Chihuahua warm houden?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Geryon

Chihuahua warm houden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-13 17:19

Hoi, wij hebben van een familielid een chihuahua x dwergpincher overgenomen (en hebben nog een hond hoor). Het lijkt alsof zij het 's nachts koud heeft. Nu vroeg ik mij af of jullie voor jullie kleine hondjes maatregelen hebben getroffen. Of slapen ze gewoon in een mandje?

Tooske

Re: Chihuahua warm houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 17:22

Ze liggen hier het liefst onder een dekentje in de bench of tegen de verwaming of voor de kachel!

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 17:23

De chi van mijn moeder heeft een truitje aan 's nachts, die heeft het anders ook koud.

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 17:24

Kleine beestjes hebben een groot lichaamsoppervlak tov hun 'inhoud', plus hun metabolisme ligt hoger. Dat beestje zal het inderdaad gewoon echt koud hebben omdat ze alle energie verbranden maar ook afgeven. 's Nacht gewoon lekker een fleece en in een verwarmde ruimte en als je gaat wandelen een jasje (nee dat hoeft niet zo'n gay ding met glitters te zijn).

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 20:30

Ik heb zelf een hondje dat niet heel veel groter is dan een Chihuahua, maar wel een lekker dikke vacht. Zij heeft het dan ook niet koud 's nachts (+ de vloerverwarming staat hier ook altijd aan). Ik zou gaan kijken voor een fleecedekentje, dat houdt ze altijd lekker warm. Of haar mandje bij de kachel zetten.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 20:31

hondenshirtje aan doen

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 21:50

@ cowgirl, dwergpinchertjes hebben een heel dunne vacht, kortharige Chi's ook. alleen een deken om op te liggen kán dan onvoldoende zijn. in zo'n geval is een schapenvel een goede optie, dit isoleert uitstekend. En inderdaad iets om onder weg te kruipen, misschien is een kattenmandje met bovenkant een optie?

Daar waar je de meeste honden liever niet bij de verwarming zet, kan zo'n koukleumpje er wel degelijk bij gebaat zijn. En naar buiten inderdaad een warm, waterdicht dekje aan doen.