Hondenkennel alblasserwaard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lanaxxxx

Hondenkennel alblasserwaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-13 16:48

Heey,

Wij hebben besloten een boomerpup te nemen.
Dit willen wij doen bij kennel alblasserwaard, heeft iemand ervaring met deze kennel?

De pup wordt een teefje en gaat mikki heten.

Freggle_Edge

Re: Hondenkennel alblasserwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 16:54

Dit is geen fokker die in huiselijke kring pups op laat groeien, maar een puppyfabriek. Ik zou daar nooit een dier vandaan halen.

lanaxxxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-13 16:56

Oké, bedankt voor je reactie, weet je misschien wel een andere kennel?
Of heb je al eens een hond bij alblasserwaard gehaald?

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 16:57

Ben je bekend met de term broodfokker? Google maar eens en dan zie je dat de meeste pups ziek zijn bij broodfokkers.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 17:01

Het nadeel van een boomertje zoeken, is dat het geen rashond is. Maakt op zich natuurlijk niet uit. Maar je kunt hierdoor niet bij een rasvereniging te raden gaan.

Zelf heb ik er geen hond vandaan. Ik koop alleen dieren bij mensen die fokken op een manier die mij echt aanstaat. (Zelf fok ik afe n toe een nestje raskatten, ben misschien hierdoor wel extra kritisch :o )

lanaxxxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-13 17:01

Tuurlijk ben ik bekend daarmee(broodfokkers), daarom vraag ik hier om ervaringen zodat ik zeker weet dat ik zo'n persoon niet help. (Persoonlijk vindt ik dat ze dat soort mensen onder slechte omstandigheden moeten opsluiten net zolang tot ze helemaal weggecrepeert zijn, maar ja dat ter zijde)

lanaxxxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-13 17:06

Freggle_Edge schreef:
Het nadeel van een boomertje zoeken, is dat het geen rashond is. Maakt op zich natuurlijk niet uit. Maar je kunt hierdoor niet bij een rasvereniging te raden gaan.

Zelf heb ik er geen hond vandaan. Ik koop alleen dieren bij mensen die fokken op een manier die mij echt aanstaat. (Zelf fok ik afe n toe een nestje raskatten, ben misschien hierdoor wel extra kritisch :o )

Weet jij misschien dan nog een ander adresje voor boomer pups?

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 17:09

Ieder geval bij dit soort kennels weg blijven. Wat versta jij onder Boomer?

lanaxxxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-13 17:16

kohtje schreef:

Een kruising tussen kleinere rassen.
Wij willen graag shi tzu X maltezer

lanaxxxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-13 17:37

kohtje schreef:

Ken jij een adres dan?

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 17:39

Rond kijken bij mensen die 1 nest hebben en niet een heleboel verschillende rassen.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 17:39

Dan vraag ik me toch af, gewoon uit nieuwsgierigheid: hoe kan je kennis hebben van broodfokkers maar dit niet als dusdanig herkennen? Ik kende de kennel niet, maar 2 minuten op de site en ik weet genoeg. Rijen kennels op de foto, ze praten over 'meerdere nestjes' om uit te kiezen en hebben 'meestal keus genoeg', leveren een garantiebewijs, zeggen een 'erkende kennel' te zijn maar dat kan helemaal niet (ja, erkend bij de KvK hooguit)..

Lijkt me toch overduidelijk. Misschien moet je toch nog eens wat meer informatie over broodfokkers opzoeken, het zou zonde zijn als je het niet herkent en toch met een ziek pupje eindigt straks.

lanaxxxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-13 17:45

Dani schreef:
Dan vraag ik me toch af, gewoon uit nieuwsgierigheid: hoe kan je kennis hebben van broodfokkers maar dit niet als dusdanig herkennen? Ik kende de kennel niet, maar 2 minuten op de site en ik weet genoeg. Rijen kennels op de foto, ze praten over 'meerdere nestjes' om uit te kiezen en hebben 'meestal keus genoeg', leveren een garantiebewijs, zeggen een 'erkende kennel' te zijn maar dat kan helemaal niet (ja, erkend bij de KvK hooguit)..

Lijkt me toch overduidelijk. Misschien moet je toch nog eens wat meer informatie over broodfokkers opzoeken, het zou zonde zijn als je het niet herkent en toch met een ziek pupje eindigt straks.

Nou ik weet wat broodfokkers zijn, maar het is moeilijk ze te herkennen van alleen een site, daarom vraag ik om ervaringen.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 17:51

Ik heb je pb gestuurd.
Allele broodfok kennels hebben een site met veel pups. Dat zie je zo.

lanaxxxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-13 17:59

kohtje schreef:
Ik heb je pb gestuurd.
Allele broodfok kennels hebben een site met veel pups. Dat zie je zo.

Thx!

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 18:12

"Omdat we ook altijd al gek op honden waren en we op zoek waren naar een nevenactiviteit voor wat extra inkomen
(de eerste zin al meteen duidelijk dat ze het voor het geld doen.)zijn we in 2005 op zeer kleine schaal begonnen met het fokken van honden. Dat deden we het meest in huis, maar omdat het er steeds meer werden hebben we besloten om het serieus aan te pakken.

( dus ze groeien niet in huis op....want daar hebben ze te veel fokdieren voor) Jasper heeft de opleiding honden en kattenbesluit gedaan, allerhande vergunningen aangevraagd en gekregen.
We hebben de schuur verbouwd tot kennel in 2009, en fokken nu al een paar jaar met veel plezier honden.
(dus kortom de honden zitten in de schuur te wachten tot ze weer geld opbrengen..... kortom.. broodfok!!!!)
Jasper en Annelies doen de honden samen, Jasper doet bijna altijd de verkoop van de pups. (lekker commercieel werken :S )
Ons streven is om zonder personeel te werken, vandaar willen we ook niet te groot worden.
We moeten ook nog tijd voor de koeien overhouden"

gekopieerd van de site bij over ons..

ik word al misselijk bij de gedachten bah!

lanaxxxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-13 18:21

Maar op ze foto's zag de kennel er wel netjes en schoon uit...
Dus daarom,dacht ik dat t wel goed was, of is dat gewoon bedrog?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 18:22

moet je na gaan hoe eerlijk die mensen zijn op hun site. En dan schijnbaar nog heel goed verkopen en winst maken anders zouden ze hier echt niet mee door gaan hoor!!

Ongelofelijk toch!!!!!

TS: super!!! dat je verder nadenkt en kijkt en na vraagt. Wij hadden onlangs in het asiel (door afstand) een boomer pup zitten. Deze is inmiddels geplaatst maar kijk gerust op http://www.dierenasiels.com echter let op!!! bij NL asielen eigenlijk geen problemen maar diverse belgische asielen werken helaas min of meer (gedwongen??) samen met broodfokkers en verkopen de overschotten van die fokkers. Blijf daar weg ;)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 18:23

lanaxxxx schreef:

zou jij foto's maken voordat je schoon maakt en ze dan op internet zetten? Op het moment dat het op internet er niet uit ziet weet je 100% zeker dat je daar niet moet zijn echter als het er goed uit ziet bedenk dan dat het altijd een moment opname is die bewust gemaakt is ;)

lanaxxxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-13 18:26

dierenfan schreef:
moet je na gaan hoe eerlijk die mensen zijn op hun site. En dan schijnbaar nog heel goed verkopen en winst maken anders zouden ze hier echt niet mee door gaan hoor!!

Ongelofelijk toch!!!!!

Bedoel je dat in positieve of negatieve zin?

lanaxxxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-13 18:27

dierenfan schreef:
lanaxxxx schreef:

zou jij foto's maken voordat je schoon maakt en ze dan op internet zetten? Op het moment dat het op internet er niet uit ziet weet je 100% zeker dat je daar niet moet zijn echter als het er goed uit ziet bedenk dan dat het altijd een moment opname is die bewust gemaakt is ;)

Misschien moet ik ook gwn eerst gaan kijken hoe het er daar op dat moment uitziet.
En of ik de papieren en moeder hond mag zien?

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 18:29

lanaxxxx: dierenfan bedoelt juist dat je daar helemaal niét moet langsgaan!! En dat ze op hun website schone schijn zitten te verkopen.

Dierenfan raadt je aan in een asiel te gaan kijken. Lijkt me een goede tip :)

lanaxxxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-13 18:32

Solleke_Noah schreef:
lanaxxxx: dierenfan bedoelt juist dat je daar helemaal niét moet langsgaan!! En dat ze op hun website schone schijn zitten te verkopen.

Dierenfan raadt je aan in een asiel te gaan kijken. Lijkt me een goede tip :)

Ik zou wel graag naar het asiel willen, maar mijn ouders willen niet naar het asiel, ze willen een pup die meteen al onze opvoeding mee krijgt en aangezien zij beslissen heb dus niet de keus. Ik ben al blij dat ik ze zover heb gekregen voor een hond..

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 18:33

In een asiel zitten genoeg pups, dus dat lijkt me geen probleem :)

lanaxxxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-13 18:35

Solleke_Noah schreef:
In een asiel zitten genoeg pups, dus dat lijkt me geen probleem :)

Me ouders vinden het wel een probleem, duss..

Ps. Misschien is het handig erbij te vermelden dat ik 14 ben...