Wat moeilijk om een titel te bedenken.. Ik zal jullie vertellen wat er vanavond gebeurd is met mijn hondje en ben benieuwd wat jullie hier nou van denken.
Voordat we vanavond uit eten zijn gegaan heeft mijn vader de hond uitgelaten. Onze hond is een 4jarige Shih Tzu, een kleintje dus!
Zij is ongeveer even oud als een jachthond die ook in de wijk rondloopt (met wandelen) Maar deze twee mogen elkaar niet zo.. Ik ben toen ik een jaar of 11 was 'aangevallen' door deze jachthond. Samen met mijn hond was ik aan het wandelen toen de jachthond opeens zonderbaas op mijn hond afgestormd kwam. Deze heeft toen duidelijk tanden laten zien en hoe ik het heb gezien mijn hond echt willen 'grijpen'. Heb toen snel hond opgepakt en die jachthond weg proberen te jagen, duwen etc. Ik was erg geschrokken en zijn toen bij de eigenaren van de jachthond langs geweest. Hond was ontsnapt en het was vast speels. Maar sinds toen is het misgegaan met die twee.
Mijn vader is dus vanavond wezen wandelen met de hond. Je raadt het natuurlijk al, hij kwam de jachthond tegen. Verder is het nooit een probleem geweest, hielden de twee gewoon uit elkaar. Mijn vader houdt onze hond kort als ze de jachthond passeren, maar het pad is maar een meter breed oid en de zoon wandelt met de jachthond. Deze heeft hem echter niet onder controle blijkt later. Mijn vader wil hond meetrekken omdat ze achterblijft en hoort dan gepiep. Constateerd daarna dat de jachthond haar vastheeft in haar nek en geeft de jachthond een schop zodat ie onze hond loslaat. Die jongen zat volgens mijn vader al aan deijn te trekken maar dat hielp voor geen meter. Jachthond liet daarna inderdaad los en mijn vader is snel doorgewandelt.
Verder niks aan de hand dachten wij, maar heb nu toch een plekje ontdekt bij hond. Wel een teken dat die jachthond echt heeft proberen te bijten. Maar ik ben geschrokken dat mijn vader die hond heeft geschopt, ondanks dat ie anders onze hond waarschijnlijk niet los had gelaten en het erger had kunnen zijn.
Wat vinden jullie hier nou van? Mijn vader zegt ook dat hij die hond helemaal niet had willen schoppen, maar dat het wel moest. Had die jongen de hond onder controle moeten houden? Had hij uberhaubt wel moeten gaan wandelen met die hond?
Binnenkort gaan mijn ouders nog langs bij deze mensen, laten weten dat ze echt op moeten passen met de twee en voor de zekerheid ook hoe het met die jachthond gaat. Jachthond gaf verder geen kik zei mijn vader.. Wij allemaal zijn ook totaal niet boos ofzo, wel even geschrokken maar niet boos. Wij kennen deze mensen wel en weten dat ze elkaar niet zo mogen. Maar het moet nu wel duidelijk zijn dat we ze uit elkaar moeten houden

Ik heb trouwens een foto van het wondje dat onze hond nu heeft. Niet ernstig ofzo, maar wel erg vervelend en ze wil absoluut niet dat je eraan zit.. Weet niet of ik deze kan plaatsen..
Verder hoop ik dat het verhaal nog te begrijpen is.
En dat het topic goed staat.. 
Ben het er inderdaad mee eens dat het goed is dat mijn vader nog even langs gaat!
Want zijn honden liepen los op een plaats waar ze niet los mogen, en bleven ook gewoon samen aanvallen toen onze hond op z'n rug lag.