cissy schreef:Yessy, Misschien kun je dat overzicht van je op bokt zetten zodat meer mensen daar info uit kunnen halen?
Ik heb hem even opgezocht, dit is dus van rond de zomer dus de prijzen kunnen nu iets anders zijn. Prijzen en aanbevolen hoeveelheid komen van zooplus.
Ik had eerst een lijst gemaakt met de beste merken, die had ik van een ander forum gehaald waar iemand een uitgebreide uitleg had gegeven (alleen weet ik niet meer welke dat was):
Beste merken: Orijen, Acana, ANF, Precept, Applaws, TOTW
Zeer goed: Porta Holistic, Sanabelle, Almo nature
Goed: Royal Canin, Hills, Pro Plan, Bozita, Iams
En vervolgens ben ik gewoon bovenaan begonnen en van die 6 bleken er 4 bij zooplus verkrijgbaar te zijn:
Merk ---Prijs per kg--Hoeveel gram p/d voor een kat van 4kg--Kosten per dag voor 2 katten van 4kg
Acana---5.7-------------75-------------------------------------------0.4275
Applaws-6.7-------------50-------------------------------------------0.335
Orijen---7.9-------------55-------------------------------------------0.4345
TOTW---6.6-------------65-------------------------------------------0.429
Omdat de katten toen nog volop in de groei waren heb ik berekend wat ze op dat moment nodig hadden dat was zo'n 90 gram per dag voor Acana en Orijen en maar 75 gram voor TOTW en Applaws, de recensies van TOTW waren erg goed dus daarom zijn we voor die gegaan. De recensies van Orijen waren ook goed maar daar stonden een paar bij waarvan de katten blaasgruis kregen bij gebruik. Daar hebben we er al eentje lopen met bijbehorend dieet dus dat durfde ik persoonlijk niet aan.
edit: de tabel wordt niet goed gepakt dus dan maar met streepjes, hoop dat het zo duidelijk is..