terwijl hij die eigenlijk niet mag bezitten wordt hij ingenomen. Maar dat ligt ook aan het soort geweer.

Maar ik vind het verhaal wel een beetje vreemd...

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 12:08

Welke ras is het trouwens? Een Beagle ofzo? Dat is een ras waarbij je het niet een smoet willen proberen.

loenatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-14 12:09

ja maar dat zei die waarschijnlijk maar om te dreigen... ik denk dat die niet een een geweer heeft...

loenatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-14 12:09

heidy_wilco schreef:
Welke ras is het trouwens? Een Beagle ofzo? Dat is een ras waarbij je het niet een smoet willen proberen.

ze is een flatcoated retriever.

loenatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-14 12:10

normaal luisteren die honden supergoed...

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 12:12

't is niet omdat de ene hond het kan, dat de andere het ook kan.

Mijn vorige hond was een Duitse herder, op 1 jaar kon die: achteruit lopen, omrollen, zitten, liggen, pootje geven (ook achteraan :+ ) en rondje draaien rond mij. Mijn huidige Duitse herder is er net 1 en die kan enkel zitten. Het hele pootje geven-leerproces heb ik maar stop gezet na 6 maand oefenen :+

loenatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-14 12:14

LOLLYYwood schreef:
't is niet omdat de ene hond het kan, dat de andere het ook kan.

Mijn vorige hond was een Duitse herder, op 1 jaar kon die: achteruit lopen, omrollen, zitten, liggen, pootje geven (ook achteraan :+ ) en rondje draaien rond mij. Mijn huidige Duitse herder is er net 1 en die kan enkel zitten. Het hele pootje geven-leerproces heb ik maar stop gezet na 6 maand oefenen :+

ja! rakker leert ook traag! maar nu doet ze niet eens moeite om braaf los te lopen... en als er andere honden bij zijn doet ze het wel! (dan blijft ze gewoon bij die hond)

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 12:15

Misschien een andere naam geven?

Maa rik denk niet at jij het voor elkaar krijgt. Je hebt nu zoiets van dat gaat me nooit lukken! Dan heb je de foute instelling en zo'n hond weet het dobdersgoed.

loenatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-14 12:16

ik weet het... daarom vroeg ik ook hulp enzo.
maar ze luistert in de tuin wel goed naar haar naam hoor!
maar los is een hel...

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 12:19

Je hebt van die schokbanden, dan leren ze het gauw genoeg. Kan je natuurlijk zielig vinden, maar het trilt eerst, maakt geluidje en als ze dán niet luisteren kun je een schokje geven, heeft verschillende standen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 12:20

Investeren in een schokhalsband met afstandbediening.. Piepje.. Nog een piepje, piepje-schokje schok.. Werkt perfect bij dit soort honden, ze zijn niet gek!

loenatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-14 12:24

moonfish13 schreef:
Investeren in een schokhalsband met afstandbediening.. Piepje.. Nog een piepje, piepje-schokje schok.. Werkt perfect bij dit soort honden, ze zijn niet gek!

zou ik kunnen proberen...
kan je dat ik elke hondenwinkel vinden?

en komen ze dan terug met dat schokje? of s er kans dat ze nog verder wegloopt?

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 12:26

Honden aan de riem houden is toch verplicht nu? Of denk ik dat nou verkeerd ?

loenatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-14 12:28

SindyKaya schreef:
Honden aan de riem houden is toch verplicht nu? Of denk ik dat nou verkeerd ?

bijons in het bos niet hoor! hier doet iedereen het!

celano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 12:32

offtopic: Loenatje, weet je dat er in je onderschrift staat: love you homo's?

Bedoel je misschien guys (jongens)?

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 12:32

Waarom wil je hem persé los laten lopen? Sommige honden zijn gewoon niet geschikt, zoals die van mij, lange riem is dan de beste oplossing ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 12:33

Ga eerst een in de tuin oefenen met 'hier' komt ze naar je toe dan belonen met iets lekkers (kaas of worst)
Dan buiten aan de lange lijn hetzelfde oefenen zodat ze weet dat het loont om bij jou te komen.
Consequent zijn met het woord, en enthousiast zijn als ze bij je komt, ook al is dat niet binnen 10 sec. Als ze komt belonen, reageert ze niet gebruik dan je stem (op een positieve manier) om haar aandacht te trekken, hoog stemmetje opzetten bijvoorbeeld.
Schokband zou ik niet aan beginnen als je het fout gebruikt verkloot je je hond er mee.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-01-14 12:34, in het totaal 1 keer bewerkt

loenatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-14 12:34

celano schreef:
offtopic: Loenatje, weet je dat er in je onderschrift staat: love you homo's?

Bedoel je misschien guys (jongens)?

het is al verandert, mijn gsm kent "guys" niet en heeft "gays" getypt :D

Brandybos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 12:35

Hoe doe jee een nieuw bericht plaatsen? Dus niet antwoorden maar je eigen vraag stellen!

loenatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-14 12:36

dees_daan schreef:
Ga eerst een in de tuin oefenen met 'hier' komt ze naar je toe dan belonen met iets lekkers (kaas of worst)
Dan buiten aan de lange lijn hetzelfde oefenen zodat ze weet dat het loont om bij jou te komen.
Consequent zijn met het woord, en enthousiast zijn als ze bij je komt, ook al is dat niet binnen 10 sec. Als ze komt belonen, reageert ze niet gebruik dan je stem (op een positieve manier) om haar aandacht te trekken, hoog stemmetje opzetten bijvoorbeeld.
Schokband zou ik niet aan beginnen als je het fout gebruikt verkloot je je hond er mee.

ik zou ook liever geen schokband gebruiken en ik heb net de nadelen opgezocht dus ik ga zonder proberen... in de tuin komt ze als ik ze roep, aan de lange lijn komt ze als ik ze roep, maar als ze merkt dat ze los is, is het om zeep...