gecastreerde kater weg gelopen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xamberr

gecastreerde kater weg gelopen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-13 13:13

Gister middag kwamen kwam ik thuis na een nachtje bij mijn ouders overnachten lag er overal kots van mijn kater.
Heb hem nog even geaaid en toen is hij naar buiten gegaan, ik ben alle spuug gaan schoonmaken en na 10 minuten stond hij weer voor mijn neus heel apart ( een beetje boos ) te miauwen.
de deur stond open en hij rende meteen weer naar buiten, vanaf toen is hij niet meer thuis gekomen.
Hij is 2 jaar oud gecastreerd , is nog nooit een nacht buiten gebleven en meestal ook als hij buiten is binnen 2 uur wel weer binnen.
Nu zou het kunnen dat hij bang is voor vuurwerk en dat hij zich verstopt heeft ? maar er is hier amper tot geen vuurwerk.
Hij is ook heel stipt met eten en hij heeft nu al 2 maaltijden over geslagen.
Omdat hij heel veel gekotst heeft zou het kunnen zijn dat hij ziek is ?

Ik maak me erg zorgen, deze bange poepert zou nooit lang weg blijven.
Ik heb de dierenarts al gebeld en die vertelde mij dat katten erge gewoonte dieren zijn en dat ik me best zorgen mag gaan maken nu ?

hij is overigens gechipt.

dierenfan

Re: gecastreerde kater weg gelopen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 18:30

snap dat je je zorgen maakt! Misschien toch van een knal geschrokken en weg gedoken. In dat geval hoop ik voor je dat hij 2 januari weer aan komt lopen! Jullie hebben geluk dat hij gechipt is. Mocht hij ergens ziek gevonden worden en bij de dierenambu/dierenasiel/dierenarts terecht komen kunnen ze jullie wel makkelijk bereiken!

Controleer wel de chip gegevens even (bijv. via www.chipnummer.nl of je moet weten bij welke databank hij geregistreerd staat) of alles goed staat.

Hoop voor je dat hij snel terug is

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 08:37

Mjin kat was vorige week vrijdag ook ziek, normaal zit hij altijd buiten op de vensterbank en nou moest ik heb echt 10 minuten roepen voordat hij heel zielig aan kwam lopen.

Naar de DA gegaan, daar heeft hij een spuit metacam gehad en toen begon hij thuis weer te eten.

Mijn DA zei dat hij die week een hoop katten had met een virus, dus wie weet heerst het.

Ga nog eens extra buiten zoeken, ook in de bosjes.. Want misschien voelt hij zich wel zo beroerd dat hij ergens is gaan liggen.

xamberr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-14 10:23

Kipje bedankt ! We hebben hem uiteindelijk gevonden uitgemergeld en doodziek in de bosjes.
Hij heeft een middag bij de dierenarts aan het infuus gelegen en we hebben hem 4 dagen om het uur dwang voeding moeten geven.

Nu is hij er weer boven op maar moet ng veel aankomen en iets beter eten.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 12:01

Geen dank :) ik heb alleen het gedrag van mijn kat vermeld ;)
Vaak gaan ze ergens liggen omdat ze zich zo ziek voelen!

Beterschap met je kat! Die van mij blijft nog steeds een beetje kwakkelen, gelukkig heb ik nog metacam!