Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
) en rondje draaien rond mij. Mijn huidige Duitse herder is er net 1 en die kan enkel zitten. Het hele pootje geven-leerproces heb ik maar stop gezet na 6 maand oefenen
LOLLYYwood schreef:'t is niet omdat de ene hond het kan, dat de andere het ook kan.
Mijn vorige hond was een Duitse herder, op 1 jaar kon die: achteruit lopen, omrollen, zitten, liggen, pootje geven (ook achteraan) en rondje draaien rond mij. Mijn huidige Duitse herder is er net 1 en die kan enkel zitten. Het hele pootje geven-leerproces heb ik maar stop gezet na 6 maand oefenen
moonfish13 schreef:Investeren in een schokhalsband met afstandbediening.. Piepje.. Nog een piepje, piepje-schokje schok.. Werkt perfect bij dit soort honden, ze zijn niet gek!
dees_daan schreef:Ga eerst een in de tuin oefenen met 'hier' komt ze naar je toe dan belonen met iets lekkers (kaas of worst)
Dan buiten aan de lange lijn hetzelfde oefenen zodat ze weet dat het loont om bij jou te komen.
Consequent zijn met het woord, en enthousiast zijn als ze bij je komt, ook al is dat niet binnen 10 sec. Als ze komt belonen, reageert ze niet gebruik dan je stem (op een positieve manier) om haar aandacht te trekken, hoog stemmetje opzetten bijvoorbeeld.
Schokband zou ik niet aan beginnen als je het fout gebruikt verkloot je je hond er mee.