Wat vinden jullie hiervan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

esmee_2001

Wat vinden jullie hiervan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-14 01:35

Ik kwam net dit stukje tegen op Facebook en ik vroeg me af wat jullie ervan vinden.

"
Helaas net weer gehoord van een dierlijk vuurwerk slachtoffer. Een vriend was bij kennissen op bezoek waar nog mee mensen waren, waarvan 1 met een hond. De hond werd even in de tuin uitgelaten, maar waarschijnlijk door de gezelligheid 'helemaal vergeten' weer binnen te halen. Het was een lieve hond die dus nu tussen alle geknal buiten moest verblijven. Eenmaal binnen leek eerst alles in orde, totdat hij opeens 3 mensen genadeloos aanviel om te doden! Pezen en stukken vlees vlogen in het rond, op de een of andere manier konden ze de op tilt geslagen hond naar buiten krijgen waar de eigenaar noodgedwongen zijn eigen hond doodstak. Het was een vreselijk bloedbad met vele ernstige gewonden, en alweer een hond die nu nog geleefd had indien er geen vuurwerk was afgestoken. Alleen maar verliezers, heel triest en een trauma's voor iedereen inclusief de eigenaar van de hond die wist dat zijn hond werkelijk in staat was te doden en dat niet kon toelaten, hoe erg hij het ook vond. Ik hoop echt dat het alsnog snel verboden gaat worden om burgers vuurwerk te laten afsteken, de miljoenen aan schade, de vreselijke vervuiling van de natuur die je het hele jaar blijft tegenkomen (want wie wil er nou zijn eigen zooi nog opruimen?) Alle dieren wild en tam, die helemaal van de kaart zijn en weglopen en door draden heen rennen, is het dat echt allemaal waard????"

Wat vinden jullie heir nou van?

Is het de schuld van de eigenaar of van al het vuurwerk?

Ik ben van mening dat het grotendeels de schuld van de eigenaar is. tuurlijk speelt het vuurwerk ook een rol maar om nou het vuurwerk gelijk helemaal de schuld te geven, de eigenaar is zijn hond vergeten binnen te halen. Maar ik vind het ook best raar dat de hond zo agressief is door vuurwerk, dat hij bang is kan natuurlijk, maar dat hij 3 mensen aanvalt alleen door het vuurwerk snap ik niet, dan zou er toch wel meer mis zijn?

Wat is jullie mening?

sannedeedee1

Re: Wat vinden jullie hiervan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 01:41

Ik ben eigenlijk altijd al voor, dat vuurwerk voor burgers verboden word.
Geef mij per gemeente maar gewoon 1 grote show en klaar.
Ik ken ook iemand die dit jaar zijn vingers is verloren, ook in Amersfoort hebben dit jaar vandalen vuurwerk in een kat zijn achterste gestopt, de kat moest ingeslapen worden.

Het ergste vind ik nog als mensen dit soort dingen doen bij machtelooze dieren. Zij kunnen zichzelf daar niet tegen beschermen, ik vind dus dat vuurwerk verboden moet worden.

Er gebeuren door het hele land zoveel ongelukken met vuurwerk, waarom zou je het dan nog toestaan?
Ik zou me als voorzitter van een partij/ parlement me eigen meer druk maken, om vuurwerk dat verboden moet worden, dan alcohol da naar 18 word verhoogt.

renskesanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 01:46

ik vind van de eigenaar je had die hond gewoon binnen moeten laten en al had ie wel aangevallen naar buiten gebracht en dierenarts waarschuwen en verdoven of zo iets.

ze geven op dit moment vuurwerk wel overal van de schuld maar eigenlijk is het de schuld van de mensen zoals in dit geval hadden ze de hond nooit naar buiten moeten laten en net als met die kat die mensen (nouja gestoorde gekken) hadden nooit vuurwerk in het achterwerk van de desbetreffende kat moeten doen maar hem gewoon met rust moeten laten.

vuurwerk is een ding het ligt aan de mensen hoe je het "ding" gebruikt en meestal word het nogwel goed gebruikt en gewoon afgeschoten en niet richting mensen of beesten enz maar er zijn altijd een handje vol mensen die denken dat het leuk is om vuurwerk naar mensen of dieren te gooien of in het achterste te doen van de kat. het ligt helemaal niet aan het vuurwerk maar aan de mensen...
dat is mijn mening dan teminste. :=

esmee_2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-14 01:51

Ik ben ook half voor het vuurwerk afschaffen, maar gemeentes moeten besparen en hebben dus geen geld voor grote vuurwerk shows. Ik vind het echt verschrikkelijk wat er met die dieren gedaan wordt, maar al zouden we het afschaffen je kan het overal illegaal halen en mensen die graag vuurwerk afsteken zullen denk ik ook niet zomaar stoppen.

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 01:51

renskesanne schreef:
ik vind van de eigenaar je had die hond gewoon binnen moeten laten en al had ie wel aangevallen naar buiten gebracht en dierenarts waarschuwen en verdoven of zo iets.

ze geven op dit moment vuurwerk wel overal van de schuld maar eigenlijk is het de schuld van de mensen zoals in dit geval hadden ze de hond nooit naar buiten moeten laten en net als met die kat die mensen (nouja gestoorde gekken) hadden nooit vuurwerk in het achterwerk van de desbetreffende kat moeten doen maar hem gewoon met rust moeten laten.

vuurwerk is een ding het ligt aan de mensen hoe je het "ding" gebruikt en meestal word het nogwel goed gebruikt en gewoon afgeschoten en niet richting mensen of beesten enz maar er zijn altijd een handje vol mensen die denken dat het leuk is om vuurwerk naar mensen of dieren te gooien of in het achterste te doen van de kat. het ligt helemaal niet aan het vuurwerk maar aan de mensen...
dat is mijn mening dan teminste. :=

Ik vind vooral het probleem dat mensen misbruik maken van vuurwerk :n
Er zijn er veel die hier dus niet mee om kunnen gaan, en het dus verpesten voor de rest, of in het geval van de kat/hond gewoon mishandeling kunnen noemen.

Ook mensen die handen/ogen/vingers kwijt raken zijn een bewijs, dat er niet goed mee omgegaan kan worden.

Van mij mag het dus verboden worden, tegenwoordig (inidergeval bij ons 10 km verderop, is het zo erg dat mensen niet meer naar buiten durven, omdat je daar gewoon bekogelt kan worden met vuurwerk)
Dus van mij hoeft al dat vuurwerk niet, inidergeval niet als het zo moet gaan :n

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 02:06

Ik vind het wel een behoorlijk sterk verhaal als je het mij vraagt. Waar stond dit precies op facebook?

esmee_2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-14 02:12

annepaardoes schreef:
Ik vind het wel een behoorlijk sterk verhaal als je het mij vraagt. Waar stond dit precies op facebook?

Op de pagina van stichting paard in nood

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 02:22

Wauw erg sneu dit verhaal :(

Beide partijen fout..
die mensen hadden de hond nooit naar buiten moeten doen met oud &nieuw ivb met het vuurwerk ( dieren in angst doen gekke dingen.
dit is vast een erg stressvol moment geweest voor de hond dus hij schoot in de aanval om zich zelf te verdedigen.

Er zitten overal rotte appels tussen ook met oud &nieuw, die er dus voor een hoop mensen het kunnen verpesten. Gebruik je vuurwerk goed is ut leuk... maar op deze manier mogen ze het afschaffen ... wat een dierenleed tegenwoordig.. (eerst al die paarden dingen, dan met een kat en nu dit ... dierenleed mag echt harder bestraft worden

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 02:24

Sterk verhaal, goede fantasie.

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 02:26

Ik moet wel zeggen als deze hond mensen gewend is en dan uit paniek 3 mensen bijt ... en niemand die iets doet of de hond bij de riem pakt?? Lijkt me onredelijk :')

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 02:31

Ik heb het verhaal ook gelezen, maar het komt op mij over als een aangedikt sensatie verhaal.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 02:31

Ik geloof hier he-le-maal niets van. Echt, wat een onzin.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 02:38

Vjestagirl schreef:

Haha ik had het iets genuanceerder in mijn post verwerkt, maar eigenlijk was dit ook mijn gedachte :') Met name het stukje dat de pezen en stukken vlees in het rond vlogen... (Waar is een "duik"smiley als je deze nodig hebt)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 03:31

Vjestagirl schreef:

Precies mijn gedachte.

Wat een ontzettend b*llsh*t verhaal eerste klas.
TS: als jij alles gelooft wat er overal (en op internet, en in de media, en op social media) wordt gezegd, dan zou ik eens wat realistischer gaan worden als ik jou was.
Edit: sorry, ik zie dat je 'pas' 12 bent.

meid; geloof alsjeblieft niet zomaar alles wat je wordt wijs gemaakt. :(:)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 03:49

Ja dit is wel weer het grootste onzinverhaal van het jaar, en het jaar is nog maar net begonnen.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 04:03

oooh nieuwe 'urban legends' :+

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 05:07

BobbieLover schreef:
Ik moet wel zeggen als deze hond mensen gewend is en dan uit paniek 3 mensen bijt ... en niemand die iets doet of de hond bij de riem pakt?? Lijkt me onredelijk :')

mijn hond heeft in huis ook geen riem om, dus je weet niet of ze dat wel konden :)

ik haakte al af toen ik las 'pezen en stukken vlees vlogen in het rond' yeah right, zelfs een leeuw krijgt dat zo snel niet voor elkaar :roll:

als het wel waar is/was geweest, vind ik het een zeeeer slechte eigenaar, je hond vergeten? No way. Dan ben je voor mij al geen mogelijke hondeneigenaar (tuurlijk kan je hem weleens 5 minuutjes langer buiten laten met een 'oja, *naam hond* is nog buiten'. Maar als er al vuurwerk word afgestoken laat ik mijn hond echt niet alleen buiten, zelfs al is mijn hond niet bang :n

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 05:45

Een onzinverhaal.
Een hond scheurt ook geen stukken vlees en pees af. Die bijt of hapt en laat weer los, een flinke bijtwond kun je krijgen maar geen stukken vlees die in het rond vliegen.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 07:23

Sterk verhaal inderdaad..

Maar als die hond écht beet dan 'pak je die niet even bij de riem', ik maak uit het verhaal op dat het toch wel een middelslag/grote hond was, en daar steek je écht geen hand bij als die gaan.
Heb het dinsdag zelf meegemaakt bij mijn moeder, hond had iets gejat(eten), kreeg op zn flikker en mijn moeder doet hem de deur open om m buiten te doen, trekt dr arm terug en de hond gaat door t lint.
Ze had gelukkig een heel stevig vest aan, maar toch kwam er onderhuids bindweefsel en vet uit de wonden, dus ik wil niet weten hoe t had uitgezien zonder dat vest...

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 08:21

grote onzin dat kan niet anders! Mijn hond leek ook geen last van vuurwerk te hebben maar tijdens het wandelen vloog hij wel opeens uit naar voorbijgangers. Mijn hond heeft echter nog nooit eerder mensen gebeten en deze mensen vloog hij wel naar uit maar heeft hij ook niet gebeten en verwacht dat hij ze ook nooit zal bijten maar dat weet je nooit (hij was aangelijnd op dat moment en kon niet eens bij die mensen komen). Overigens heeft hij ook nooit eerder naar mensen uitgevallen en sindsdien ook niet meer gedaan. Toch wel stress denk ik.

Echter een hond die nooit gebeten heeft en heel vriendelijk is laat geen pezen en stukken vlees in het rond vliegen. Als men het niet zo overdreven had geschreven had ik het misschie nnog geloofd. EN je geloofd zelf toch niet dat iemand zijn eigen trouwe hond zomaar even dood kan steken? Zelfs niet na zo'n gebeuren (en dan nog knap dat ze hem binnen bijna niet de baas kunnen en dat de eigenaar buiten hem in zijn eentje even dood steekt).

Stel dat het mij ooit overkomt dan zou ik de dierenambu bellen en hem zo af laten voeren of de politie voor een kogel. Echter nooit niet dat ik door welke reden ook mijn eigen hond dood zou kunnen steken.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 12:07

Absurd verhaal.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 12:09

wat een onzin...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 12:09

Iemand heeft wel een geweldige fantasie! Zou verboden moeten worden, heel gevaarlijk dit... Mensen trappen er elke keer weer in :+

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 12:30

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 15:56

kuzznathalie schreef:
"Pezen en stukken vlees vlogen in het rond." :')

Edit: Beetje offtopic:
Misschien dit even lezen, dit is wel waargebeurd:

Politieblog: Geen Goed 'uiteinde'

volwassenen zonder hersens...er zijn er genoeg :j