Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
) Freggle_Edge schreef:Het nadeel van een boomertje zoeken, is dat het geen rashond is. Maakt op zich natuurlijk niet uit. Maar je kunt hierdoor niet bij een rasvereniging te raden gaan.
Zelf heb ik er geen hond vandaan. Ik koop alleen dieren bij mensen die fokken op een manier die mij echt aanstaat. (Zelf fok ik afe n toe een nestje raskatten, ben misschien hierdoor wel extra kritisch)
Dani schreef:Dan vraag ik me toch af, gewoon uit nieuwsgierigheid: hoe kan je kennis hebben van broodfokkers maar dit niet als dusdanig herkennen? Ik kende de kennel niet, maar 2 minuten op de site en ik weet genoeg. Rijen kennels op de foto, ze praten over 'meerdere nestjes' om uit te kiezen en hebben 'meestal keus genoeg', leveren een garantiebewijs, zeggen een 'erkende kennel' te zijn maar dat kan helemaal niet (ja, erkend bij de KvK hooguit)..
Lijkt me toch overduidelijk. Misschien moet je toch nog eens wat meer informatie over broodfokkers opzoeken, het zou zonde zijn als je het niet herkent en toch met een ziek pupje eindigt straks.
lanaxxxx schreef:Maar op ze foto's zag de kennel er wel netjes en schoon uit...
Dus daarom,dacht ik dat t wel goed was, of is dat gewoon bedrog?
dierenfan schreef:lanaxxxx schreef:Maar op ze foto's zag de kennel er wel netjes en schoon uit...
Dus daarom,dacht ik dat t wel goed was, of is dat gewoon bedrog?
zou jij foto's maken voordat je schoon maakt en ze dan op internet zetten? Op het moment dat het op internet er niet uit ziet weet je 100% zeker dat je daar niet moet zijn echter als het er goed uit ziet bedenk dan dat het altijd een moment opname is die bewust gemaakt is
Solleke_Noah schreef:lanaxxxx: dierenfan bedoelt juist dat je daar helemaal niét moet langsgaan!! En dat ze op hun website schone schijn zitten te verkopen.
Dierenfan raadt je aan in een asiel te gaan kijken. Lijkt me een goede tip