Omdat ik op het moment met een hond zit die zo ongeveer onder de bank verstopt zit
Vraag ik het me toch een beetje af...Hoe doen jullie dat? De hond uitlaten rond deze tijd? Ik ben net verhuisd en in plaats van achteraf woon in nu midden in een dorp redelijk in de buurt van Duitsland. De afgelopen week werd mijn hond al steeds wat zenuwachtiger door de knalletjes (ondanks dat ik hem al een maand bach rescue druppeltjes doe wat vorig jaar voldoende was om hem zelfs met oud & nieuw redelijk rustig te houden) en sinds vandaag is het verschrikkelijk

De hele dag wordt er hier geknald, echt harde knallen, soms vlak voor de deur, soms in het gangetje achter het huis want dat klinkt zo lekker hard
en ondertussen worden zelfs de gillende keukenmeiden afgestoken. Als het vijf minuten écht stil is, is het bijna een wonder.Maar goed, mijn hond verstopt zich nu dus de hele dag, durft niet naar buiten... Ik heb hem om 12 uur nog redelijk uit kunnen laten en daarna kreeg ik hem met geen stok de deur meer uit (noja, het lukt wel, maar niet zonder dat hij helemaal gestrest is en buiten dus niks doet).
Hoe doen jullie dat met een angstige hond? Ik heb vandaag nog gekeken bij de winkel voor zo'n thunderjasjeding, alleen ik ben vier winkels af geweest en geen enkele had een jasje in zijn maat. Maandag maak ik een afspraak om pilletjes op te halen voor hem bij de DA (ook al ben ik daar eigenlijk op tegen) maar hij ligt nu echt heel de dag verstopt met een ademhaling van veel te hoog en eet en drinkt niet...
Tips voor het uitlaten en/of hoe je de hond iets minder gestrest krijgt zijn meer dan welkom.
en verder doe ik eigenlijk niets anders als normaal.
Die ligt gewoon de hele dag te tukken op een stoel en draait zich om de paar uur eens een keertje om omdat ze dan niet meer lekker ligt 
op bed liggen een ronde.
Zorg iig voor een goed passend tuig of halsbandje zodat ze echt no way los kunnen komen, ook niet in een paniek moment. En hond goed verlicht laten rondlopen nu zodat mensen je zien aankomen. Die van mij viel vorig jaar ter plekke verstijft op de grond als de knallen te dichtbij waren. En op oudejaarsdag weigerde hij 18 uur lang om naar buiten te gaan.