Remote Leach (honden)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vrouw2014

Remote Leach (honden)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-13 14:12

Hoi Hoi!

Wij zijn op zoek naar een goede hondentrainer die wat met ons pitbulltje kan doen zodat hij
op straat wat leuker na na honden en mensen is. Beetje googled kwamen we bij eene Maarten Dik uit van devakantiehond.nl

Deze beste man werkt op de cesar milan manier, nou dat sprak me wel aan dus hem een mailtje gestuurd voor de kosten. Krijg ik een mail terug met hij is het met 2 a 3 keer afgeleerd en de lessen kosten dit en dit en de huur van een remote leach kost dit en dit. De prijzen van de lessen prima, dat hij er na 2 a 3 lessen vanaf kon zijn daar kan ik ook nog wel mee leven maar die remote leash?! Het is dus een stroomapparaatje. Staat een heel mooi filmpje op zijn site en ergens klink het nog aannemelijk dat zo stroomapparaatje helpt. Maar toch heb ik mijn vraagtekens erbij. Nog even naar deze beste man gegoogled en hij werkt alleen maar met dat ding. Nou lijk mij een goede honden trainer eerst alle opties open te houden en eerst van alles te proberen zonder gelijk na zulke apparaten te grijpen!?

Kijk eerst naar de hond en pas daar een training op af, werkt het allemaal niet kan je altijd nog aan zo n ding denken.

Nu mijn vraag zijn er mensen bekend met zo n remote leach?! Of deze beste man?

(wil niemand zwart maken, ieder zijn manier maar ben gewoon nieuwsgierig)

Mioux

Re: Remote Leach (honden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 14:20

ik ben van mening dat een stroom apparaat op welk manier dan ook, niet gelijk ingezet moet worden. Je moet vind ik eerst andere opties proberen en vaak werken die ook prima, alleen ja kost het meer als die 2 of 3 lessen,maar dat is het risico van een hond nemen dat als je iets wil laten corigeren,dat ook jij zelf als baas de lessen moet aanhouden want de hond moet ook respect voor jouw hebben. Ik vind persoonlijk dat je de hond ZELF moet trainen met HULP van een trainer,plaats van wegbrengen en erna ophalen...zo leert de hond namelijk respect naar jouw te tonen,en ziet hij dat jij de roedelleider bent en niet hij

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-13 14:23

Nee we zouden dan gewoon de lessen nemen en de hond niet daar laten! Maar na het eerste mailtje zie ik er al vanaf hoor! Maar was gewoon nieuwsgierig na meningen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 14:26

mijn mening is dat stroom maar in enkele zeer moeilijke gevallen van toepassing is. Iemand die er naar grijpt zonder een hond ooit eerder gezien te hebben is een waardeloze trainer.

Daarnaast als je een hond neemt van dergelijk ras waarom dan moeilijk doen dat deze hond agressief is? Kijk dat je wil maken dat de hond te hanteren blijft snap ik maar hond sociaal maken dat lukt je echt niet omdat het gewoon het karakter van het ras is. Ik weet ook wel dat je gerust honden van dat ras hebt die sociaal zijn naar andere honden maar dan heb je gewoon mazzel. Bij dit soort rassen moet je er gewoon vanuit gaan dat ze op volwassen leeftijd niet meer sociaal zijn naar andere honden. Dus ook vanaf pup af aan leren andere honden te negeren ;)

Ik zou eerder naar http://www.dogtrainers.nl/ zulk soort hondenscholen gaan.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 14:27

Ik zou die man meteen afzeggen.
Zeker omdat het om een bulletje gaat.
Ik zal je uitleggen waarom ik dat denk, wij hebben ook jarenlang een Bull terrier gehad en die werd juist agressief van pijn, als hij bijvoorbeeld een egel tegenkwam dan deinsde hij niet achteruit maar ging er juist volop in!
Als een andere hond hem beet dan ging hij ook meteen in de verdediging en week echt niet voor die andere hond.
Ik heb ook wel is op televisie gezien dat ze bullen die "opgeleid" werden als vechthonden expres stroomstoten gaven om ze vals te maken.
Stroom bij een Bull... nee, ik zou het echt niet doen.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 14:28

ik zou zoeken naar een persoon die jullie kan helpen,liefst bij je thuis zodat die hond in de omgeving is waar jullie zelf ook lopen. Dan ook iemand die op een voor wat voor jullie goed voelt, vriendelijkere manier.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 14:29

Danielledm schreef:
Nee we zouden dan gewoon de lessen nemen en de hond niet daar laten! Maar na het eerste mailtje zie ik er al vanaf hoor! Maar was gewoon nieuwsgierig na meningen.

Toppie!! Blij te lezen dat je goed nadenkt en niet klakkeloos tot zo iets over gaat. Helaas doen vele mensen dat tegenwoordig wel. Stopte pas samen met 2 andere auto's bij de dijk om de honden uit te laten. Ik haal ze er uit en ga lopen, nog 1 doet dat en die honden hebben stroombanden aan en nog 1 haald ze uit de kennel in de auto, doet stroombanden aan, pakt afstandbediening en laat ze los. Vind het te triest voor woorden!!! Heb mijn honden bij me gehouden en ben ook een andere kant op gegaan. Overtuigen van zelf opvoeden kan ik die mensen toch niet omdat het meer tijd kost maar samen op lopen wil ik zelf niet met dat soort mensen!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 14:29

Stroom kan soms een goed hulpmiddel zijn. Mits juist toegepast maar in 3 x zonder de hond te kennen gaan bij mij de alarmbellen rinkelen. Niet aan beginnen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 14:32

Arrabel schreef:
Ik zou die man meteen afzeggen.
Zeker omdat het om een bulletje gaat.
Ik zal je uitleggen waarom ik dat denk, wij hebben ook jarenlang een Bull terrier gehad en die werd juist agressief van pijn, als hij bijvoorbeeld een egel tegenkwam dan deinsde hij niet achteruit maar ging er juist volop in!
Als een andere hond hem beet dan ging hij ook meteen in de verdediging en week echt niet voor die andere hond.
Ik heb ook wel is op televisie gezien dat ze bullen die "opgeleid" werden als vechthonden expres stroomstoten gaven om ze vals te maken.

dat is niet alleen bij een bull hoor. Mijn vorige hond was op de momenten dat hij ook zichtbaar last had van zijn HD afwijking echt niet vriendelijk naar andere honden. Op de momenten dat hij fit en vrolijk door het leven ging was hij netjes (oke niet super sociaal maar netjes). Mijn huidige honden zijn beiden heel sociaal en speels richting andere honden. Echter net voordat mijn ene hond aan LPC geopereerd werd was hij echt niet speels en terughoudend naar andere honden. Mijn andere hond heeft spondylose in rug en nek en als hij daar last van heeft dan mogen andere honden niet in zijn buurt komen.

Oftewel: pijn maakt ze zwakker en als ze zwakker zijn gaan ze anders reageren naar mens en dier. Stroom geeft pijn dus ook stroom maakt idd andere reacties. Honden zijn heel simpel. Als spelen met een andere hond pijn doet dan is spelen niet leuk dus als er een andere hond komt dan moet die weg want die geeft pijn ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 14:38

Als iemand via de mail kan beoordelen dat een stroomband de beste optie en dat hij na 2 of 3 keer van het probleem af is dan zou ik ook afhaken.
Ik vind sowieso niet dat je kan beoordelen wat de opties zijn via een mailtje, een kennismakingsgesprek is toch wel het minste wat je mag verwachten om daarna de opties en methode te bespreken.

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-13 14:38

Arrabel schreef:

Om die redenen had ik inderdaad ook de twijfel! Heb begin dit jaar een soort cesar milan over de vloer gehad en dit werkte! Alleen mijn ex deed niet mee dus het was voor de hond heel erg verwarrend en ben er mee stopt. Maar deze man vertelde inderdaad dat je een pitbull (zoiezo geen een hond maar vooral zo n "vecht" hond) geen pijn moet doen! Je kan dan inderdaad de agressie opwekken en dan worden ze vals en gaan ze aanvallen. Daarom vind ik het ook slecht van deze trainer(devakantiehond) dat hij direct met dat stroomding aan komt. Hij als "hondenkenner" moet weten dat een pitbull net iets anders is als een gemiddelde hond.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 14:39

Bij mijn weten is stroom sowieso verboden als trainingsmiddel.

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-13 14:46

Kuggur schreef:

Dat werd er inderdaad op een ander forum (staffordforum) ook gezegd. Maar dan vraag ik me af waarom mag deze beste man er dan mee trainen en verkopen?!

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 14:57

Kuggur schreef:

Klopt :j sinds 01-01-2013

Artikel 1.3 Verboden gedragingen ten aanzien van dieren

d. het gebruik van of het vastbinden of aanlijnen van een dier met een voorwerp waarmee aan het dier stroomstoten kunnen worden gegeven of waarmee het dier door middel van een elektromagnetisch signaal, straling of scherpe uitsteeksels pijn kan worden toegebracht;

Ben sowieso geen fan van de Milan manier, maar ik zou het al helemaal niet doen omdat hij via de mail kan beoordelen hoe lang en hoe hij het aan moet pakken...

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-13 14:59

Mossel schreef:
Kuggur schreef:

d. het gebruik van of het vastbinden of aanlijnen van een dier met een voorwerp waarmee aan het dier stroomstoten kunnen worden gegeven of waarmee het dier door middel van een elektromagnetisch signaal, straling of scherpe uitsteeksels pijn kan worden toegebracht;

Ben sowieso geen fan van de Milan manier, maar ik zou het al helemaal niet doen omdat hij via de mail kan beoordelen hoe lang en hoe hij het aan moet pakken...

Hij heeft die stroomband cursus bij een andere amerikaan gedaan.
Lees tekst hieronder (van de site gekopieerd)

Cesar Millan en Fred Hassen
Ons doel is een kalme en volgzame hond. En gedragsproblemen, klein of groot, op een praktische manier op lossen. Daarom zijn wij in de leer gegaan, bij Cesar Millan (Los Angeles) en Fred Hassen (Las Vegas). Van Cesar hebben wij geleerd wat een hond echt nodig heeft. En wat een baas moet doen om een goede roedelleider te zijn. En bij Fred (SitmeansSit.com) hoe iedereen dat met een remote leash (zie remote leash), in een paar dagen voor elkaar krijgt.

Onder het kopje “Diensten” staat hoe wij u concreet helpen bij de (her)opvoeding van uw hond. Dat goede gevoel van die perfecte twee-eenheid met een hond gunnen wij iedereen.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 15:04

En omdat hij een cursus heeft gedaan in Amerika moet je hem maar gelijk geloven dat hij in 3 dagen je hond braaf heeft?! Dat is net zoiets als sprookjes boeken.

Daarbij zijn stroombanden hier domweg gewoon verboden, of je nou een cursus in Amerika hebt gedaan of niet
Laatst bijgewerkt door Mossel op 31-12-13 15:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-13 15:08

Mossel schreef:
En omdat hij een cursus heeft gedaan in Amerika moet je hem maar gelijk geloven dat hij in 3 dagen je hond braaf heeft?! Dat is net zoiets als sprookjes boeken.

Daarbij zijn stroombedden hier domweg gewoon verboden, of je nou een cursus in Amerika hebt gedaan of niet

Ik ging er niet vanuit dat hij direct met dat stroom ding aan kwam. Zie cesar milan...heb eerder zo n man over de vloer gehad. En als je wat beter had gelezen zie je dat ik niet in sprookjes geloof anders had ik nooit dit topic geopend!?

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 15:11

Wat wil je me dan vertellen met dat stukje gekopieerde tekst?!

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 15:12

Goed dat je er vanaf ziet. Naast dat ik tegen het trainen met stroomapparaten ben gaan mij de nekharen al overeind staan van trainers die beweren gedrag er in een paar sessies eruit te krijgen zonder de hond ook maar een keer zelf geobserveerd te hebben. Er is sowieso nooit een aantal van sessies/trainingen aan vast te plakken, daar waar iedere hond verschillend is, elk baasje verschillend is, er moet worden gekeken hoe snel de hond en het baasje het oppakken, of de hond nog terugvallen in het gedrag krijgt enz.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 16:35

ik geloof die man wel dat je in 3 dagen een makke hond heb als je er stroom op zet. Moet je eens nadenken mijn honden (en vele anderen) zijn niet eens een slipketting gewend. Doe ik die een stroomband om dan zijn ze gelijk mak hoor want dat kennen ze niet en schrikken ze enorm van en zijn ze echt wel mak door. Echter na gewenning (als je het verkeerd gebruikt) werkt dat echt niet lang en pakken ze hun oude gedrag weer op. Dus men denkt dat hij/zij er is na 3 dagen maar na 2 maanden blijken ze er niets aan te hebben..

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 16:47

ik vind er nog al wat uitspraken staan op de site! echt niet te geloven :S
quote: Altijd een remote leash ?
Ja en nee. Ja omdat het opvoedingsproces vele malen sneller gaat en het resultaat gewoon beter is. En nee; wij zijn ook opgeleid in de traditionele opvoedingstechnieken en de clicker methode, bij Martin Gaus en de Dierenbescherming. Kan dus ook. Maar het duurt langer.
dus kortom.. lekker snel en goed opvoeden doe je met stroom :S nou sorry schiet mij maar lek! als dat mijn vent was had ik hem heel de dag zo n stroomband om z n nek gebonden!

men snapt blijkbaar niet dat de honden luisteren omdat ze bang zijn weer zo n schok door het lijf te krijgen ipv dat ze luisteren omdat ze dat leuk vinden, leuk om iets samen met de baas te doen.. :S

nee bah.. zou ver van deze eierkoek vandaan blijven!!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 16:51

essiesilly schreef:
ik vind er nog al wat uitspraken staan op de site! echt niet te geloven :S
quote: Altijd een remote leash ?
Ja en nee. Ja omdat het opvoedingsproces vele malen sneller gaat en het resultaat gewoon beter is. En nee; wij zijn ook opgeleid in de traditionele opvoedingstechnieken en de clicker methode, bij Martin Gaus en de Dierenbescherming. Kan dus ook. Maar het duurt langer.
dus kortom.. lekker snel en goed opvoeden doe je met stroom :S nou sorry schiet mij maar lek! als dat mijn vent was had ik hem heel de dag zo n stroomband om z n nek gebonden!

men snapt blijkbaar niet dat de honden luisteren omdat ze bang zijn weer zo n schok door het lijf te krijgen ipv dat ze luisteren omdat ze dat leuk vinden, leuk om iets samen met de baas te doen.. :Snee bah.. zou ver van deze eierkoek vandaan blijven!!

Dat snappen ze echt wel hoor maar daar geven ze geen ene zak om want het is sneller en makkelijker. waarom kiezen anders zoveel mensen voor een anti blafband? Puur omdat ze de hond dan niets meer aan hoeven te leren, ze hoeven alleen maar wat aan te doen ;)

Daarom loopt er hier in de buurt iemand met 2 heidewachtels die mensen (ook met puppen van 8 weken!!) met klem adviseerd ook stroombanden te nemen want dat is erg makkelijk en werkt zeer snel en goed. Opvoeden kost alleen maar tijd. Vroeger :D toen ze mij nog niet kende :+ (deed ze een half uur later wel :Y) ) heeft ze geprobeerd mij er ook 1 aan te smeren omdat mijn toen 6 maanden jonge hond niet in 1x kwam toen hij aan het spelen was. Ze was ook stom verbaasd dat ik hem beloonde toen hij even later wel kwam (let op, een 6 maanden jonge hond die in spel was met een andere hond, dan beloon ik zeker wel als hij de 2de keer roepen 'pas' komt)

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 17:00

belachelijke rare vreemde mensen bestaan er op de wereld :S

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-13 17:01

Mossel schreef:
Wat wil je me dan vertellen met dat stukje gekopieerde tekst?!

Daar wilde ik mee zeggen dat het niet alleen cesar milan is.

Ik zag alleen cesar milan en heb dat hele verhaal van remote leach niet eens gelezen...Vaak moet je toch eerst langs gaan bij een honden trainer om iets te kunnen beoordelen of die persoon wel of niet goed is. Nu laat deze al ongemerkt weten dat hij geen goede hondentrainer is. Wel is het tegemwoordig snel snel..dus zijn methode past perfect in deze tijd. Mensen nemen of hebben nergens geen tijd meer voor dus dit werkt dan toch lekker snel?! Dan moet je geen beesten nemen...maar goed helaas mag deze man gewoon zijn hondentrainer zijn en die stroomdingen gebruiken....

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 08:53

Mossel schreef:
Kuggur schreef:

Waar haal je deze informatie vandaan?
Ik heb even met 144 gebeld en die vertellen mij dat stroombanden nog niet verboden zijn maar dat ze er wel mee bezig zijn.