Ik dacht vorig jaar ergens over een ras loze honden keuring gelezen te hebben in Gelderland weet iemand nog waar en welke datum het volgend jaar is? Want mijn hond is een Australische herder x border collie.
Er zijn door Nederland heen wel meerde rasloze hondenkeuringen. De keuring die ik zo uit het hoofd weet is de keuring die door de Apeldoornse Kynologenclub wordt georganiseerd. Meestal rond begin oktober.
Volgend jaar of dit jaar? Google levert datums in oktober.
Zijn er hier eigenlijk mensen die hier weleens aan mee gedaan hebben? Heb hier ook een leuke kruising, maar geen idee hoe zoiets in zijn werk gaat en welke voorbereidingen je moet treffen voor zoiets.
Het kwam me al wat bekend voor... Ik denk persoonlijk dat zelf benoemde "kynologen" vrij vreemde voorstellingen hebben van wat een gezonde conformatie is. "Functie volgt vorm" is op een absurde manier het paard achter de wagen te spannen. Ik denk dus dat het met een rasloze hond naar zo´n keuring gaan totaal zinloos is. Vandaar misschien beter verwoord, wat verwacht je als bezitter van een rasloze hond aan een dergelijke keuring te hebben?
Ik was afgelopen jaar geweest, was wel leuk hoor. Ik heb een kruising Amstafxpitbull en was gewoon benieuwd hoe ze hem zouden beroordelen. Heb een mooi rapport gekregen :d Hij werd gewoon beoordeeld op zn uiterlijk, zn bouw zn gebit en gangen. Wat allemaal goed was
briitje
Geplaatst: 05-01-14 19:30
annepaardoes schreef:
Kuggur schreef:
Waar worden rasloze honden op gekeurd? Geen rassenstandaard om ze aan te beoordelen.
Dit heb je ook al gevraagd in het vorige topic over de rasloze hondendag. Even opzoeken lijkt mij dus.
ik weet dit niet en ben ook wel benieuwd eigenlijk