krijgt mijn hondje wel of niet puppy's"??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laptopmuis
Berichten: 3142
Geregistreerd: 14-08-11

Re: krijgt mijn hondje wel of niet puppy's"??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 09:21

Ik zou ook zo snel mogelijk met de hond naar de dierenarts gaan voor eventueel een sterillisatie (of in iedergeval advies).... dit kan je inderdaad je hond kosten als de reu groter is.
Als een herder een jack russel dekt...

Amandavd
Berichten: 12107
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: krijgt mijn hondje wel of niet puppy's"??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 09:26

Weer van die mensen die het allemaal zelf wel beter weten en maar gewoon wat aanmodderen met het welzijn van hun dieren. Het allerergste is nog dat het bijna altijd goed gaat en ze dus achteraf kunnen zeggen, zie je wel?

TS, de manier waarop jij reageert is niet netjes. Je vraagt advies, je krijgt vervolgens advies wat je niet wilt horen en reageert een beetje onbeschoft. Ook al ben je pas elf, fatsoen kun je ook op die leeftijd leren.

yakari123

Berichten: 502
Geregistreerd: 08-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-14 09:33

Laptopmuis schreef:
Ik zou ook zo snel mogelijk met de hond naar de dierenarts gaan voor eventueel een sterillisatie (of in iedergeval advies).... dit kan je inderdaad je hond kosten als de reu groter is.
Als een herder een jack russel dekt...
mijn hond is wel wat groter dan een jack russel en die hond is ook wel kleiner dan een herder..
X

packer
Berichten: 316
Geregistreerd: 12-12-09
Woonplaats: Buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 10:23

Het hele dood gaan verhaal is overdreven, pups in de baarmoeder passen zich aan aan de moeder. Dit is een verhaal als zovele waardoor marktplaats vol staat met kruising honden, de oeps ,ach en laat maar nesten.
Blijkbaar hebben deze ouders andere gedachten bij hun hond, en zal puur bedoelt zijn als erf bewaking. Dierenartsen zijn zonde van het geld. Gaat hond dood, dan halen we een nieuwe. Is het nuchterheid, desinteresse of gewoon het is een hond.

wemkelover

Berichten: 4697
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: bolsward, friesland

Re: krijgt mijn hondje wel of niet puppy's"??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 10:24

Ja maar daar kan ts gewoon niks aan doen. Als haar ouders zeggen wij gaan niet naar de dierenarts want moet een 11-jarige dan nog beginnen?

Amandavd
Berichten: 12107
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 10:30

packer schreef:
Het hele dood gaan verhaal is overdreven, pups in de baarmoeder passen zich aan aan de moeder. Dit is een verhaal als zovele waardoor marktplaats vol staat met kruising honden, de oeps ,ach en laat maar nesten.
Blijkbaar hebben deze ouders andere gedachten bij hun hond, en zal puur bedoelt zijn als erf bewaking. Dierenartsen zijn zonde van het geld. Gaat hond dood, dan halen we een nieuwe. Is het nuchterheid, desinteresse of gewoon het is een hond.


En dat is echt onzin. Er worden vaak genoeg keizersnede's uitgevoerd waarbij pups te groot zijn, pups verkeerd liggen en niet er door kunnen, etc. Een dracht en bevalling is niet zonder gevaren!! En daar moeten mensen zich echt eens bewust van worden!

packer
Berichten: 316
Geregistreerd: 12-12-09
Woonplaats: Buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 10:32

Dat zie je mij ook nergens zeggen dat ik dat meidje er op aan val. Zij kan er ook niets aan doen, tis meer voor de anderen die schreeuwen moord en brand naar haar dat ze gelijk met die hond naar de da moet gaan enz. Mijn advies zou ook zijn dat je een teef beter kan sterriliseren, maar wie ben ik.

packer
Berichten: 316
Geregistreerd: 12-12-09
Woonplaats: Buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 10:34

Jij mag het onzin vinden, in de praktijk loopt dit vaak wel los. Zeker de rassen die in deze honden zitten.

F_Orumster

Berichten: 15331
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: krijgt mijn hondje wel of niet puppy's"??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 10:48

Ts, je bent vast lid van de bibliotheek (gratis voor jou). Haal wat leuke informatieve boeken over de dracht en ook alles wat erna komt. Waaraan je moet denken tijdens de bevalling zoals een warme werpkist, waarop te letten en vooral herkennen wanneer het foute boel is, en wat je dan moet doen. Bereid je voor op een doemscenario, dan kan het alleen meevallen. Lees bijvoorbeeld welke kunstmatige voeding nodig is als het misgaat.

Als de hond net zwanger is, zou ik kiezen voor abortus. En ajb steriliseer de hond.

Amandavd
Berichten: 12107
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 12:31

packer schreef:
Jij mag het onzin vinden, in de praktijk loopt dit vaak wel los. Zeker de rassen die in deze honden zitten.


Nou het valt met regelmaat vies tegen, er hoeft maar een pup verkeerd te liggen en dat kan nadelig uitwerken voor de andere pups en of teef. Ik heb het vaak genoeg gezien en meegemaakt.