Ik dacht eigenlijk te wachten tot ik afstudeerde en ging verhuizen, zodat ik toch een nieuwe ren moest maken/graven. Ik merk alleen dat het me toch een beetje dwars zit, maar ik wil niet mijn hele ren weer opnieuw moeten bouwen, dat is in deze tuin (bij mijn moeder) absoluut geen mogelijkheid wegens wat de vorige bewoners gedaan hebben... er zat namelijk beton in de grond.

Ik heb omdat mijn vader dat zo gedaan had bij onze vorige konijnen een halve meter diep alles opgegraven, gaas eronderdoor gedaan, daar wat stoeptegels op en toen alle grond er weer op gestort. Ideaal! Konijntjes kunnen graven wat ze willen zonder dat ze ooit ontsnapt zijn.
Maar ja... een halve meter diep is een heel eind om te mogen graven, en ze kunnen overal heen graven. Zodoende ontstaan er diepe, ingewikkelde tunnels waar ze de halve dag in zitten. Ik zie ze bijna niet overdag (mijn vorige konijnen zaten juist graag bovengronds, dus van te voren wist ik niet dat ik hier last van ging hebben) en mocht er wat zijn dan kan ik er ook niet bij.
Weet iemand een simpele oplossing hiervoor, zonder dat ik de hele boel weer overhoop zou moeten halen?
Dit is de eerste ren die ik zelf gebouwd heb, hiervoor deed mijn vader het, maar ik weet wel dat ik het een evt. volgende keer anders ga doen (hoogstens 10 cm diep en niet de hele ren graafbaar maken bv).
Ze zijn al niet zo knuffelig en dan mag ik er ook nog niet naar kijken zeker...

Wie helpt mij?

Hier wil harken nog wel eens helpen

Dat werkt niet.