Argos,de mishandelde hond.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

papagroom

Argos,de mishandelde hond.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-13 23:58

In Leeuwarden is onlangs een hond dusdanig mishandeld,dat de dood er op volgde.
Een grof schandaal ,en de daders zijn inmiddels door de politie ingesloten.
Ik mag toch hopen dat ze een passende straf krijgen.
Echter de heksen jacht die nu op FB ontstaan is,kan ik niet goedkeuren.....de daders worden met naam en toenaam genoemd,en zelfs hun adres openbaar gemaakt.
Dat gaat me net een tikkeltje te ver.
Ik vraag me af.....hoe denken jullie hier over
*link gewist*
Laatst bijgewerkt door papagroom op 31-12-13 00:04, in het totaal 1 keer bewerkt

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 00:01

Hmm ja, zoiets kan niet vind ik... Het is natuurlijk walgelijk wat die mensen hebben gedaan met die hond, maar laat dit over aan de politie. Helaas zijn de straffen voor dierenmishandeling niet zo zwaar... Maar als de mensen beslissen om die mishandelaars te 'straffen', dan kunnen zij zelf in de problemen geraken... Nee, ik vind niet dat je naam en adres op Facebook mag plaatsen, komen alleen maar problemen van...:=
Laatst bijgewerkt door xAnthea op 31-12-13 00:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 00:02

Al je links kloppen niet of doen het niet.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-13 00:05

Nu moeten ze het doen.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 00:10

Ik vind het wel goed. Want zeg nou zelf de straffen hier stellen niks voor. De schande voor de daders nu ze bekend zijn is misschien wel erger. En als iemand bedenkt wraak te nemen kan ik daar niet mee zitten. De daders hebben een weerloos dier mishandeld. En wat mij betreft overkomt de daders hetzelfde.
Laatst bijgewerkt door Wesco op 31-12-13 00:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 00:13

In dit geval zelf heb ik er weinig problemen mee. Lekker voor ze, denk ik dan :+ Maar wat als er een keer zo'n online heksenjacht plaats vindt en die persoon blijkt helemaal niet schuldig te zijn? Dat blijft altijd een probleem. In dat geval ben ik er dan ook geen voorstander van.

Maar alsnog... doet iemand echt iets zieks zoals dit en vervolgens wordt dat online bekend, dan heb ik geen medelijden.

Wat wel jammer is dat er vaak een soort strafvermindering is als ze hun straf al online gehad hebben, zoals wat hier gebeurt. -O-
Laatst bijgewerkt door Thesserd op 31-12-13 00:14, in het totaal 1 keer bewerkt

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-13 00:13

Voor het zelfde geld gaat er een woning de fik in,met vrouw en kinders er bij,,,,,,,nee dit gaat mij te ver !

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 00:14

Vreselijk, misselijkmakend dat dit kan hier zeg :( arme arme zielige hond! Ik hoop dat ze levenslang opgesloten worden maar gezien we hier in nl wonen zullen ze wel een geldboete krijgen... :(
Verder neuh niet heel handig om hun adres er op te zetten nee.. Het lost niks op.. Helaas ;) maar ja de mensen die er iets mee willen komen er toch wel achter..

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 00:16

Ik heb je links niet aangeklikt want ik wil geen dood dier zien. Ik vind dit soort gebeurtenissen echt vreselijk en mijn eerste reactie is om de daders aan de hoogste boom te knopen maar die tijd hebben we gelukkig achter ons gelaten.

Er is een rechtssysteem en dat moet maar recht spreken. Dat we het daar niet altijd mee eens zijn wil niet zeggen dat het recht in eigen hand genomen moet worden.

Tigra_

Ik kan geen medelijden hebben met deze typetjes. Voor de familie is het wat anders als hun er niet bij betrokken waren. Maar het is hun verdienden loon dat ze met naam op internet staan. Zouden ze veel vaker moeten doen.

Shirley

Citaat:
Hij werd onder andere gestoken met een mes, geslagen met een ketting en geschopt

Zulke "kerels" mogen ze van mij naakt aan een boom binden ... heb ook totaal geen medelijden met ze als hun namen bekend gemaakt worden :n

Anoeska27

Ik weet niet goed wat ik ervan moet vinden. Ik snap het wel gezien de strafmaat hier in Nederland, maar ik zou zelf nooit eigen rechter gaan spelen als het niet mijn eigen dier of kind zou betreffen. Vroeger hadden we Pistolen Paultje, die wist wel raad met dit soort tuig.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 00:19

Ze hebben geluk dat de politie ze eerder heeft gevonden, die mensen zouden er volgens mij geen doekjes om hebben gewonden. Ik heb daar absoluut geen medelijden mee, moest het mijn hond zijn, en zou ik er fysiek sterk genoeg voor zijn, zou ik die mensen bont en blauw slaan en minstens 3 dagen aan hun enkels ophangen. Ik kan hier echt zo pissed om worden, zulke mensen verdienen het gewoon niet om in onze maatschappij te leven.

Dit is net hetzelfde als met de paardenbeul, hij/zij mag zich ook gelukkig prijzen als de politie hem/haar ooit eerder vindt dan het volk, want ik denk dat de eigenaars zitten te branden om zich uit te leven.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 00:19

Mijn mening is sowieso dat als je zulk soort dingen een onschuldige hond kan aan doen, je een steekje los hebt in je hoofd. Zo'n persoon zou ik nooit rondom mensen vertrouwen. Naar mijn idee hebben ze dan ook minder moeite dan een 'normaal' persoon om dat soort dingen een mens aan te doen. Vergelijkbaar met mensen die TBS nodig hebben vind ik :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 00:22

Ik heb geen medelijden met deze mannen, de hond kon zich niet verweren en is gewoon afgeslacht, als ze dit bij een mens gedaan hadden dan hadden ze meer dan 10 jaar door kunnen brengen in de cel en omdat dit een hond is zijn ze alweer vrij.
Deze mannen zijn gewoon ziek en hebben de hond bewust afgeslacht (vermoord vind ik eigen nog te licht uitgedrukt) dat daar consequenties aan zitten hadden ze van te voren ook kunnen bedenken.
Hond is bij hen ondergebracht en de dupe geworden van vertrouwen in de mens hebben, ik heb geen medelijden met ze, hoop dat ze hem flink knijpen door alle aandacht die er aan gegeven word.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 31-12-13 00:23, in het totaal 1 keer bewerkt

papagroom

Re: Argos,de mishandelde hond.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-13 00:26

Maar hoe denken jullie hier over als er morgen in de krant staat dat er een vrouw en drie kinderen bij een brand zijn omgekomen.......

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 00:28

Dat zou ik die vrouw en kinderen zeker niet gunnen en ik zou ook niet willen dat dat gebeurt. De persoon die dat zou doen mag van mij part net zo goed online aan de schandpaal komen :+ Want ook dan ben je niet helemaal goed bij je hoofd. Maar goed, gebeurt het wel, dan weet 'dit soort volk' wel wat de consequenties kunnen zijn en wat de kracht van internet en social media is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 00:30

Ach, natuurlijk mag je niet voor eigen rechter spelen. Het is allemaal niet correct, maar ik snap de frustratie, de straffen op dierenmishandeling zijn één grote grap. Dat voelt niet als 'gerechtigheid' en dat leidt tot dit soort situaties (wat inderdaad weer kan veroorzaken dat er straks onschuldigen zoals vrouw of kinderen, of compleet vreemden -bij per ongeluk verkeerd adres, zoals al eens eerder gebeurde- ook verwond raken). Dat is natuurlijk allemaal niet goed.

Maargoed, persoonlijk gesproken en minder politiek correct.. als twee mannen een weerloos dier zoiets aan doen, kan ik ook weinig medelijden meer hebben me wat mensen hen aan doen. Sterker nog, ik hoop dat het gruwelijk en pijnlijk is.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 00:30

papagroom schreef:
Maar hoe denken jullie hier over als er morgen in de krant staat dat er een vrouw en drie kinderen bij een brand zijn omgekomen.......

De kids zullen er niets aan kunnen doen. De vrouw afhankelijk van haar "rol" hierin. Maar het zou niet goed zijn natuurlijk als er mensen zijn die dat doen je bent dan net zo slecht als de daders. Aangezien je een onschuldige vermoord.
Als het huis in de fik gaat en de daders zouden er in zitten. Ja wat cru misschien maar dan zou ik wel denken weer een stel gekken minder. Zulke mensen moet je niet in de maatschappij willen. Ook sneu voor de kids maar ik denk dat die beter af zijn zonder vader dan zo'n vader.
Laatst bijgewerkt door Tigra_ op 31-12-13 00:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 00:32

WildWings schreef:
Ach, natuurlijk mag je niet voor eigen rechter spelen. Het is allemaal niet correct, maar ik snap de frustratie, de straffen op dierenmishandeling zijn één grote grap. Dat voelt niet als 'gerechtigheid' en dat leidt tot dit soort situaties (wat inderdaad weer kan veroorzaken dat er straks onschuldigen zoals vrouw of kinderen, of compleet vreemden -bij per ongeluk verkeerd adres, zoals al eens eerder gebeurde- ook verwond raken). Dat is natuurlijk allemaal niet goed.

Maargoed, persoonlijk gesproken en minder politiek correct.. als twee mannen een weerloos dier zoiets aan doen, kan ik ook weinig medelijden meer hebben me wat mensen hen aan doen. Sterker nog, ik hoop dat het gruwelijk en pijnlijk is.

Precies :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 00:35

papagroom schreef:

Natuurlijk keur ik dat niet goed, wat ik heb gehoord zijn er in dit geval geen vrouw en kinderen maar alleen de 2 mannen.
Zouden die er wel zijn dan lijkt het mij sowieso verstandiger om die ergens anders onder te brengen.
Ik denk ook niet dat mensen het huis in de fik gaan steken maar dat emoties nu de overhand hebben en mensen zo reageren door die emoties.
Dit is eigenlijk hetzelfde als met die man uit IJsselstein die de honden heeft verzopen, ook die is flink bedreigd en ik hoop dat dat voorkomt dat hij het weer flikt, net als met deze mannen.

Wat mij wel zorgen baart is dat deze mannen zelf nog een stabij hebben en die vanmiddag nog in hun bezit was, ik kan daar echt niet bij.. Ze hebben wel bewezen dat honden niet veilig zijn in hun handen, die stabij hadden ze wat mij betreft ook meteen in beslag moeten nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 00:37

Gadsie, arme hond en familie.

Neehoor, zal het mij een worst wezen dat hun adres en naam er staan, misschien leren ze ervan als er een kwade horde menigte hun zo mishandeld.
Al zou dan de hele menigte achter slot en grendel gaan, wat is nederland soms toch ook oneerlijk.

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 00:49

Ik vind het absoluut vreselijk wat deze 'beesten' gedaan hebben en de straf mag van mij flink hoog zijn. Maar wat ik niet begrijp is als jij tegen het openbaar maken bent van namen enz. je zelf de link plaatst waarop deze te zien zijn.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 00:57

Ik heb absoluut geen medelijden met zo'n eh.. Mensen??? Noemde je het?

Als je als man zo "dapper" bent om een weerloze hond op zo'n gruwelijke manier om te brengen.. Dan moet je ook maar zo dapper zijn om soortgelijke consequenties te aanvaarden..

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 01:12

Afschuwelijk voor de hond en de baasjes, maar dat de daders met naam en adres op internet genoemd worden doet me echt helemaal niets.
Ik vind het zelfs wel prettig, zouden ze bij alle bewezen mishandelaars, moordenaars, kindermisbruikers en wat er nog meer aan mafkezen rondloopt moeten doen. Toch fijn als je je nieuwe buurman ff kan Googelen om te zien of je deze extra in de gaten moet houden met je kind of huisdier.
Dat die mensen bedreigd worden, tja.... gevalletje "eigen schuld, dikke bult". Kan er niet wakker van liggen.