Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
, gebruik je hem ''hard'' ja, dan vind ik het zielig, gebruik je hem ''zacht'' nee, dan vind ik het best kunnen. 
Silence schreef:Ik vind een slipketting echt niet kunnen.
Waarom niet investeren in het aanleren van correct gedrag?
Tuigje om zodat de nek ontlast wordt en goede begeleiding zoeken.
Heb je veel meer aan dan aan zo'n onding
dyoka schreef:eclair98 schreef:Ik vind (net zoals bitten enzo) maar hoe je er mee omgaat, gebruik je hem ''hard'' ja, dan vind ik het zielig, gebruik je hem ''zacht'' nee, dan vind ik het best kunnen.
Ik vind niet dat je hier diervriendelijk mee om kunt gaan.
Silence schreef:Ik vind een slipketting echt niet kunnen.
Waarom niet investeren in het aanleren van correct gedrag?
Tuigje om zodat de nek ontlast wordt en goede begeleiding zoeken.
Heb je veel meer aan dan aan zo'n onding
dyoka schreef:eclair98 schreef:Ik vind (net zoals bitten enzo) maar hoe je er mee omgaat, gebruik je hem ''hard'' ja, dan vind ik het zielig, gebruik je hem ''zacht'' nee, dan vind ik het best kunnen.
Ik vind niet dat je hier diervriendelijk mee om kunt gaan.
dyoka schreef:Chroosje schreef:Waarom zou het niet kunnen? Als je zo'n ding goed gebruikt is er niks zieligs aan hoor.
Overigens weet onze hond zich uit het tuigje te kunnen werken. Hij gaat stilstaan en trekt zich met zijn volle gewicht naar achteren, en tja, dan is hij los.
Waarom doet hij dat dan?
Tessa_93 schreef:Als je een normale halsband goed ''strak'' vastmaakt kan ie niet afgaan hoor![]()
Geen ervaring met slipkettingen.
Tegen het trekken kan je een snuitband kopen.. en die alleen gebruiken indien nodig.
Marjolein29 schreef:Ik had voor mijn DH ook een slipketting. Zij vloog op iedere hond af die ze zag om te spelen maar nadat ze 1 keer de ketting voelde was het haar duidelijk. Daarna liep ik altijd zonder druk op de ketting en dan is het helemaal niet zielig. Als de lijn in een boogje hangt kun je er dus weldegelijk diervriendelijk mee omgaan.
Chroosje schreef:Omdat hij vroeger is aangevallen door drie honden tegelijk, hond zijn gedrag verkloot, tegen mensen doet hij lief, maar tegen andere honden gaat hij gemeen doen. Dan wil hij zich los wurmen, en met een slipketting kan hij dat niet.
Hij wurgt zichzelf niet hoor, voor het geval dat u/je dat denkt. Het is gewoon een normale riem, mits je hem goed gebruikt.